{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

dækkener {{forumTopicSubject}}

hej alle smiley

Sikkert et mærkelig spørgsmål her i heden men men vinteren kommer jo og vil lige spørge ang. dækkener - jeg har fået ny hest så skal jo ud efter en del - jeg har indtil videre købt regndækken med fleece i men er det så nødvendigt med en 100 grams dækken?

Jeg tænker lidt om det ikke var bedre at købe en på 200 gram og 300 også vente med 100 gram?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dækkener
  • #1   25. jul 2014 Nu har jeg som sådan ikke dækkenheste, men nej jeg ville ikke mene at det var nødvendigt med et 100g hvis du har et regndækken med fleece.

  • #2   25. jul 2014 Nej det var nemlig også min tanke når der fleece til min gamle hest - men vil heller finde en 200 og 300 så

  • #3   25. jul 2014 Når det kommer til dækner, er jeg måske også lidt nærig, for man kan dæleme hurtigt købe sig fattig i det skidt smiley
    Mine drenge plejer at gå fra regndækken med fleece til 200 gram og så til 400 gram. Normalvis klipper jeg dem ikke, hvilket selvfølgelig ville ændre lidt på, hvordan jeg kom dæknerne på. Men hvis dit mål er at "ende" med en 300 grams, ville jeg klart også springe 100 gram over - måske endda også 200 alt efter hvordan hesten sætter pels. Det kan selvfølgelig være svært for dig at vide, når hesten er ny, så hvis jeg var i dit sted, ville jeg nok også gøre, som du selv har beskrevet smiley


  • #4   25. jul 2014 jeg bliver faktisk os lidt nærrig fordi man kan hurtig købe sig fattig i dem som du selv skriver og det jo ikke altid de er ligeså gode ved de kære dækkener - min gamle hest gik i løsdrift med 300 gram og det var rigeligt men når jeg ikke helt ved hvordan ham her er synes jeg det er lidt svært men igen de sætter jo bare pels efter det og han er utrolig fin i pelsen lige nu så tror enten 300 gram eller 200 gram ville være tilpas - 200 gram hvis vi får en mild vinter og 300 eller 400 gram til en hård vinter synes også man skal passe på ikke at pakke dem for meget ind med mindre hesten er en der taber jeg lyn hurtigt og ham her har været nem at fodre på - han var lidt tynd da jeg fik ham men er i perfekt foderstand nu
    men jeg synes det rigtig rart at høre andres meninger for man kan godt sidde og blive i tvivl og heller få nogle råd inden man styrter ud og køber dækkener


  • #5   25. jul 2014 Jeg har 100 gram 300 gram og 500 gram(100 g dækken med enten 200 liner eller 400 gram liner..

    Jeg vil heller ikke mene du behøver 100 g dækken når du har regn med fleece smiley


  • #6   25. jul 2014 Er enig smiley men vil nu hellere bruge lidt penge på et kvalitetsdækken. Jeg er blevet glad for Bucas. Sidder rigtigt godt på min store haflinger dame smiley

  • #7   25. jul 2014 Åh ja, vi har også en, der æder dækner om vinteren - sidste vinter gik der hul i ca. et dækken om dagen, så hver aften blev brugt bag symaskinen. DET er surt! Om sommeren er det i det mindste "kun" maner og haler, der ryger smiley

    Men som MariA også siger, vil jeg også helst bruge penge på et godt kvalitetsdækken, som sidder hvor det skal uden af give skavemærker o.l., men i de tilfælde, hvor de bliver ædt i stykker i løbet af en sæson, må jeg indrømme, at tyr til de billigste af de billigste! Ellers ruinerer jeg ganske enkelt mig selv på sådan en vinter smiley


  • #11   25. jul 2014
    Tikas sidder ganske glimerende - de holder ikke til at blive ædt nej, men har man ikke en hest der gør det på folden er jeg ganske tilfreds. Tænker og købe deres rocky dækken til vinter.

    Regn med fleece synes jeg er ganske træls, har et og bruger det kun hvis det andet er vådt. Pelsen bilver på min helt ru og strittende hvis hun har det på.


  • #14   25. jul 2014
    Min jeg har af 4horses var også ret stort fortil i starten, men af en eller anden årsag så er det som om det bare skulle "falde" på plads, nu ligger det super og gaber ikke fortil.


  • #16   26. jul 2014 Siger man ikke at et regndækken med fleece svarer til et dækken på 100 gram? Synes ikke der er nogen grund til, at du også køber et med 100 gram når der er fleece i dit regndækken. Jeg ville købe et med 200 gram, og et 300 grams hvis jeg var dig, og ikke et på 100 smiley
    Min går fra regn med 0 gram først, så kommer jeg et 200 grams på, så et 350 grams dækken. Og når det er rigtig koldt får han sit dækken på med hals, der er 650 gram, men han står også i udeboks, så det er ekstra koldt om vinteren frem for når man står i en stald smiley


  • #17   26. jul 2014 kender det godt - har selv to styks som skal have dækner på, så det er dobbel så dyrt, men er god til at finde gode brugte

    men jeg har regndækner uden for (dels fordi jeg godt kan finde på at lægge dem på om sommeren når det virkelig står ned, og dels fordi jeg vil hellere selv justere hvor meget de skal have på)
    så har jeg 150g og 350 g
    og så har jeg underdækner på 100g og fleece- og ulddækner
    så jeg er dækket godt ind med dette.


Kommentér på:
dækkener

Annonce