{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  passer sammen med sin hest eller ikke
  • #1   1. aug 2014 Hvad mener du med mentalt?

  • #2   1. aug 2014 Jeg tror ikke man er i tvivl hvis det rette match mellem hest og ejer er til stede.Jeg har elsket og følt mig tryg ved min pony fra dag et smiley

  • #3   1. aug 2014 Når du smiler hver gang du tænker på hesten smiley

  • #4   1. aug 2014 jeg har købt en fjordhest mere... og har haft hende siden marts... jeg prøver mit bedste på at være glad( døjer selv med lidt problemer, som måske smitter mentalt til dem) for at hun er glad.. men hun er ekstrem følsom og kommer man til at skælde hende ud, bliver hun hurtig mopset og kan bage nag et stykke tid efter... og så virker hun ekstrem trist.. som om hun selv har tabt gnisten

  • #5   1. aug 2014 Jeg mener at det blandt andet kan betyde, at du ikke skal være benhård i din omgang med hesten, hvis den er følsom. Jeg mener ikke at man passer mentalt sammen med hesten, hvis den fx. gerne vil have en klar og ledende hånd, men du er usikker og ikke tør at lede hesten. Derimod synes jeg man er et godt match, hvis ens personlighed passer sammen; dvs. hvis man er en meget blid og følsom rytter, og har en følsom hest. Selvfølgelig kan det også passe sammen, hvis man som en mere klar "leder" er god til at lede en følsom hest, så den bliver mere sikker smiley

  • #6   1. aug 2014 Jeg tror heller ikke man er i tvivl når man passer eller ej.
    Dog kan det jo være svært i starten at finde ud af for hvorvidt man passer sammen.
    Jeg ville så derfor mene, at man skal have prøvet lidt af det forskellige med hesten hvis man skal vide det.

    Det er vel en følelsesmæssig sag smiley


  • #7   1. aug 2014 ku det have noget at gøre med at hun ikke er min første hest... og føler sig overset? jeg prøver så godt jeg ka og tilgode set dem alle

  • #8   1. aug 2014
    Tit handler det om hvordan man håndtere hesten, om man passer sammen med den.

    Hvis man var hård ved min, slog, brugte tøjlen meget til fx at få hesten samlet med e.l - så fik jeg sikkert ikke en særligt glad hest jeg klikkede med. Men en sur der udøvede modstand konstant.


  • #9   1. aug 2014 Jeg tror ikke at en hest kan føle sig overset på den måde, at den tænker "hun er mere sammen med den anden hest," men en hest kan vel godt være opmærksomhedskrævende på den måde, at den gerne vil have ejeren for sig selv, som en hund gerne vil, tænker jeg. Det er svært at bedømme når vi ikke kender din situation. Du må bare prøve at lave en masse ting med din hest, få erfaringer med den og føle efter, hvordan du selv har det med det smiley

  • #10   1. aug 2014 funke: lyder som en go plan smiley

  • #12   1. aug 2014 tænker også at nogle måske klikker med det samme og andre skal have lidt tid

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   1. aug 2014 Man er ikke i tvivl.

  • #17   1. aug 2014 Åh, jeg har aldrig været i tvivl.
    Mine nu afdøde pony, var jeg aldrig i tivl om var 'mit livs kærlighed'.. Fra første gang jeg så hende, var jeg ikke i tvil om at hun ville ende med at betyde alverden for mig. Første gang jeg sad på hendes dejlig varme ryg, var jeg overlykkelig. Fra den dag, har jeg haft hende i mine tanker vær evig eneste dag og altid glædet mig til at jeg skulle ud til hende, og kunne slet ikke vente med at skulle ride hende. Hun var en sær pony, som der ikke var særlig mange der kunne lide, og så var hun ret svær at omgås. Men hun afspejlede mig, og lige meget hvor sær hun så var, elskede jeg hende uendeligt højt. Hende passede jeg sammen med, og ved at jeg aldrig finder en ligesom hende. Jeg kan med sikkerhed sige at i alle de år jeg har kendt hende, er der ikke gået en eneste dag uden jeg har tænkt på hende. Jeg vil sige at jeg passede ret så godt med hende.


  • #18   2. aug 2014 Lilla My hvor har du ret sådan hade jeg det også med mig "gamle" hest Augusta.
    Den hest jeg har nu er den rette for mig, men hun er ikke Augusta
    Men vi passer sammen og hun er sød og en god hest

    Men jeg har haft heste i livet som jeg slet ikke kunne men.
    Desværre men sådan er det
    Jeg har lovet mig selv jeg ikke vil bøvle med den slags
    Men tager hatten af for dem som ligger arbejde i at få ders forhold til at køre med heste som de ikke klinger med. Og kan godt se den slags bære frugt til sidst.

    VH
    Annette


Kommentér på:
passer sammen med sin hest eller ikke

Annonce