{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

En Bøn Til Jer! {{forumTopicSubject}}

Kære HG.
Jeg ved dette er MEGET at bede Jer om. Men ville det mon ikke være værd det for hestenes skyld??

For at få stoppet denne mishandling nogle mennesker kan tillade sig fordi de er på toppen af ridesporten, så burde man boykotte DRF indtil de begynder at få styr på "sine" ryttere og overholde de regler de selv har lavet.

Der er rigtig mange af Jer der tager til stævner rundt omkring i landet. Hvordan ville det ikke gå for DRF hvis I boykottet stævnerne? De ville vågne endnu mere op og sørge for at rydde ordentlig op i sit rod. Egentlig burde man forlange at UH trækker sig fra DRF! Man må selvfølgelig som rideklub undlade at arrangere stævner for så bliver ikke klubben taberne.

Er stævnerne ikke mindre vigtige end hestene?! Uden hestene, ingen stævner!

Så ville det ikke være en god ide at droppe stævnerne sådan at DRF virkelig gør noget??

Mvh TT der ved hun beder om meget. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En Bøn Til Jer!
  • #1   20. apr 2014 Min klub ville ikke løbe rundt uden indtægterne fra stævnerne, og er sikker på det ikke er den eneste, så jeg synes dette er en meget dårlig ide. Den egentlige taber bliver klubberne.

  • #2   20. apr 2014 helt enig nikita


  • #3   20. apr 2014 Du vil aldrig kunne få alle til at boykotte stævner, bare fordi du mener, at DRF ikke har styr på reglerne.
    Klubberne får deres indtægter fra stævnerne, og det kan man ikke lave om på.


  • #4   20. apr 2014 Nu er det i første omgang ikke DRF det går ud over, men den arrangerende klub der går glip af en indtægt som de skal hente andre steder f.eks. hos deres medlemmer, så i sidste ende er det os selv det går ud over ved et boykot af ridestævner.

  • #5   20. apr 2014 Team Tindur -> du skriver, at Ulf Helgstrand skal trække sig fra formandsposten. Det er klubberne, der har sat ham på den post, og kun klubberne der kan få en anden ind der.
    Engagér dig i din klub og få indflydelse den vej i stedet for at råbe op uden at nogen rigtig hører det


  • #6   20. apr 2014 Jeg tror det bliver svært at få folk til at boykotte stævner.Både fordi det gør det svært for klubberne. Men også fordi folk har det hele i munden, det ene øjeblik kan de skrive så meget inde på diverse forummer, men når det kommer til handling, er det sjældent at folk vil gøre en indsats.

  • #7   20. apr 2014 Og naive mig der troede klubberne levede af sin undervisning, opstaldere og elevheste. Hvis dette ikke er tilfælde så ser det desværre sort ud da jeg jo godt kan forstå at klubbene skal overleve. Synd at det går på bekostning af DK hestevelfærd smiley Vel så beklager jeg at jeg ville forsøge at hjælpe vores firbenede venner. Så se bare bort fra min bøn smiley

    Mvh TT



  • #8   20. apr 2014 Jeg har haft boykottet stævner og DRF de sidste 3 år... Aldrig om jeg ville støtte noget som helst de foretager sig.

    Folk trækker sig så snart de skal gøre en indsats, de vil hellere sidde og fortælle og svine på et forum og med deres hestevenner, men at tage aktion gør ingen. Da jeg var i Herning (NH har stand deroppe, og får derfor gratis billetter) var vi inde at se dressur, dog gad vi kun se to heste og vi nægtede at klappe da begge ryttere red meget grimt, især på opvarmningen, og den ene af pigerne råbte tilmed til en mand på opvarmning der red rollkur og piskede voldsomt på hesten, så hun blev fjernet af en vagt.

    Men jeg er lige ved at kaste op over alle dem der sidder her - og andre steder og taler om hvor forfærdelgit det er, også alligevel sidder og klapper og hujer når Andreas forlader banen fordi at "det skal man jo"... Gu' skal man ej... Gad så godt se ham blive buh'et ud.


