{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
494 visninger | Oprettet:

2 nye fotoalbums - følle og far! {{forumTopicSubject}}

http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/397126-zilas_med_rytter_indendoers_b
^ Zilas har haft rytter på en del gange efterhånden, men dette er første gang han bevæger sig frem, til siden eller tilbage, udelukkende for rytters signaler, uden hjælp fra en trækker. Er stolt af bettemanden d;


http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/397127-ziba_traenes_for_foerste_gang_b
^ Ziba (datter til Zilas) var med rundt i stalden for første gang, og hun var blandt andet nede at hilse på marsvinene (vi har ca. 200), mødte alverdens skrammel på sin vej, og havde tæppe på for første gang smiley Er stolt af mine brogede pruhheste smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 nye fotoalbums - følle og far!
  • #1   2. feb 2013 Synes i er alt for lange/store til at sidde på så lille en pony. Men søde er de da, og i ser ud til at være glade for dem smiley

  • #2   2. feb 2013 Undskyld jeg kommentere, men hvor er i bare uansvarlige mht. det første album ! Ridder rundt INDE i en stald, UDEN ridehjelm og tovene hænger og slæber langs jorden. Havde hesten jokket på det og snublet, da så helle for ikke at samle hovedet op der har været knaldet ind i en af stolperne eller båsende.

    Jeg synes godt nok i er DYBT uforsvarlige !!!!


  • #4   2. feb 2013 haha, jeg ér virkelig glad for mine ponyer, de er mine børn smiley smiley
    - og jeg respekterer Jeres mening, lytter til hvad I siger/skriver, men ændrer aldrig min måde at håndtere dem på smiley
    De tove var der fuld kontrol over, da de er så lange, at han aldrig vil kunne "træde sig fast" i dem smiley
    Derudover, så går han til dagligt (når han gider være inde, hvilket er yderst sjældent, han vil hellere være ude) i den løsdrift, så han kender den ud og ind, blev faktisk født i netop dén stald.. Hvis han går ind i en stolpe, ja så sker der sQ ingenting ved det, han er ikke lavet af glas :b


  • #5   2. feb 2013 Det er fint du respektere vores kommentare, men du lytter tydeligvis ikke til dem. Det var ikke hvis han går ind i dem. Hvis han falder, og DU slår hovedet i dem.. Det kan nemt og hurtig påføre et kraniebrud til et menneske, at ramme sådan en kant.

    Derudover synes jeg i det hele taget at det er direkte uansvarligt og fuldstændig uden nogen former for ansvarsbevidsthed, at man ridder INDE i en stald ! Jeg kunne ALDRIG finde på, at hoppe op på mine heste eller ponyer inde i stalden. Det er simpelthen hjernedødt !


  • #6   2. feb 2013 Okay, så misforstod jeg det du skrev.. Sorry!
    - men jeg er 21, og jeg er fuldt ud klar over konsekvenserne ved at sætte mig op på hvilken som helst hest/pony uden ridehjelm, men det er stadig min krop og mig der bestemmer smiley
    Altså, nu skridter vi jo så kun ca. 3 runder hver, min kusine og jeg, og det meste af tiden, står vi bare og nusser fra ryggen af smiley Ingen skade sket, og jeg gør det gerne igen, i stedet for at ride udendørs i mørke/på frossen jord smiley
    Kald du det bare hjernedødt, men forskellen på en ridehal og min miniløsdrift til de små ponyer(har en større en til de store), er ikke særlig stor, taget i betragtning af hvad formålet var med turen på Zilas den aften smiley


  • #7   2. feb 2013 haha Maja, det fint smiley
    - forbilleder kan defineres, og jeg er træt af ikke at kunne slå en skid uden at få kritik af tøser der bare uha VED at de er bedst smiley Zilas og mig HYGGEDE os, og han passede så fint på, der var intet vildt eller voldsomt, og havde han rejst sig (hvilket jeg tænker er det I ville frygte han gjorde, nu der er lavt til loftet) havde han ikke gået på.. Den pons har stået lodret derinde flere gange, han rammer ikke loftet, ergo, jeg gør heller ikke.. Billederne komprimerer nok lidt de faktiske forhold smiley
    Jeg er Årets ungdomsleder 2011 (kåret i marts 2012) i DRF, jeg er Årets Du Gør En Forskel i Rebild Kommune, jeg er distriktsrepræsentant, formand for juniorudvalget i klubben, medlem af aktivitetsudvalget i klubben og stævneansvarlig, + jeg pt. arbejder som pædagogmedhjælper og ønsker at tage uddannelsen.. Tro mig, jeg ved alt om forbilleder! Men jeg ved også, at det billede vi maler til børn og unge i dag, er total forskruet, og jeg agter IKKE at være en del af det.. I dag må der f*ndme ikke engang være vipper i børnehaverne, de må ikke klatre i træer, de må ingenting.. De skal helst være pakket ind i vat, rullet ind i en madras og låst inde i total afsikret rum. Det er total crazy.. Det samme er det indenfor hesteverden! Hesten skal pakkes ind fra top til tå med diverse dækner, gamacher, specialfoder, begrænset foldtid og jeg skal komme efter dig.. DET SYGT, men jeg gør, er total spontan hygge, og der er en risiko ved alt, sååå smiley
    Det I fyrer af, praller af på mig.. Jeg er fuldstændig bevidst om hvad jeg gør og siger,behøver ikke andre til at diktere, tak smiley


