{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Gode steder at sende sin hest i tilkørsel? {{forumTopicSubject}}

Jeg har mine 2 shetlændere, som jeg har tænkt mig at sende i tilkørsel, for at være sikker på at det bliver gjort ordenligt. Da de betyder alt for mig, vil jeg være sikker på, at de bliver sendt et ordenligt sted hen. De skal tilkøres bidløst og på en stille og rolig måde. Jeg bor i københavn, så det skal helst ikke ligge alt for langt væk (hvis du kender et rigtig godt sted, der ligger længere væk, så må du meget gerne skrive alligevel). Prisen skal selvfølgelig være acceptabel.

Jeg har fundet det her sted, som jeg synes lyder rigtig fint: http://www.stutteri-thybo.dk/tilkorsel-af-shetlaender/
Er der nogen der kender noget til stedet eller har hørt noget om det?

Hvis du selv har erfaring med at tilkøre og vil gøre det bidløst, så må du også meget gerne skrive smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode steder at sende sin hest i tilkørsel?
  • #2   31. jul 2013 Har du et link? smiley

• #4   31. jul 2013 Emilie har du erfaringer med det? smiley Fortæl meget gerne!

• #7   31. jul 2013 Har skrevet til hende som jeg har linket, men hun er ikke så glad for at gøre det bidløst, så jeg må lige finde ud af det smiley

P-H LUND: Jeg kigger lige på det smiley

• #8   31. jul 2013 Jeg vil nu godt nok heller ikke anbefale at tilkøre noget som helst bidløst..

• #9   24. aug 2013 Jeg tvivler på Klint vil tilkøre bidløst, og at du kan finde andre prof. der vil gøre det bidløst.
    Det er ikke uden grund at bidløs optømning ikke er tilladt til kørestævner på trods af at man ellers tillader praktisk talt alle (andre) typer optømning.

Jeg har til datop ikke set et bidløst hovdtøj som jeg ville kalde egnet til kørsel. Jeg er ikke modstander af bidløs ridning, og jeg er helt med på at signaler der indlæres korrekt, osse kan virke uden bid.
    MEN alle bidløse optømninger jeg nogensinde har set, fungerer fordi man har flere mulugheder, nemlig brug af vægt og ben, man kan føre tøjlerne til siden (og altså "trække væk fra halsen/hovedet) osv. Når hesten spændes for en vogn, kan man kun trække i lige linie bagud, eller give efter. Det er de to muligheder der er. Man har selvsagt heller ikke ben eller vægt til hjælp.

Så medmindre nogen kan vise mig en bidløs optømning som rent faktisk giver lige så gode og klare signaler som bid, når hesten er spændt for en vogn, så mener jeg ikke man kan køre lige så godt eller sikkert uden bid.

Kommentér på:
Gode steder at sende sin hest i tilkørsel?

Annonce