{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

Ville det kunne lade sig gøre? - Part {{forumTopicSubject}}

Hej HG. smiley

Jeg har det sidste stykke tid overvejet at finde en part til min dejlige dreng, da jeg efter sygdom arbejder på at blive klar til uddannelse til august, hvor jeg kan mærke at overskuddet ikke helt er der, til at lægge det arbejde i ham der kræves. smiley
Men jeg tænker om det overhovedet vil kunne lade sig gøre at finde en part til en hest som ham, og ikke mindst med en sippet hønemor af en ejer som mig. smiley smiley

For lige at fortælle lidt om Dakota, som er min største tvivl til, om det kan lade sig gøre.
Dakota er en 7 års vallak (bliver 8 til sommer), som ikke har været meget i hænder de sidste 3 år inden jeg fik ham (jeg har haft ham i snart 8 måneder).
Han er tilredet, redet en smule og det er faktisk det, altså han kan intet.

Da han ikke har været meget i hænder de sidste år, er han mentalt ikke meget mere end 3-4 år.
Han har svært ved at acceptere menneskers "personlige rum", hvilket får ham til at virke meget voldsom i sin fremtoning (ikke ond på nogen måde, men meget nærgående og bøvende).
Han har svært ved at stå stille når han bliver striglet og kan finde på at nappe, samt "sparke" når han skal have renset hove.

Under rytter er han faktisk rigtig sød og vil gerne arbejde, såfremt man virkelig kan sætte sig i gennem og vise ham vejen.

Ellers er han en rigtig sød og kærlig hest, det er intet ondt i ham, han har et hjerte af guld, han ved bare ikke helt endnu hvordan man skal opføre sig. smiley
Når man først finder den rigtig indgangsvinkel, er han også en utrolig lærenem hest, men han er lidt tungnem. smiley


Jeg som ejer har selvfølgelig også nogle krav og forventninger til parten, selv synes jeg ikke de er skrappe, men det synes man vel altid selv. smiley

Den største og primære forventning er selvfølgelig en der har forståelse og tålmodighed til en drengerøv som ham.
Jeg vil helst finde en der interessere sig for akademisk/klassisk dressur, eller som rider primært for sæde og med let tøjle kontakt, da jeg selv er spansk rytter og han skal i fremtiden bruges til spansk ridning.
Man må hellere end gerne lave jordarbejde og træne tricks med ham.
Ønsker man undervisning eller vil starte stævner skal man selv betalte. Skal der køres efter undervisningen, skal man selv sørge for det, og træne trailerlæsning med ham.

På stedet er det alt af faciliteter (ridehal, udendørs dressur og springbane, roundpen mm).

Det skal ikke koste noget, andet end at de dage man har ham, skal man blande foder, give hø og strø boksen. Måske ind i mellem tage en indluknings vagt eller en weekend vagt.

Tror i det vil kunne lade sig gøre at finde sådan en part? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville det kunne lade sig gøre? - Part
  • #1   20. apr 2014 Sagtens smiley

  • #2   20. apr 2014 Sagtens, det tror jeg da ikke er et problem. og dine krav er bestemt ikke strenge, det var netop en part som ham der kunne være sjov for mig, hvis ikke jeg selv havde rigeligt med heste smiley

  • #3   20. apr 2014 Team Moserod: Jeg tænker også selv at han kunne være spændende, da man ikke bare kan sætte sig op og så der udad, men der er noget arbejde og nogle udfordringer i ham. smiley
    Det var bla derfor jeg valgte at sige ja til ham, men nu elsker jeg selv en udfordring. smiley


  • #4   20. apr 2014 Altså, og har også helpart i en hest, jeg vidste jeg ville få mine kampe med. Jeg har ikke fortrudt det et øjeblik, for jeg udvikler mig sammen med hesten og jeg lærer en hel masse af den. Jeg tror ikke det ville blive noget problem at finde en part til hesten, så længe du ikke 'overvåger' parten hele tiden smiley

  • #5   20. apr 2014 Julie: Dejligt at høre at der er håb. smiley
    Altså jeg er total hønemor når det gælder mine dyr, især hesten. smiley
    Så det første stykke tid, indtil jeg har lært parten at kende og jeg er sikker på de kan sammen, så vil jeg nok være i stalden sammen med parten, også fordi han er så voldsom som han er, så jeg skal også være sikker på at parten kan håndtere ham, så man ikke risikere ulykker. smiley


  • #6   21. apr 2014 Det er ikke nemt at finde en part til sin hest.

    Jeg har søgt en til mine heste i snart 3 år, pga jeg godt kunne bruge en hjælpende hånd, men der har ikke været nogle som var interrasseret smiley

    Der er ingen stald arb og det er gratis


Kommentér på:
Ville det kunne lade sig gøre? - Part

Annonce