{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Vanskelig beslutning, råd?? {{forumTopicSubject}}

Dav alle dejlige hestemennesker! smiley

Jeg er så heldig, at jeg er blevet au pair, på et førhenværende stutteri i Tyskland. Jeg har nu være her i godt og vel 2 uger, men uden min hest.

DJ kommer herned til mig den 24. august, men problemet er bare, at før jeg vidste jeg skulle til Tyskland, bestilte jeg en tid hos en sadelfitter til den 18. august... Har læst meget om hende og glædede mig virkelig til at få en ny dressursadel.

Charlotte (som sadelfitteren hedder) arbejder mobilt (Hun tager sit "værksted" med og ser rytteren ride i sadlen), men jeg kan formegentlig ikke komme hjem.. Min veninde, som bor på gården, kan jeg muligvis få til at ride i den, da vi er ca lige store..

Så valget står mellem:
- at jeg muligvis ikke får min drømmesadel, men en sadel der passer 100% til DJ, af Charlotte?
- eller at stole på en tysk sadelmager, hvor jeg overhovedet ikke ved hvem der er gode eller hvilke mærker sadler de bruger (Kort sagt uvished men at jeg prøver mig frem)

HJÆLP! ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vanskelig beslutning, råd??
  • #1   30. jul 2014 jeg havde valgt en tysk

  • #3   30. jul 2014 Jeg ville bede veninden om at ride i sadlen og høre hvor god den er.

  • #4   30. jul 2014 Jeg kan spørge hende jeg bor hos. Hun har haft hest hele livet, men det er hundeavl hun har fokuseret på de sidste mange år, så det gør, at hun ikke rigtig kender det "nye" .. smiley
    Hih, jeg er ikke så forfærdelig god til tysk endnu, og kender ikke rigtig "hestesprog" på engelsk, men man kan altid forsøge.. smiley


  • #6   30. jul 2014 Sadlen skal passe lige så meget til dig som den skal til hesten, ellers får du ikke en optimal ridetur. Selvom dig og din veninde er samme størrelse, kan det jo være i slet ikke har samme behov, i forhold til knæstøtte og sæde. Dermed kan du risikere at ende ud med en sadel du ikke føler du sidder ordentlig i, men du kan selvfølgelig også være heldig.
    Jeg havde valgt en sadelmager i Tyskland, de fleste sadel mærker er jo tyske så, de burde have nogle mærker du kender. smiley


  • #8   30. jul 2014 Har du ikke prøve sat et par stykker hos sadelmager/forhandler først? Jeg har altid prøvet et par stykker og udvalgt nogen som så skulle prøves på hesten bagefter...

  • #9   30. jul 2014 Jeg har prøvet at søge lidt rundt omkring, men en sadelmager på tysk er sattler.
    Men sattler betyder åbenbart også lædermager, for der kommer en masse sofaer frem.

    Selvom en sofa ville være mest behageligt for mig, tror jeg ikke det er heeelt optimalt for DJ ;D


  • #11   30. jul 2014 DD herinde har haft en tysk sadelmager ud, der skulle være rigtig dygtig smiley Tror der et mange dygtige derovre, men det skal jeg ikke kunne sige smiley

  • #12   30. jul 2014 Kender én tysk sadelmager og det er Duus. Har hørt både godt og dårligt om ham. Han holder til ved grænsen, ved ikke hvor i Tyskland du befinder dig. smiley
    Men på dem der ejer stutteriet, må vel også kende nogle sadelmager i nærheden. smiley


  • #13   30. jul 2014 jeg er 10 km nord for hamburg, så det lyder okey smiley
    Som sagt så er det længe siden hun har "været i hesteverden", så hun kender ikke nogle sagde hun smiley


  • #14   30. jul 2014 Jeg ville helt sikkert vælge en tysk sadelmager, så du får en sadel der passer til dig og hesten og ikke din veninde og hesten. Det ville være spild af penge, synes jeg.

    Men jeg har selv været udlands og ved ALT om at ikke føle sig helt "hjemme" i hestesprog på andet sprog end dansk. Men tænker at det stutteri du er på måde kende en god sadelmager - eller andre i stalden/en berider eller andet.

    Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor langt fra den danske du er. Men du skrev at hende, Charlotte var mobil og havde sit "værksted" med sig. Kunne det være en mulighed (hvis det ikke er for langt fra den dansk/tyske grænse), at køre hesten på en rideskole/stutteri/privat sted (give et beskeden beløb for lån af faciliteter) og få Charlotte til Sønderjylland i stedet?

    Ved ikke om det kunne være en løsning.
    Pøj pøj med sadel junglen smiley

    Og god vind på stutteriet i det Tyske smiley


  • #15   30. jul 2014 Det er kun mig, Yvonne (hende jeg bor hos) og Ella (nabo) på gården ... smiley

    Tak for svar, tror det lyder som om tysk sadelmager må være det rigtige smiley
    Så må jeg bare få min personlige tolk med mig (min underviser) ;D


  • #16   30. jul 2014 Jeg ville hellere aldrig købe en sadel jeg ikke selv havde prøvet. smiley

Kommentér på:
Vanskelig beslutning, råd??

Annonce