  • #8   2. feb 2013 Tror at alle er ligeglade med hvem du er og hvad du kan. Du er 21 og rider rundt på noget der ikke er større end en shetlænder, prøv at vis du er voksen for pokker!

  • #9   2. feb 2013 haha Ego Sarah: shetlænder??? Det lang tid siden han kunne gå for at være sådan en :b Kig på ham????
    Jeg må le smiley

    Prøv nu at forstå folkens, inden det bliver pinligt for Jer selv, at jeg ikke tager det for en snus det I siger, da jeg helt inde i hjertet ved, at hverken Zilas eller mig selv (eller min kusine) blev udsat for overlast eller direkte fare.. Ikke mere end hvis det havde været på åben mark/ridebane/whatever smiley


  • #10   2. feb 2013 Jeg kiggede bare på hans profil. Ifølge den er han på størrelse med en shetter.

  • #11   2. feb 2013 Okay, men det er han så ikke smiley

  • #12   2. feb 2013 Men uanset hvad er du alt for meget for stor til ham og det samme med din kusine. Hvorfor ikke finde en sød lille rytter der gerne vil passe ham?

  • #13   2. feb 2013 Ego: Fordi han vil tage pis på en lille rytter bigtime som tingene er nu, han er nyligt kastreret, og han er en bøf med en kæmpe bunke selvtillid.. Jeg vil aldrig sætte en lille dreng/pige op på ham som tingene er nu, ikke engang en med flere års erfaring trods alder. Men det er fordi jeg ved, at han kan vende på en tallerken humørmæssigt, og det vil jeg ikke udsætte et lille barn for.. Jeg håber det kommer, og så har jeg da et ønske om at finde en lille rytter til ham, men ikke som 3 årig nyligt kastreret hingst smiley
    - håber det var svar nok.

    Maja: Jeg er ikke i krigshumør, så krig kan du ikke føre med mig.. Sorry to say.
    Jeg er udmærket klar over, at dette er total offentligt forum, og jeg synes det er fedt at mine billeder kan skabe debat, men DU må også acceptere, at ikke alle mener det som dig smiley
    Lige såvel som jeg accepterer, at ikke alle mener det samme som mig smiley


  • #14   2. feb 2013 Skønne ponyer du har dig. Kan dog ikke forholde mig til at sådan en lille pony skal bære et mennesker på din størrelse og alder.

  • #16   2. feb 2013 Maria K: Der kommer vi igen til defination af ord.. At ride forbinder jeg med for det første sadel og hovedtøj, dernæst skridt, trav og muligvis galop. Intet af disse ting var til stede, vi sad på ham i hvad, sammenlagt 5 minutter.. Der tager min solide bjergpony absolut ikke skade af, og dét gider jeg slet ikke diskutere, for det er dælme fakta der vil noget! smiley
    Jeg er udmærket klar over, at prinsen egentlig er for lille til mig, men at skridte lidt på ham tager han altså ingen skade af.. Han er jo ikke en spinkel lille sag med tændstikker til ben, eller et spaghettistrå til rygrad smiley

    Maja: I lige måde du smiley


  • #17   2. feb 2013 Forstår ikke du skal sidde på den? du sidder jo nærmest helt ude på lænden af den = ingen bæring og kan give varige mén, også ved en enkelt ridetur

    desværre er det ikke forbudt, men jeg håber du vil prøve at læse de tidligere kommentarer igennem igen og lade vær med at have en defensiv holdning til dem
    ellers siger jeg bare: stakkels pony


  • #18   3. feb 2013 Nadia: not working smiley

Kommentér på:
2 nye fotoalbums - følle og far!

Annonce