{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Østeuropærer der stjæler heste i området {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Er der nogle der har hørt om nogle østeuropærer her i området (sydjylland, Vejen) der stjæler heste?

Der har gået to udenlandske mænd rundt nede i vores stald/rideskole et par gange, har jeg fået fortalt, som spørger ind til vores heste osv.. Vi har ringet til politiet, og vi skal nu have fordelt vagter dernede, så der hele tiden er nogen til at holde øje med hestene.

Har lige fået det af vide af min mor, som også har hest dernede, og er virkelig rystet og bange for, om der kommer nogle og tager vores heste, hvis der ikke bliver holdt øje med dem 24/7!! Hvad dælen skal man gøre i sådanne situationer, og er der nogle der har oplevet eller hørt noget omkring dette? ):

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Østeuropærer der stjæler heste i området
  • #2   13. maj 2013 kamera op og måske alarmer i døren så de ikke kan komme, låse døren

• #5   13. maj 2013 Skilt med kamera og alarm! Vi har haft indbrud flere gange på "min" rideskole - heldigvis kun for at snuppe udstyr, det med hestene er da virkelig skræmmende! Men altså, sidst de prøvede hos os, gik vores alarm og det skræmte dem væk.

• #6   13. maj 2013 Lås alle døre!

• #8   13. maj 2013 Vi har haft nogen til at rende rundt og fotografere hestene (4 hestesteder lige op ad hinanden), der er ikke taget noget, og har forsøgt at skræmme dem væk, de er ikke set siden, men vi er opmærksomme på det mindste.

Det er for øvrigt østjylland

• #10   13. maj 2013 Vi har ringet til politiet, som vil komme engang imellem - men alt kan jo ske mellem de gange, så vi vil have vagthund ud om natten, det har vi haft før, men indtil da, er der to der er der om natten og holder øje. Vi har tænkt på at spærre porten med traktor eller lignende, men mon ikke de kan flytte den hvis de er flere mænd... Vi har snakket om hængelåse på boksene, men dem kan de bare skære over, og det er heller ikke sikkert i tilfælde af brand. Puha det er ikke sjovt.

Der gik to rundt og kiggede på alle døre, i alle bokse, under dækner, kiggede ude på foldene, spurgte flere gange hvad hestene kostede og hvad man kunne få for dem.... Ad smiley

• #11   13. maj 2013 Fy for den da, sikke utryg man kan blive smiley
    I bliver nød til at formene dem adgang til stedet, simpelthen "jage" dem væk. Så tænker jeg, at i et stykke tid vil det være en god ide med en hund og noget lys som tænder når nogen nærmer sig stalden. Det er da ikke helt let, sådan at have nattevagt i stalden, godt det ikke er vinter. Uh jeg håber ikke de kommer igen. Kan ikke lade være med, at tænke på en palmino hoppe som har været efterlyst på facebook nogle gang, og første gang er lang tid siden. Gad vide hvad der er blevet af staklen ... smiley

• #12   13. maj 2013 Hov, måske i skulle sætte et hundeskilt op på stalddøren... måske det kan have en præventiv effekt smiley

• #13   14. maj 2013 Hmm fandt dette opslag på facebook fra idag.............

https://www.facebook.com/anette.juhl.3/posts/10201157581570923

Er det mon de samme?

• #14   14. maj 2013 Er det ikke muligt at kunne lave en turnus ordning? Altså hvor folk fra "ridekolen" eller hvad det nu er tager nogle vagter sammen og går rundt og holder vagt? Det er vel det samme som nabohjælp et eller andet sted? Hold kæft jeg ville have det dårligt hvis det der skete for mig! Håber i kommer det til livs! smiley

• #15   14. maj 2013 Charlotte T - jo det er det samme, også en på rideskolen smiley

Vi er der pt. to om natten fra rideskolen for at holde øje, indtil vi finder en hund eller noget.. Det nytter ikke noget at låse dørene, for der er stadig vinduer de kan smadre og kravle ind af - det har de gjort før. Og videokamera er også fint, men hvad hjælper det, hvis de er kørt over landets grænser inden vi når at finde dem igen? Der er ikke nogen i nærheden som kan høre, hvis de vælter i en spand eller andet. Vi tænder lyset i stalden og rytterstuen, og stiller en bil for at narre fjenden, og det kan måske holde dem væk - men hvad nu hvis de finder ud af at det bare er fup, så kan vi jo ikke gøre noget på den måde?

Vi arbejder på at få en hund ud, det har i hvert fald holdt dem væk før smiley

Kommentér på:
Østeuropærer der stjæler heste i området

Annonce