{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.857 visninger | Oprettet:

Starte lc og la med samme rytter {{forumTopicSubject}}

Er det nogen der ved om det er tilladt at starte en LC klasse og en LA klasse med samme rytter på samme hest... Der er en til et stævne min veninde skal ride der har valgt at starte sådan? Det virker for mig meget mærkeligt og urimeligt! Hvis en hest kan starte LA så behøver man nok ikke melde til i en LC

Andre end mig der synes at det er sært?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starte lc og la med samme rytter
  • #1   14. apr 2014 Hvis det er dressur for hest, så er det tilladt. LC er sværhedsgrad 0 og LA (op til og med LA3) er sværhedsgrad 1. Man må gerne starte 2 på hinanden følgende sværhedsgrader.... Det kan så diskuteres om det er sportsligt ok at starte LC, hvis hesten er klar til LA....

  • #2   14. apr 2014 Hmm, mærkelige regler at lave når rideforbundet går så meget op i at ridesporten skal være fair og noget for alle;) men tak for svar

  • #3   14. apr 2014 Jeg kan kun erklære mig enig! Kan ikke se, hvad en LA ekvipage skal i en LC klasse...

  • #4   14. apr 2014 Dejligt at der er andre der har det på samme måde som mig:))

  • #5   14. apr 2014 Ville kalde rytteren i LC-klassen rosetjæger. Og samme rytter i LA "rutine" rytter. Men synes bestemt det er urimeligt. Selvfølgelig kan det jo sagtens være en fejl fra klubbens side eller personen der har tilmeldt sig. smiley

  • #6   14. apr 2014 Det er ikke en fejl;)

  • #8   14. apr 2014 Jeg kunne sagtens finde på at starte LC og LA dressur på samme dag - ikke fordi jeg er rosetrytter, men har altid fået at vide at LB-klasserne er noget juks man bør undgå.

    Hvis jeg var i tvivl om min hest var klar til LA klasserne, så vil jeg da ti gange hellere starte LC2/3 og prøve kræfter med LA1 samtidig med.


  • #10   14. apr 2014 LA1 for hest er jo nærmest bare en LC, så kunne forestille mig, at det var der for smiley

  • #11   14. apr 2014 Har hørt flere sige at lb er sværere at ride end la. Programmerne i lb er forvirrende og der er øvelser med, som mange finder svære. F.eks. Schenkelvigning i skridt fra midtrelinien og til hovslaget. Kravet til samling er så selvfølgelig større i la, men det er åbenbart ikke et problem for folk.
    Har aldrig selv redet højere end lc klasser, så skriver bare hvad jeg har hørt mange sige.


  • #12   14. apr 2014 Virker lidt mærkeligt, men folk må da gerne være usportslige, hvis de med deres samvittighed kan leve med det smiley

  • #13   14. apr 2014 Altså har aldrig rigtig sat mig ind i LB programmet, for når alle man snakker med siger at man skal gå en stor bue uden om - så tror jeg der er noget om det.

    Men de begrundelser jeg har fået er at programmet er meget kringlet og der er schenkelvigninger i skridt.
    Jeg har altid fået at vide at schenkelvigninger i trav er nemmest og det er da også min personlige erfaring at hesten har nemmere ved det i trav. Så hvis jeg kan undgå et kringlet program med øvelser som er sværere for min hest end øvelserne i en LA1 f.eks., så vil jeg nu en gang helst det smiley


  • #15   14. apr 2014 OBS OBS det må - hvis det er hest - kun være LA1-2-3 der startes sammen med en LC klasse. Og hvis det er pony må man ikke

  • #16   14. apr 2014 Jeg har det sådan at hvis hesten kan ride LA, så har den intet at lave i LC klasserne. smiley

  • #17   14. apr 2014 Jeg har det lidt både og agtigt med det. Hvis hesten virkeligt bare er super klar til LA har man intet at gøre i en LC, men samtidig er det også super dejligt at hvis man ved at man kan en LC, men måske er lidt usikker på sin LA, at man så har i hvert fald én god tur ud af det smiley
    Og jeg kan da egentligt også godt se at man da så kan starte noget LC to gange, hvis det er muligt, men ja, jeg ville ikke være ked af selv at starte en LC og en LA til samme stævne, for selvom man starter LC'en vil man jo gerne videre, og hvis man kan ride øvelserne til en LA synes jeg man skal kaste sig ud i det, selvom man måske ikke er helt sikker, og så tage LC'en som en 'opvarmningsklasse' eller hvad det hedder, måske også lige for at få nerverne på plads, hvis man lige har haft en god tur er jeg sikker på at man bare føler sig lidt mere sikker i næste tur smiley


  • #18   14. apr 2014 Jeg syntes det er mega usportsligt...

    Der er meget stor forskel på krav af bæring osv på hesten fra lc og til la..
    I min optik så gælder det bare om at man i det mindste skal ha en roset med hjem..
    Den slags ryttere bliver heldigvis hurtigt outet fra lc klasserne - men mega træls - det er det..

    Jeg høre også mange sige man skal gå en stor bue uden om lb klasserne - jeg selv rider lb klasserne før jeg går op i la, du skal vise rigtig mange overgange og rigtig mange øvelser i lb - ja de er forvirrende og der er ret mange ting i så "lavt" et program MEN! Det er jo netop for hesten skal bevise sin ridelighed, bevise at grundridningen er på plads, balance osv..

    Syntes helt ærligt dressur ryttere er lidt "dovne" når de springer lb1-2-3 over bare fordi det er nogle krævende programmer og de ikke gider " for det skal ikke bruges til noget alligevel" det kan vi jo så diskutere om det skal... smiley


  • #19   14. apr 2014 Jeg syntes det er rigtig dovent bare at hoppe LB klasserne over, bare fordi de er lidt svære. Jeg hoppede dem ikke selv over.
    Men alligevel er der mange der bare melder til i en tilfældig lav klasse, rider rundt på banen i nogle øvelser og så giver op.
    På den måde kommer hesten jo ind og ser banen, inden den så skal ride den "rigtige" klasse.
    Det er da meget smart, men også lidt snyd. Så jeg syntes egentlig bare din veninde skulle ride en af LB klasserne og så LA smiley


  • #21   15. apr 2014 Jeg red LB klasserne da jeg red pony og nu når jeg er rykket op på hest har jeg valgt at springe lb klasserne over, da jeg ikke føler at det er noget jeg gider at kaste mig ud i. Jeg kan ikke finde rundt i dem og finder dem super forvirrende i forhold til LA'en + så er det jo LA1 der er championats klassen og ikke in1 så jeg kan ikke se hvorfor man ikke kan ride LC klasserne og så holde en pause fra dem for at træne op til LA'erne og så springe lb'erne over, det er ikke dovenskab fra min side det er bare at jeg hellere vil koncentrere mig om at træne til LA end at spilde tiden på LB... smiley

Kommentér på:
Starte lc og la med samme rytter

Annonce