  • #9   20. apr 2014 Team Tindur -> Det lyder ikke som m du kender så meget til klubdrift og rideforbundets opbygning.
    Du skriver "Synd at det går på bekostning af DK hestevelfærd" - det er jo ikke stævner eller hestevelfærd. Man behøver ikke gå på kompromis.
    Jeg kan se du er fra Fyn. Jeg ved at Distrikt 7 mangler TD'ere - var det ikke en idé at du tager uddannelsen som TD og gør en forskel ad den vej?



  • #10   20. apr 2014 Team Tindur: Selvfølgelig tjenes der også lidt på det, men det er ikke der pengene ligger. Det koster jo i strøm, vand, lønninger, dyrlæge til elevheste, smed til elevheste, strøelse, foder, udstyr, hø/wrap, maskiner og afskrivninger på disse, materialer til vedligehold, nye elevheste/ponyer osv. at drive en rideskole/klub. Disse ting kan ikke nødvendigvis dækkes af et der betales af opstaldere, medlemmer og elever og der kan de flere tusind kroner klubben tjener på at holde stævner gøre en kæmpe del.


  • #11   20. apr 2014 jeg solgte mit stævne udstyr for et år siden da jeg ikke ønsker at ride på den måde for at få % nok til en pladsering.
    min hest skal være glad for at arbejde for mig og det er han ikke hvis han ikke har det godt og jeg ikke rider ordentlig.

    hvis ikke den måde jeg rider min hest på er det som dommerne vil se så skal vi bare ikke starte stævner mere for jeg vil ikke være und ved min hest for at tilfreds stille dommerne og deres ridemetoder


  • #13   20. apr 2014 Ligesom Camilla er jeg ikke medlem af en klub og bliver jeg er det af Fyns Jagtrideklub. Jeg får undervisning privat af en BBH-underviser da hestens indlæring og biomekanik er det jeg går op i. Så medlem af en klub i distrikt 7(foruden jagt ride klubben) bliver jeg nok ikke smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   20. apr 2014 Drf har intet med div. Arrangementer som f.eks. Det meget omtalte åbenthus ved AH.

    Så lan ikke se hvad DRF har med hele sagen at gøre?


  • #15   20. apr 2014 DRF: Blandt andet gang på gang at dække over det der foregår. Ulf som er formand, er Andreas' far og i dokumentaren med Andreas og Susan Kjærgaard for et par år siden, står Ulf blandt andet på vegne af DRF og forsvare at Andreas rider rollkur og trækker hesten hårhændet fra side til side på opvarmningen fordi at "Det er jo sådan man stiller en hest".

  • #16   20. apr 2014 Astrid - Er vi enige at DRF er de der arrangerer og står for stævner her i DK? At de er dommere til stævnerne og de der dømme AH`s grimme ridning?? Hvis det skal have en konsekvens at AH rider sine heste på denne måde (dette gør han IKKE bare til sine arrangementer men også til DRF stævner) så kommer vi ingen vegne. Og dette er DRF sit ansvar at sørge for! smiley
    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #17   20. apr 2014 Grundet til at alle farer op lige pt er grundet de billeder epona tv har lagt ud af AH og akeem foldager fra hans åbenthus arrangement.

    Der er oftes ved de arrangementer og dagligdagens træning at den grove ridning foregår - fordi Ingen kan gøre noget ved det der, DRF har intet og skulle have sagt i privaten eller div. Åbenthus arrangementer da det er uden for drf.

    At man vil boykotte stævner vil resultere i at en masse klubber går neden om og hjem da en af deres større indtjenings kilder er stævnerne.

    Så at boycotte stævner gøre intet godt.


  • #18   20. apr 2014 Well Astrid, nu er der jo kommet en "konkurrent" til DRF man bare kan tilmelde sig og starter stævner ved i stedet hvis det var dét det handlede om smiley

    Pointen er stadig er Ulf er formand, Ulf er Andreas' far og støtter hans ridning... Hvis Ulf går af vil jeg måske genoverveje min mening om DRF. Naturligvis skal de også lige stoppe med deres virkeligt dumme udtalelser først...


