{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Føler sig holdt for nar! {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere.
Jeg havde i går kiropraktor på min pony. I første omgang var jeg ovenud lykkelig og tog alt hvad hun fortalte mig til mig.
MEN nu har jeg fået sat mig ned og "slugt" tingene og jeg sidder tilbage med en følelse af at være blevet narret godt og grundigt!

Jeg fik følgende genoptræningsprogram:
6-7 dage om ugen rides ponyen i skridt OG gallop over bomme på jorden. Dette gøres i starten kun ligeudrettet, mens rytter hele tiden retter skuldrene på plads. (Hesten er i forvejen meget stiv, og skulle fremvises på LILLE volte på ca. 3 meter. Kiro sagde hesten smed udvendige skuldre, når det var. Sjovt når den først lige er blevet smidig nok til 20 meter volter).
Efter noget tid skulle dette så gøres på volter og i slangegange. Fortsat i 15 min og UDEN trav overhovedet til hun kommer igen om 2 mdr og kigger på hesten.

Jeg må IKKE træne ham fra jorden, hverken i longe eller trække ham over bomme. Det eneste jeg må fra jorden er at trække hesten en tur i skoven - jeg må ikke engang skridte ham en tur i skoven.

Jeg er ikke den eneste i min stald, som sidder tilbage med den følelse at det virkelig er noget sjusk ! Man beder ikke en pony, som først lige er blevet stabil i sin trav, om at gallopere?
Og man finder da ikke noget bedre til ligeudretning end at komme i skoven! Jeg føler mig så meget taget ved røven!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føler sig holdt for nar!
  • #2   14. nov 2012 Vi har en uddannet og skide dygtig massør i stalden, samt flere dygtige ryttere. Sammen skal vi nu lave et genoptræningsprogram til ham. For uanset hvad, så har hun jo rettet på ham så nu skal han bygges op på ny.

    Så kommer massøren tæt ind over hele forløbet og hvis hun mærker anledning til det, så kommer der self. ny kiropraktor ud. Men som udgangspunkt "klarer vi den selv". smiley


  • #3   14. nov 2012 Marianne Woolhead kan meget varmt anbefales her fra, min gamle hest havde aldrig lært at galopere til venstre (pga skævhed) uden hendes hjælp.

    Hun kommer og tjekker min nye her om et par uger smiley


  • #4   14. nov 2012 Jeg skal ikke have flere kiro'er på ham. Det bliver samarbejde med hans massør og logisk tankegang.

  • #5   14. nov 2012 Det lyder godt nok mærkeligt, at du ikke må skridte i skoven. Min kiropraktor anbefalede at skridte i skoven, for at komme i ujævnt tærræn.

  • #6   14. nov 2012 Jeg må tilstå at jeg er ret skeptisk over for alle de alternative behandler... for mange af dem finder altid et eller andet som så kræver flere behandlinger af dem... man skal jo tjene penge...
    det kan godt være at enkelte er dygtige, effektive og reelle... men man skal nok tage det hele lidt mere afslappet.
    Skal love for at en kiro eller massør også altid ville finde et eller andet på mig selvom jeg ikke har nogen fysiske problemer - og en behandling vil da være en forkælelse men heller ikke andet.
    Det samme gælder sikkert også for mange heste. ^_^


  • #7   14. nov 2012 Det er det samme jeg tænker - plus ligeudretning osv. ville være langt mere "lige til hånden" der end i et lille ridehus.

  • #9   14. nov 2012 Har ofte hørt ved heste som din, at de kun må skridtes og galopperes. Så det tror jeg skam er reelt nok smiley

    Lyder dog mærkeligt at du fx godt må ride over bomme, men ikke trække den, og at du godt må trække den i skoven men ikke ride den - hvad er forskellen lige?


  • #10   14. nov 2012 TickTack det har du ret i. For han var fin og velfungerende før "alle problemerne" som hun heller må komme og følge op på... Gik fint og villigt sideværts og det hele. -.-''

  • #11   14. nov 2012 CTS - Jeg ved det ikke og jeg vil heller ikke vide det. Jeg tager en dygtig massør, samt en dygtig træner (som ydermere er dressurdommer og går mest op i ligeudretning) med indover Og så udarbejder vi et andet program til ham. Indebærende opbyggende ture i skoven

  • #12   14. nov 2012 Og der skulle vist være rytter på til at holde på skulder som smuttede!

  • #13   14. nov 2012 Ja, for det andet giver da ingen mening. smiley
    Det er jo fuldstændig selvmodsigende, det program hun har lavet...


  • #14   14. nov 2012 Ja det skulle der Vicky - det er også fornuftigt nok ingenting der! Men han taber bare sjovt nok ikke den skulder på store volter men kun på små. Og jeg skulle jo desværre fremvise ham i en LILLE volte...
    Ja hun rettede skævheder, det er jeg glad for og jeg skal også nok holde de skuldre på plads.... Men jeg får Judit og Rie ind over og det er det.... Lad os stoppe den her i stedet for at fortsætte den...


  • #16   14. nov 2012 Det var ved vilje, at jeg ikke skrev nogen navne på hende Ida...
    Men den stopper her - jeg skal ikke have mere med hende at gøre. smiley


  • #18   14. nov 2012 Er hermed slettet smiley Var ikke for at hænge ud, lige modsat! Er stor tilhænger af hende smiley Har sagt til Louise at hun skal skrive/ringe til hende og få en forklaring/uddybende svar mm - men er hun ikke interresseret i! Hun har vist bestemt sig for det andet.

  • #20   14. nov 2012 Nu aner jeg ikke hvem du har haft ude, men det lyder i hvertifald ikke logisk for mig.
    Spørg hellere end gerne Rie til råds, hun er super sød og god til det ( har selv stået på steven)
    Jeg ved ikke hvor meget mere de bruger nathalie ( Hestehviskeren) der ude mere, men ellers så prøv evt at få fat i hende så kan hun måske evt løsne lidt op i muskler osv.

    Havde selv nathalie ude da jeg stod på stevens da min hest var ved at dø ( hun var der tilfældigt ) og hun fik sat gang i hestens mave = hun kan et eller andet smiley


Kommentér på:
Føler sig holdt for nar!

Annonce