{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slagtning af hest
  • #1   30. jul 2014 Du mener vel, at man kan se hesten efter nedskydning smiley

    Det har jeg, og nej det er da ikke rart at se sin elskede hest død, men nej det var ikke "ubehageligt", der var en årsag til hesten måtte dø, og det var befriende at se, at nu var den død, så man ikke går og har ondt i maven over, om den nu var havnet på et marked, eller på en lastbil sydpå, forstå mig ret.... Det sker jo desværre..


  • #2   30. jul 2014 Selvfølgelig efter nedskydningen smiley

    Men nej, det vil nok aldrig være en rar oplevelse.
    Men ser man dem efter afblødningen eller ...


  • #3   30. jul 2014 Åh det kan jeg sgu ikke lige huske, men mener faktisk de åbner med det samme, så de afbløder hurtigt, men så meget studere jeg heller ikke, jeg så bare han var død og fik hans grime..

  • #4   30. jul 2014 min nabo hjemme slagtede altid hans egne dyr når de var store nok eller ikke kunne bruges mere. Jeg mindes det endnu, at jeg går ind ad porten og lige dér hænger lille hans, 2 års plagen der desværre havde helt elendige hove hang nu bare der, eller resterne af ham..

    Godt nok har jeg ikke været mere end 11-12 år, men det var et skrækkeligt syn der mødte mig og jeg ville absolut ikke se det igen! smiley


  • #5   30. jul 2014 Trist syn Tine

    Men når du køre en hest til slagteren, og skal ind og se den, så ligger den lige så fint på gulvet smiley

    Den hænger altså ikke og dingler fra loftet smiley


  • #6   30. jul 2014 Det er en meget voldsom oplevelse. Men sikke en fred du får med at hesten er død, og ikke lastet på en trailer og sendt til Italien under jammerlige vilkår.

    Beskrivelse: ADVARSEL, kan for nogen være barsk,

    Hesten bliver trukket ind af en port, manden overtager hesten og rebet.
    Han nusser hesten i panden, og når hesten sænker hovedet, skyder han den i panden med en boltpistol.
    Hestens krop "reagere" ved at falde komplet stiv om på siden, men alle 4 ben strittende ligeud. (Det går ekstremt stærkt, og kan være ubehageligt at se på. Jeg tænkte at der brækkede et par ribben, men det er ikke til at sige)
    Hesten afblødes og i mens står der en og skylder vand på hestens bagparti (Pga afføring)

    Grimen tages af, og afleveres til dig.

    Det sekundet hesten er skudt, mærker den intet. Det skal man bare huske på.

    Det er altid en god ide at have en person med som støtte. Og at kunne bevare roen indtil hesten er død, andet er ikke fair overfor den.


  • #7   30. jul 2014 Jeg har fået en slagtet og hvis alt går som det skal, bliver den gamle slagtet i næste uge smiley
    Sidste gang havde jeg tænkt at jeg ville med ind og holde rebet, men modet forsvandt, da det så skulle være. Og tror det var en god ide at overlade rebet til en anden, så ikke hesten blev urolig eller påvirket af mine følelser. Jeg var inde og se hende bagefter. De havde sat afblødningen i gang så der var noget blod. Men det gjorde mig nu ikke noget. Jeg fik også lov til at tage et billede, så jeg kunne bekræfte for gammel ejer at nu var hun væk.
    Så alt i alt havde jeg en god oplevelse med det, selvom det aldrig er rart at skulle sige farvel til en god gammel ven. Og jeg er ikke afskrækket med at skulle se hesten bagefter. Jeg vil være 110% sikker på at den er død når jeg tager derfra. Det giver ro i sindet at man ved den ikke er smuglet ud af en bagdør og på en transport. Ikke fordi jeg tror slagterne gør sådan noget, men vil gerne være sikker.


  • #8   30. jul 2014 Jeg kom en aften i stalden, og med det samme jeg kom, så kom ejeren af stalden ud og bad mig komme ind. Jeg forstod straks at noget var galt og var bange for at det var noget med min.. Det var det heldigvis ikke, men hendes fantastiske fuldblods dreng på kun 4 år havde blevet presset for meget af damen der trænet ham at han stejlet, væltede bagover med sadel på ovenpå en pæl på folden. Brækkede nogle ribben som igen punkterede lungen. Han blev aflivet af dyrlæge med sprøjte... Jeg gik ud på folden og fik tage afsked..han lå under en presenning og skulle hentes af Daka næste morgen. Det var så godt at få sige farvel og se ham. Dog føler jeg stadig lidt "skyld" fordi jeg havde selv tænkt at træne ham.. Men tiden var der ikke da jeg havde min egen og familien. Men tanken på at hans død havde været undgået hvis jeg havde haft tiden til at træne ham nager mig stadig... smiley
    Mvh TT


Kommentér på:
Slagtning af hest

Annonce