*KCJ* . *KCJ* . Vestsjælland, Danmark Bruger på velkommen til hestegalleri.dk - danmarks største mødested for heste-interesserede
Dato: 2012-5-26
Vist 313 gange

(Emnets ejer)

insektspray?

26. maj 2012 kl. 21:50

Hej alle, Ja nu er sommeren jo ved og komme., dermed også de Sata*s fluer og hestebremser og tænkte på om der var nogen der havde nogen opskrifter på insektspray, og hvordan i synes de virker? God sommer til alle :D

Svar til emnet: insektspray?

26. maj 2012 kl. 21:55

Følger lige med her

(Emnets ejer)
26. maj 2012 kl. 21:58

ja har brugt det fra blue hors, men sys bare ikke det virker vildt godt :) derfor ville jeg høre om der var noget der lavede noget selv :)

(Emnets ejer)
26. maj 2012 kl. 22:03

hmm prøver og kigge, tak for svar :)

26. maj 2012 kl. 22:04

Jeg har hørt at en blanding af eddike og citron og så i en flaske, skulle være ret godt, og billigt :-)

26. maj 2012 kl. 22:04

http://www.horsepoint.dk/shop/effol--bremsen--blocker-1278p.html

jeg plejer at bruge den her, jeg havde dne med sidste år hvor jeg red langtur (100km på 3 dage) og det virkede bedre end noget af det de andre brugte. Det STINKER men det virker :)

(Emnets ejer)
26. maj 2012 kl. 22:06

tak for jeres svar :D må bare prøve mig frem :)

TeamNordhuset? Hvad stinker det af ???? :D

26. maj 2012 kl. 22:25

Jeg bruger tektonik til min eksemhoppe, det virker fint :)

26. maj 2012 kl. 22:48

Det jeg linker til, har sådan en mærkelig lugt, sådan lidt han af jod .

Altså det er til at holde ud, men det da absolut ikke noget man elsker dugten af xD

26. maj 2012 kl. 22:48

jeg bruger det også på mig selv når jeg rider, så ingen insekter hverken på hest eller mig :)

27. maj 2012 kl. 10:19

½ vand ½ eddike, citronsaft og masser af knuste hvidløg, blandes godt sammen og duppes/sprøjtes på hypperne :-)

27. maj 2012 kl. 11:07

Citronsaft tiltrækker nogen former for fluer, især hvis du bor tæt ved vand :) Så det er en dårlig ide at proppe i. Jeg har prøvet den blanding du skriver tine, men synes ikke den virker i længere tid. Men det er slf også meget forskelligt fra hest til hest, hvor du bor og hvor mange dyr der er i luften

(Emnets ejer)
28. maj 2012 kl. 22:07

mange tak for svar :D

Du skal være logget ind for at kunne besvare indlæg.

Opret bruger »   Log ind

Besvar indlæg: insektspray?

Lignende forum-emner

Om HesteGalleri:

HesteGalleri er en del af Bazoom.dk Bazoom er medlem af brancheforeningen FDIM som varetager den danske internet trafikmåling.

Bazoom.dk er med ca 100 mio. sidevisninger om måneden blandt Danmarks 10 mest trafikerede sider.

Bazoom