{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.505 visninger | Oprettet:

mørkt afføring {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2 haflinger og en shetlænder gående på jordfold. Jeg har lagt mærke til at den ene haflinger har mørk afføring.
De har om morgen fået frøgræs så de havde grovfoder til hele dagen og om aftenen har de fået godt med hø. Ellers får de vitaminpiller. Den sidste uge har jeg haft en stor høballe stående på folden så de har kunne spise alt det de ville.
Er der nogen der har erfaring med det? Kan det være orm eller ?


Kommentarer på:  mørkt afføring
  • #1   24. apr 2014 Umiddelbart, så bliver afføringen mørk, når heste får græs.
    Hvis de hovedsagelig lever af f.eks. hø og halm, så har pærerne tendens til at blive meget lyse.
    Når jeg kigger på dine hestes pærer, så tænker jeg, at de ser sunde ud - dog ser de meget tørre ud. Er de nyligt sat, eller har de fået lov at ligge og tørre?
    Hvis pærerne er friske, så vil jeg sige, at dine heste får for lidt væske. De skal drikke mere vand...
    Den mørke farve har intet at gøre med orm. Hvis heste har mange orm, vil de i reglen få tynd mave i stedet smiley


  • #2   24. apr 2014 Tak for svaret. De nipper kun til det græs der når at komme på jordfolden. Om 14 dage begynder de så småt at komme på græs. De tykker på lidt bark og knupper fra nogle træer vi har fældet.
    De har vand stående i folden i baljer og drikker omkring 1 - 2, 90 liter om dagen (kommer an på hvor varmt det er)


  • #3   24. apr 2014 Jeg har fået af vide at afføringen bliver mørk, hvis hesten har mavesår.. Der kan selvfølgelig også være andre grunde..

    Og så synes jeg, modsat Ann, at pærene plejer at være lyse, og faktisk helt grønne i det, når vores heste får græs.. Og det er alle hestene..


Kommentér på:
mørkt afføring

Annonce