{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Avvv- pony på fold. {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG

Jeg har min dejlige valak.
Hver gang jeg skal sætte ham på fold så begynder han at løbe fra mig, han trækker mig med og han river i min skulder, og hvis jeg ikke slipper ham bider han efter mig, han træder på mine tæer har været på sygehuset 7 gange med forstuvet fod, syntes ikke det er rart for vil jo helst ikke blive bange for ham, så hvad kan jeg gøre for at jeg ikke ender på skadestuen igen i morgen????????? P.s. Det har han gjordt hele året...... Så det er ikke kun fordi han er kommet på græsmark. smiley :( og jeg har lige fået ham her den 1. Januar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avvv- pony på fold.
  • #1   3. jun 2013 Du skal få trænet basis signalerne med ham, på ridebanen eller i ridehuset... Han skal lære start, stop, gå og flyt for pres....

  • #2   3. jun 2013 Man vender ALTID sin hest om, så den kigger på ledet igen inden man slipper!! Det er SÅ vigtigt !.

    For at lære ham det, kan du vende ham rundt inden du når ind på folden, og så give ham en godbid, det gør du nogle gange på vej hen til ledet, og når du er inde i folden, vender du ham hurtigt rundt, og giver en godbid. Måske med lidt hjælp fra en voksen der kan holde ham til at starte med smiley Og så lær ham et stopsignal smiley


  • #3   3. jun 2013 Okay tusind tak vil jeg prøve, jeg når aldrig rigtig hen til folden da han pludselig løber væk når vi kommer ud af stalden. Men han bliver bare værre og værre
    -*-AS-*- jeg vender ham også altid om når det så lykkedes men så løber han ind mod mig og sparker og skubber.


  • #4   3. jun 2013 På nogle heste kan det hjælpe at lægge en hingstekæde på et par gange:)

  • #5   3. jun 2013 Har jeg prøvet hjælper heller ikke men ellers et godt forslag.......

  • #6   3. jun 2013 Hingstekæder er ellers ret gode

  • #7   3. jun 2013 Så husk at give ham en godbid når du får ham vendt, så finder han ud af at det er godt at vende sig rundt og vente til du siger "fri" eller hvad du nu gør smiley
    Det er lige præcis derfor man skal vende dem om bl.a. så er der en lidt større chance for at man kan nå at komme væk, hvis de skulle begynde at sparke når de løber smiley


  • #8   3. jun 2013 Godbid får han også, kan det eventuelt være noget med gamle ejer

  • #9   3. jun 2013 Hej hvis du og dine forældre har råd, så synes jeg du skal søge hjælp hos Joy Black hun hjalp mig med min vallak, da han var fræk. Hun studere dig og hesten og kan se nøjagtigt hvad du gør forkert. På min profil ligger nogle billeder fra dengang hun er ude hos mig og Hannibal.

  • #10   3. jun 2013 Du må sætte dig mere igennem overfor ham så, for næste gang er det måske ikke foden det går udover men dit hoved..

    - Det kan det sagtens, men nu er det jo din hest, og du har alligevel haft den længe, de lærer hurtigt hvis man sætter sig ordentlig igennem, og fortæller dem hvad man vil have dem til smiley .. Men få en voksen ud der kan holde ham, og så lær ham en masse stopsignaler, og så bare ros ros ros og atter ros når han bare antyder til det du gerne vil have ham til smiley


  • #11   3. jun 2013 Det lyder mest af alt som en hest som ikke har respekt for dig eller andre mennesker i det hele taget. Det er vigtigt at den har sin opmærksomhed på dig og ikke på folden.

    Det vil sige at den skal lære at når du stoppe så SKAL den stoppe!.. Hver gang den ikke stopper bliver du nød til at hive ned i træktovet et par gange til du har dens opmærksomhed ( Svært at bedømme hvor "hårdt" når jeg ikke har set hesten osv. ) Det skal ikke på den måde være en straf men mere en påmindelse på at du altså også er der. Husk hesten må ikke gå før du går, du kan evt bakke den tilbage på "plads" når den går frem.

    Det er en metode som jeg selv personligt sjældent bruger men til den ene hest bliver jeg nød til det da han let tænder af også kan man ikke gøre så meget. Men da jeg har markeret en klar grænse for ham og han ved at jeg bestemmer er han meget rolig iforhold til hvad han var i starten.

    Lyder utrolig "barsk" men den skal jo lige have lov til at forstå hvad du mener.


  • #12   3. jun 2013 Tak for det jeg prøver

  • #13   3. jun 2013 Marian D, har lige kigget og hvad betalte du for det så vi sådan lige ved ca. Hvad det koster

  • #14   3. jun 2013 hun var der i 5 timer og betalte 2500 plus kørsel, hun bor ved Ebeltoft og da du bor i østjylland bliver det nok ikke så mange km. Hun træner kamelerne i Ree Park i øjeblikket (se hendes fb profil). Hun kan bare et eller andet.

  • #15   3. jun 2013 Min Lotte ville også rigtig gerne løbe når hun skulle på fold da jeg fik hende. Dog var det ikke så slemt som det lyder til at være med din. Men når jeg trak med hende, og hun begyndte at løbe, drejede jeg hende rundt på en lille volte, og det gjorde jeg hver gang hun ville løbe smiley

  • #16   3. jun 2013 Joy har 2 fb profiler her et link til den du skal bruge. https://www.facebook.com/pages/Joy-Blach/140581992689316?fref=ts


  • #17   3. jun 2013 Han var på sammen måde i starten men det bliver værre og værre

  • #18   3. jun 2013 Ja det er fordi han har fundet ud af, at han kan, og så vil det bare blive værre og værre. Du er nødt til at have hjælp fra en eller anden med god forstand på heste.


  • #19   3. jun 2013 Du skal bestemt have noget hjælp, da det ellers kan blive en rigtig farlig situation :-(. Du skal have nogen redskaber at arbejde med, så du igen får kontrollen tilbage. Og det er nemmere sagt end gjort.

Kommentér på:
Avvv- pony på fold.

Annonce