{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tysk oldenburger
  • #1   12. dec 2013 hvad med at hører dansk oldenborger avl? måske kan din hests papirer godkendes i dk ? Jeg kender dog ikke oldenborgeravlens krav. Måske kan den også kåres i DV? min anglo arabers mor er hvertfald kåret i hovedstambogen i DV, (som forædler godt nok)
    Så mail en af de to efter hvad du vil.
    Ellers er kåring jo mest noget du skal bruge ved avl for at sikrer at føllets stamtavle kan godkendes og derved få rød pas.. og så er der self egnethedstest osv. hvis den er ung til at få R'et


  • #2   12. dec 2013 fohlenprämie kunne jo lyde som direkte oversat føl præmie. Det er en præmie føl for når deres karakterer ved registrering og fremvisning for dommere er over f.eks. 7(så vidt jeg har forstået er det forskellig for hvert avlsforbund), så modtager føllet præmie

  • #3   13. dec 2013 fik du vist svar på sidst du spurgte (?)

  • #5   13. dec 2013 Tysk oldenborg afholder iøvrigt kåringer i DK hvert år. Min egen er kåret i år nede på Bøgegården.


  • #6   13. dec 2013
    Distriktmester 2013 Dressur pony kat. 1
    øøhh hvis ikke du kan svare på det jeg spørger om i mit forum, så find et andet forum hvis du keder dig. tak !!


  • #7   13. dec 2013 lene og malene. vil i skrive en pb med hvordan det foregår, og gerne pris osv. på forhånd tak smiley

  • #8   13. dec 2013 Det aner jeg desværre ikke noget om, da jeg har købt en færdig pakke...;o) Hun blev kåret i august mener jeg og jeg fik hende i starten af dec.



  • #9   13. dec 2013 Hvad er det for en hest. Oldenburg inddeler i dressur (oldenburger) og spring (oldenburger springverband). Jeg har min hoppe kåret i begge dele, betaler dog kun for opretholdelse af stambogsplads i OS. Jeg mener jeg giver 100 euro om året for at have den aktiv som avlshoppe, det kan man jo lade være med hvis ikke man skal avle lige foreløbigt. I det hele taget vil jeg sige at det er spild af penge at kåre dem medmindre man har tænkt sig at lægge føl i dem eller at sælge dem som avlshopper.

    Fohlenprämie er en præmiering ved følskue. Der får de bedste sådan en. Jeg tror de skal have 8 i helhed for at få.

    Hvad selve kåringen koster kan jeg ikke huske, men det var lidt billigere end DV sidst jeg undersøgte. Det er også billigere end DV at bruge hingste der ikke er på hingstelisten. Jeg vil dog ikke anbefale Oldenburger som avlsforbund hvis man ikke er rimelig til engelsk og også kan et par tyske ord eller er indstillet på at lære dem.

    Jeg har fået min kåret i nordsjælland. De kører en tur i DK hvert år i juli og så vidt jeg husker igen i oktober eller november. Alt dette kan man læse på deres hjemmeside. (link fjernet)

    Det er kun auktionssiden der eksisterer på dansk. Hvis du vil på avlssiden så er det engelsk eller tysk.


Kommentér på:
tysk oldenburger

Annonce