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #19   20. apr 2014 Camilla: jeh har ikke været medlem af en klub eller startet stævner i flere år, så kender i tet til "konkurrenten"..

  • #20   20. apr 2014 I min verden må man starte med sig selv. Hvis alle kiggede deres egen ridning efter i sømmene, ville vi være nået langt.
    Derefter mener jeg, at man må lade være med at støtte de arrangementer man finder stødende. Hvis ingen dukkede op til åbent hus hos bh, ville det nok have en ret god effekt.
    FEI dommerne kommer jo fra mange lande, så at give drf skylden for den grimme ridning, tror jeg ikke virker på dette plan. Det er deres ansvar på danske stævnebaner, men (går ud fra) at AH rider i en del andre lande også, så det skal jo være alle lande der gør en indsats.
    Hele sagen minder meget om doping og cykelsport. Hvis du vil lege med om placeringerne, må du bruge ufine metoder. Hvis du holder dig til reglerne, kan du ikke følge med. Desværre virkeligheden - og meget trist at hestene betaler prisen.


  • #22   20. apr 2014
    Jeg ser det som Camilla at man er nød til at tage en aktiv deltagelse og selv gøre noget. Dvs. udover at dele budskabet så selv gøre noget for at ændre tingene - andet end og sidde på nettet og råbe op.

    Mit kære dyr er desværre blevet skadet for et øjeblik, men min mening omkring det er at jeg vil forsøge at være et godt eksempel - vise hvordan det også kan gøres. Altså starte stævner selv og dermed også have muligheden for at uddanne mig til dressurdommer eller TD'er så man derfor selv kan komme ud hvor det sker, og dømme ned på de ting reglementet skriver.

    Ligesom man kan forsøge at gøre sig via. bestyrelsesarbejde i diverse klubber, i DRF selv osv.

    Altså gøre noget - udover at sidde og råbe op. DHE syntes jeg er et for dyrt alternativ og for langt væk samt for sjældent afholdt. Ligesom jeg syntes DRF sådan set har nogle glimerende programmer og regler - hvis de nu bare blev overholdt.


  • #23   20. apr 2014 Jeg vil så mene at mange af os gør noget her inde! Vi kan ikke alle lege politibetjente i lokalklubben. Det at vi her inde sidder og deler viden og spreder vores holdninger om et godt horsemanship har stor effekt smiley Ja den kan blive større men jeg ser ingen grund til at være medlem af en klub da jeg intet har ud af det smiley
    Mvh TT


  • #25   20. apr 2014 Idéen er faktisk rigtig god, men det vil, som andre siger, nok ikke virke. smiley
    Ville det så ikke give mere mening ikke at støtte op om de steder hvor det sker? Altså boykotte de store stævner som tilskuer, åbent hus osv? Det er jo langt fra alle ryttere, der er lige så slemme og det skal da ikke gå ud over os glade amatører, der bare gerne vil hygge sig, at de få professionelle ryttere her i landet ikke rider ordenligt?
    Og som andre skriver, være aktiv er nok bedre end at være passiv. Hvis nu alle gav en lille hånd til at DRF ændrede deres regler ville det være en del samlet.
    Bare en tanke. smiley


  • #26   20. apr 2014 Jeg har lige haft min debut med min hest i torsdags, https://www.facebook.com/photo.php?v=683077571752734&set=vb.100001514931969&type=2&theater.
    Og jeg bruger altså aldrig sporer eller kandar (jeg har ikke noget imod nogen af de ting brugt rigtigt) og min hest lider ikke overlast. Derfor synes jeg ikke dit forslag er godt da det ikke vil ramme det mente punkt.

    jeg ville for alt i verden ikke have været foruden stævnet og der var skam ingen til det stævne der behandlede deres heste på denne måde. Så som Giraffen siger så måske Boycutte stederne og de store shows? Det er jo her dette foregår.


  • #27   20. apr 2014
    Man skal heller ikke lege politibetjent i klubben - men gøre et godt arbejde i den som at arrangere foredrag med fx Hestemund, have fokus på at man ikke tolerer vold osv. osv.


Kommentér på:
En Bøn Til Jer!

Annonce