{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Bidløs, opfører sig pludselig underligt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe redet med både bid, og bidløs på skift alt efter humør..

Så den anden dag da jeg red billøst, nægtede han at runde sig til højre og gik med hovedet på sned til venstre hele tiden.. Han ville stadig meget gerne ride, og virkede ikkeøm eller irriteret.
Jeg stoppede alligevel med at ride, for tænkte han måske havde en form for hold i nakken, eller hvad ved jeg?

Dagen efter havde han fri, og jeg var ikke derude

Dagen efter igen var jeg oppe og ride, og det var med bid. Han var super fin og smidig, og rundede sig fint på begge volter.. Så tænkte at hans "hold i nakken" var gået over

Igår var jeg igen oppe og ride billøst, og han gjorde præcis som sidste gang! Jeg prøvede at hoppe af og rette på trensen, og trykkeham rundt o krig for at se om han var øm eller generet nogen steder, men nej?

Synes det er meget mystisk, er drengen der har oplevet noget lignende, eller har en ide om hvad det kan være?
Kuneforstå hvis det var modsat, altså bidtrensen der generede ham, men nej?

Herudover har han altid de glade ører på når han ser den bidløse trense, og er mindre begejstret når han ser det er bidtrensen han skal have på?

Obs- han fik raspet tænder i sidste måned

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bidløs, opfører sig pludselig underligt?
  • #1   6. nov 2012 Nu er det ikke helt det samme, men har prøvet i en periode, at hver gang jeg red min bidløst på grus, så var hun rigtig øm, og haltede næsten. Men når jeg så red med bid, var der intet problem. Skiftede jeg tilbage til bidløst var den gal igen.
    Hun gjorde det i en periode, men det er slet ikke et problem længere. smiley

• #2   6. nov 2012 han kan måske have en nerve i klemme på næseryggen eller fået slået næsen så han har et blåtmærke på næseryggen, så er det ikke altid så rart at blive styre ved signaler på næseryggen.
    Eller du er måske begyndt at give signalerne anderledes, så han bliver forvirret ?

• #3   6. nov 2012 Jeg kan godt forstå hvis din hest bliver forvirret, hvis du skifte trense hele tiden.

• #4   6. nov 2012 Marie og sandra:
    Jeg rider måske 2-3 gange om ugen, hvor vi ellers laver noget andet.. Heraf er ca en af gangene bidløst.. Dette har jeg gjort i fire år, og det har aldrig før været et problem, så rolig nu gutter...

Det er da Heller ikke altid jeg rider i sadel, ikke altid jeg rider på bane? Det bliver han da heller ikke forvirret af, så synes det er noget pjat at mene at hesten bliver forvirret pga afveksling i hverdagen.. Men der må i så mene hvad i vil smiley

Seriøse:
    Hmm det med næseryggen kunne godt være en mulighed.. Der er kommet en ny hest i flokken som han ikke er så gode venner med, så kan være den måske kan have ramt ham på næseryggen? Han virker bare ikke øm når man trykker?

• #5   6. nov 2012 Hvis hesten gå bedst på bid hvorfor så ikke bruge den?
    Nå men ellers syntes jeg det kunne lyder lidt som spændinger, prøv at stræke ham ud Efter ridningen, det kan da i alt fald ikke skade
    Tygger han på bidet kan han "løsne" sig selv op, hvilke han ikke han på bidløs
    De kan slappe af ved at suge på bidet og lægge sig ned

Kender du "gulerodsøvelserne"?

• #6   6. nov 2012 Ja ellers kan hesten være øm pga frygget fra den bidløse

• #7   6. nov 2012 Sarah
    Frygget? Hvad er det? smiley
    Ja, han havde massør for godt 14 dage siden, som sagde han ikke havde problemer i nakken, hvilket jeg ellers havde forventet..

Men ja, kender gulerodsøvelserne - vil du mene jeg skal gøre det inden ridning så?
    Det vil jeg da prøve..

• #8   6. nov 2012 ups trygget XP
    gør det efter ridning så musklerne er varmet op, ellers kan man komme ud for at de få en skade smiley

Kommentér på:
Bidløs, opfører sig pludselig underligt?

Annonce