{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

Boots? {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan fortælle mig om boots?
Er ret ny indenfor boots, så vil gerne lige have lidt hjælp. Min hest har nemlig smidt sko to gange på 3 uger, og det fis gider jeg ikke mere. Så... `
1. kan en hest gå med boots 24/7?
2. Er det bare at gå ud og købe et par boots eller hvordan?
3. Andre gode råd til heste der smider sko?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boots?
  • #2   1. aug 2014 Hun kan bare ikke gå uden forsko, fordi hun slider sine hove for meget - selv på fold - og kommer ned og gå på ballen smiley

  • #3   1. aug 2014 Boots bruger man mest under ridningen som en erstatning af hestesko:-) Hvis din hest også har problemer på folden kan du sagtens give din hest boots på på folden;-)

  • #4   1. aug 2014 Ok tak Julie smiley
    Så mangler jeg bare svar på, om det bare er noget man går ud og køber eller om man skal måle sig frem på en eller anden måde.


  • #5   1. aug 2014 Hvis din hest smider sko på folden kan du give den klokker på forhovene:-)

  • #6   1. aug 2014 Du skal snakke med den du køber dine boots hos:-) Det er lidt lige som str. Pony COB FULL osv:-)

  • #7   1. aug 2014 Vi vil også prøve klokker først, men hvis det ikke hjælper, så må det blive boots. Det er simpelthen for dyrt at tilkalde smed hver tredje uge for en enkelt sko. Det er på folden hun smider skoene.

  • #8   1. aug 2014 Ja man skal måle hovene for at finde størrelse. Der er en god side ( mener den hedder hovfokus, men er slet ikke sikker) som har gode guides.
    Der ligger også videoer på youtube.


  • #9   1. aug 2014 Prøv klokkerne - det er en god ide!:-) giver du din hest biotin?;-)

  • #10   1. aug 2014 Super! Mange tak Winnie, det vil jeg kigge på smiley

    Vil også starte med at prøve, om hun kan gå uden sko på fold og nøjes med boots, når hun skal rides. Men nu må vi se, om det duer med klokker først.


  • #11   1. aug 2014 HUSK også klokker når du rider hvis hun har sko på, for ellers kan den træde dem af hvis hesten snubler;-) men hvis du ikke giver hesten biotin kan det være et godt råd! Det skal bare bruges som tilskud i hestens foder bare en skefuld. Det hjælper hestens hove med at blive stærkere.

  • #12   1. aug 2014 Er en biotinkur noget man kan snakke med sin smed om eller...?
    Ride med klokker? Jamen hun jokker jo ikke skoene af, når vi rider eller "støder ind i dem"?


  • #13   1. aug 2014 Det var også bare et godt råd til ridningen. Min part har nemlig trådt en sko af fordi han snublede:-) man ve jo aldrig med de heste..:-P Biotin kur kan du købe i en almindelig foder butik fx Land og Fritid;-) det er lidt dyrt, men holder tilgengæld i lang tid. 1 kg koster ca. 200-300 kr. Men du skal kun bruge en skefuld om dagen;-)

  • #14   1. aug 2014 Prøv at tilkalde en kiropraktor og så start op med biotin.

    Ofte er låsninger i kroppen en medvirkende faktor til at hestene træder deres sko af smiley


  • #15   1. aug 2014 Det er selvfølgelig rigtigt nok... og hvis hun alligevel går med klokker på folden, så er det jo ikke noget ekstra "arbejde" at lade hende have dem på under ridning også. Ja heste er tossede. Dog bliver de liiige tossede nok, når der ryger to sko på 3 uger... det er lidt for tosset til min pengepung smiley

    Er bare ikke oppe ved hende hver dag, og hende der fodre vil ikke fodre med andet ned det der er i stalden i forvejen :3


  • #16   1. aug 2014 SavaLou: Må jeg se på, når der kommer kiropraktor til øen igen. Det er nemlig meget upraktisk at hun smider sko, da smed, hestetandlæge, sadelmager osv. ikke rigtig er noget vi har på øen smiley

  • #17   1. aug 2014 Man kan også bare bruge det end gang i mellem men det giver det bedste resultat hvis du bruger det hver dag:-) Du kan prøve at snakke med ejeren af den "stald" din hest står opstaldet på om hun ville give din hest biotin:-) hvis du da bare har dit biotin oppe ved hesten:-)

  • #18   1. aug 2014 Hun kan måske lokkes, hvis man lægger det i en spand i fodervognen... hmmm kan jo altid spørge hende.

  • #19   1. aug 2014 Prøv det;)

  • #20   1. aug 2014 Jeg er så glad for mine boots. Min pony går uden sko, men da der blev smidt noget groft grus på vores ridevej, blev hun øm på forhovene, så jeg købte et par boots og har bestemt ikke fortrudt det!
    Det mærke boots du køber, har oftest en vejledning til, hvordan du måler hoven så du kan finde den korrekte størrelse. Jeg bruger Cavallo Simple smiley


  • #21   1. aug 2014 Jeg havde en hest, der smed sko lige så ofte som din. Jeg skiftede smed, begyndte at smøre med Cornucrescine, behandlede hovene med antisvamp (hvis de står på halm er det ofte et problem), og gav biotin (i slemme perioder Ungulat, som er helt fantastisk, men også dyrt). Derudover gik hesten altid med klokker på. På folden havde hun to klokker på hvert forben, og det virker rigtig godt. De skal bare være lidt for store, så de når helt ned til jorden.
    Held og lykke


  • #22   1. aug 2014 Winnie:
    Nu er det sådan at 1. jeg bor på Bornholm, så at få en ny smed er bare ikke en mulighed og 2. ham hun har lige nu er indtil videre den eneste hun kan med. Hun er nemlig lidt kompliceret at arbejde med smiley


  • #23   1. aug 2014 Okay. Jeg ved jo ikke hvor du bor, hvormange smede der er der, hvordan din hest er osv. Så undskyld. Jeg skrev bare hvad jeg gjorde. Så kan du jo bruge mine erfaringer eller lade være.

  • #24   1. aug 2014 Det er helt i orden. Kan godt se - nu - at jeg fik skrevet det lidt surt, my bad. Undskyld det var bestemt ikke min mening smiley
    Men der er to smede, en der rejser over og en der "altid" er der, den sidstnævnte bruger jeg. Den første kan hun ikke med, fordi hun er "kompliceret", som skrevet for smiley


Kommentér på:
Boots?

Annonce