{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.463 visninger | Oprettet:

Angst for at springe højt? underligt? {{forumTopicSubject}}

jeg har førhen kunne springe spring på 90-110 cm også i bane!
Men her i november måned begyndte jeg og føle mig utryg og sådn. jeg tror det er efter jeg har faldet af ved nogle refuseringer.. men hver gang springende bliver højere en 60 cm så bliver jeg bange for at springe over det jeg bliver nervøs og det. men det tager ikke skade på min hest! han springer nemlig uden problemer! efter springet føler jeg mig lettet men forstår ikke hvorfor jeg har denne frygt? hvad kunne jeg evt. gøre for at træne mit mod?
Knus herfra!

Jaaa prøvede og søge hjælp i DD's brevkasse men hun kunne ikke sådn hjælpe mig smiley hun havde nemlig den samme frygt forstod jeg xD

Tager gerne imod jeres hjælp og råd! det gavner smiley

Knus herfra :3

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angst for at springe højt? underligt?
  • #1   19. jun 2013 Har selv haft det sådan efter jeg ¨styrtet med min gamle pony, men altså det er stort set gået over igen, men nogle gange kommer det igen smiley

• #2   19. jun 2013 Ja jeg følger så lige med, for som sagt har jeg samme frygt haha smiley

• #4   20. jun 2013 Spring ud i det. Det er mit bedste råd. Stille og roligt selvfølgelig, ikke sætte en bane op på 140 med det samme. Men tag den med ro, tag nogen baner på først 60, så sætter du måske kun et enkelt spring op på 65 osv. Man lægger ikke rigtig mærke til det, når man først rider på springet.
    Jeg er selv en kylling nogen gange, og der skal efterhånden ikke meget til før jeg begynder at sætte grænsen ved 70cm - Ligger og springer 80-85 på baner, enkelte spring højere eller lavere.
    Men det skal ikke være det som skiller mig fra hvad jeg elsker at lave, så inden springet tænker jeg: "Vi kan, vi gør det, vi skal" osv. Og, så har jeg fået en mærkelig vane, som giver mig selvtillid. Jeg siger "HOP!" når hesten sætter af. Og nej, ikke bare lavt. Jeg siger det så springlærer, springkammerater og eventuelle tilskuere kan høre det. Selv til stævner gør jeg det. Men det giver mig ligesom en form for spark, som at sige: "Hallo, du kan godt!"

Håber du kan følge mig, hæhæ.

• #5   20. jun 2013 Det er 'bare' og kaste sig ud i det! tage det langsomt. Du kan jo starte ud med den første højde der gør dig nervøs, også springe den tilpas mange gange (gerne over flere ride timer selvfølgelig) indtil du føler dig tryg ved det, også gå langsomt videre derfra :).

• #7   20. jun 2013 60 cm er jo dårligt et spring hvis vi snakker 1er pony og større..

Jeg havde engang en frygt for at galopere, det overvandt jeg ved at en anden pony stak af med mig i galop. så var det ikke længere et problem smiley

• #8   20. jun 2013 jeg har været totalt bange for at springe men min veninde hjalp mig af med den "angst" og første gang jeg sprang var 110 på hende dansk varmblod mit råd er og prøve dig frem smiley

• #9   20. jun 2013 camilla & hafferen, er 60 dårligt nok et spring? det var da noget pjat at sige! smiley

jeg har selv haft den der efter 2 trykede rygvrivler efter et fald. jeg har brugt meget lang tid på at få bygget min tillid til at jeg godt kan springe, dog føler jeg mig stadig ikke tryk ved over 110. men find en ond underviser smiley en der siger hun sætter springene 1 op når hun sætter den 2 op, en som laver onde vendinger så du faktisk slet ikke har tid til at tænke over højden, det hjælper mig smiley

• #12   20. jun 2013 Det her er jo det gode ved at være hestepige! Så længe at der er ting som man " frygter" lidt så er det spænende. Hvis ikke man ser positivt på sin frygt så kommer man altså (i de fleste situationer) ikke ret langt. Når du har overvinder fin frygt for at springe 60 cm så er den næste at springe 90cm også 120 cm osv. Når su lære at håndtere frygten, på DIN måde, så er den ikke længere en stopper for hvad du kan og ikke kan smiley Held og lykke med det

• #14   20. jun 2013 Jeg får blomster medicin mod min frygt for at springe højt smiley

• #15   20. jun 2013 Det handler om tillid. Stoler du nok på din hest/pony, så skal resten nok komme! smiley

• #16   20. jun 2013 Tine > Smag og behag

Kommentér på:
Angst for at springe højt? underligt?

Annonce