{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
434 visninger | Oprettet:

Nogen der har erfaring med rosen? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hest med rosen. Har fået antibiotika til 3 dage (sidste dag i morgen) men hun er stadig hævet i ben og yver.
Har læst herinde, at der er nogen der har haft deres hest på antibiotika helt op til 14 dage. Er det meget normalt at første omgang ikke virker, at de skal have flere omgange før det går væk?
Og vil samtidig høre om der er nogen der har oplevet, at det er startet i yveret? Gaia har nemlig haft hævet yver et stykke tid og så pludselig stod hun med hævet bagben. Har fået at vide, at hævet yver hos hopper er normalt om sommeren, og samtidig har hun også nogle skrammer på benet, som det nok er startet i. Har bare snakket med tidligere ejer, og hun fortæller at Gaia en gang er blevet stukket af et insekt i yveret og derefter hævede hendes ben.

Håber nogen kan give mig nogle svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der har erfaring med rosen?
  • #1   25. jul 2014 lymfanggistis som det hedder ved heste kan udvikle sig meget hurtigt, når de får det, og de får det, og mit bud vil være at det er kommet af et sår. det behøver ikke være ret stort sår.

    Væsken der er ophobet i benet skal ud igen ved den bruger benet, så længe den står stille vil det ta længere tid om og forsvinde, men hvis din hest stadig er meget øm, så ville jeg nok ha ringet for en snak med dyrlægen idag inden de går på weekend, hvis det var mig, så det ikke blev nødvendigt og få dem ud med ekstra tillæg i weekenden. hvis den skal forsætte på penicillin kan du sikkert bare komme forbi og hente det, tror ikke de behøver komme ud for og se hesten igen. det vil ikke være godt og stoppe for tidligt.


  • #2   25. jul 2014 Synes ikke hun virker så øm længere, men selvfølgelig svært at vurdere fordi hun får smertestillende. Men prøver lige at give dyrlægen et ring smiley

  • #3   25. jul 2014 Dyrlægen sagde som hun ikke skal have mere antibiotika, da hun ikke har feber, men som du også siger bevæge benet, så hun skal longeres 2 gange dagligt. Tak for dit råd smiley

  • #4   26. jul 2014 velbekom. ja bare hun får gang i benet så det kan komme ud det væske ophobninger, så skal det nok gå. en god lang gåtur virker også godt, hvis ikke din hest er god til og skridte i longe. vil ikk mene hun skal løbe så længe hævelsen er der og hun viser tegn på ømhed.

  • #5   26. jul 2014 Ja nemlig smiley dyrlægen sagde, at der kan gå op til 3 uger før hævelsen er væk. Hun er heldigvis ikke så øm længere smiley

Kommentér på:
Nogen der har erfaring med rosen?

Annonce