Østeuropærer der stjæler heste i området {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Er der nogle der har hørt om nogle østeuropærer her i området (sydjylland, Vejen) der stjæler heste?
Der har gået to udenlandske mænd rundt nede i vores stald/rideskole et par gange, har jeg fået fortalt, som spørger ind til vores heste osv.. Vi har ringet til politiet, og vi skal nu have fordelt vagter dernede, så der hele tiden er nogen til at holde øje med hestene.
Har lige fået det af vide af min mor, som også har hest dernede, og er virkelig rystet og bange for, om der kommer nogle og tager vores heste, hvis der ikke bliver holdt øje med dem 24/7!! Hvad dælen skal man gøre i sådanne situationer, og er der nogle der har oplevet eller hørt noget omkring dette? ):
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 110
apr 2010
Følger: 66 Følgere: 64 Heste: 5 Emner: 219 Svar: 677
feb 2009
Følger: 50 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 163
dec 2007
Følger: 42 Følgere: 60 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 875
Det er for øvrigt østjylland
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 836
Der gik to rundt og kiggede på alle døre, i alle bokse, under dækner, kiggede ude på foldene, spurgte flere gange hvad hestene kostede og hvad man kunne få for dem.... Ad
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 105
I bliver nød til at formene dem adgang til stedet, simpelthen "jage" dem væk. Så tænker jeg, at i et stykke tid vil det være en god ide med en hund og noget lys som tænder når nogen nærmer sig stalden. Det er da ikke helt let, sådan at have nattevagt i stalden, godt det ikke er vinter. Uh jeg håber ikke de kommer igen. Kan ikke lade være med, at tænke på en palmino hoppe som har været efterlyst på facebook nogle gang, og første gang er lang tid siden. Gad vide hvad der er blevet af staklen ...
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 105
dec 2007
Følger: 42 Følgere: 60 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 875
https://www.facebook.com/anette.juhl.3/posts/10201157581570923
Er det mon de samme?
feb 2012
Følger: 57 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 55 Svar: 676
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 836
Vi er der pt. to om natten fra rideskolen for at holde øje, indtil vi finder en hund eller noget.. Det nytter ikke noget at låse dørene, for der er stadig vinduer de kan smadre og kravle ind af - det har de gjort før. Og videokamera er også fint, men hvad hjælper det, hvis de er kørt over landets grænser inden vi når at finde dem igen? Der er ikke nogen i nærheden som kan høre, hvis de vælter i en spand eller andet. Vi tænder lyset i stalden og rytterstuen, og stiller en bil for at narre fjenden, og det kan måske holde dem væk - men hvad nu hvis de finder ud af at det bare er fup, så kan vi jo ikke gøre noget på den måde?
Vi arbejder på at få en hund ud, det har i hvert fald holdt dem væk før
Østeuropærer der stjæler heste i området