{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Min hest bakker når jeg skal op. {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger, så bakker Whimsi når jeg skal op...
Hun er en høj dame så jeg bruger skammel når jeg skal op
(også fordi hun får gjordkramper hvis sadlen glider)

Hun er så 'begyndt' at bakke når jeg skal op, og vil meget gerne se hvad jeg laver, og så står hun ellers stille. Men jeg er nødt til at have skamlen 'bag bøjlen' så jeg ikke vrider i mit knæ, så jeg kan ikke komme op derfra. I starten var det ikke så meget et problem, men nu er det altså begyndt at irretere mig at jeg skal bruge 5-10 min, på at komme op!

Det hjælper ikke hvis der er nogen der holder hende, så bliver hun sur og bakker endnu mere..

Er der nogen der kender nogle 'tricks' eller noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Min hest bakker når jeg skal op.
  • #1   11. nov 2012 måske stille hende op af en mur så hun ikke kan bakke uden at gå ind i muren..? smiley

  • #2   11. nov 2012 Har jeg prøvet, altså jeg har stillet hende i hjørnet i ridehuset, men der er altid noget hun lige skal undersøge, og så går hun bare fremad.. smiley

  • #4   11. nov 2012 når du endelig er kommet op på hende er det en god ide ikke bare at lade hende ride afsted med det samme, men lige stå stille ved skamlen i et par minutter, det har hjulpet mig da tinke gik frem når jeg skulle op, nu har vi ligesom mere ro på ved opstigningen smiley

  • #5   11. nov 2012 Så må du starte forfra smiley

    1. Tænk over, om der kan være en grund til, at hun ikke vil have dig op. Bliver hun presset for meget, keder hun sig, påfører du hende smerte på nogen måde osv.

    2. Kan du ikke se en årsag til problemet, så er træning vejen frem:
    Start med at stille hende ved skamlen, hvor du ønsker, hun skal stå. Ros hende for at stå stille, mens du går rundt om hende.
    Derefter kan du begynde at stille dig på skamlen, og står hun stille, så ros hende og gå ned igen.
    Det næste skridt er at tage foden i stigbøjlen og ud igen, hvis hun står stille samt ros.
    Efterhånden kan du sætte dig op på hende, men sørg for at hun står stille og ros hende og Stig af, hvis hun står stille. Går hun beder du hende om at bakke, og stå stille.
    Hvis hun går, så stil hende igen ved skamlen og begynd forfra, og husk, ROM blev ikke bygget på én dag smiley


  • #6   11. nov 2012 Ja det som Signe siger smiley

    Altså min hoppe gjorde det ogs på et tidspunkt. Hun sparkede dog ogs efter mig osv.. ( ved godt hvorfor hun gjorde det smiley )

    Jeg tog skamlen og klappede hende en i røven med den, så var det slut smiley Ikke hårdt eller noget.. Det ville ogs væe synd! smiley

    Og husk det her er bare det jeg gjorde, og min måde.. Gider ingen kommentar på det.. Hun blev ikke påført smerte eller noget ;D


  • #7   11. nov 2012 F.k????? Hvad mener du dog med det, at give den en i røven!! Vold løser ikke problemet.
    Junior gøre det samme. Vi har fået dyrlæger og dit og dat ud for at se hvad der er galt. HUN HAR ONDT I RYGGEN!
    Jeg har selv erfarninger med dette. Junior han skal i genoptræning....
    Fordi han ingen rygmuskler har. Få en ordenlig dyrlæge ud og se.
    Jeg siger det kun fordi jeg selv har erfarninger med det!


  • #8   11. nov 2012 Tænk engang, hvis du læste skrev jeg at jeg ikke gad kommentar på det..??

    Jeg prikkede min hest i numsen med den? Ja prikkede til hende - lige så så stille..

    Og ved du hvad, min hest har ikke ondt i ryggen smiley Jeg skrev ogs at skrev at jeg mente det samme som Signe først...!?


  • #9   11. nov 2012 Har samme problem med min og tænkte også "Hmm.. Hvad fanden gør man lige?" For det er skide irriterende.
    Men så kom jeg i tanke om hvad jeg gjorde med min gamle pony. Hun bakkede ikke, men kartede bare rundt om sig selv. Så jeg begyndte at give hende en godbid når jeg var kommet op som det aller første. Hun lærte ret hurtigt at hun skulle stå stille og lade mig komme op, for at få sin godbid (: Øvelsen er også udmærket til at smidiggøre hesten smiley Hvis man altså giver en godbid på hver side.
    Så det gør jeg med min nye pony nu og hun er så småt ved at fatte det smiley
    Held og lykke smiley


  • #11   12. nov 2012 Sorry men nægter altså at bruge pisk, da hun er bange for dem. Jeg tror selv at det er fordi jeg er 'langsom' til at sidde op. Hun har ikke ondt eller noget, hun mister bare hurtigt koncentrationen, og vil hellere stå og snakke med mig..

Kommentér på:
HJÆLP! Min hest bakker når jeg skal op.

Annonce