{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

De lydløse farer {{forumTopicSubject}}

Uhh hvor er de træls!
Jeg snakker om cykler og efter i går kan jeg også tilføje løbere på listen over lydløse farer.

I kan lige få den værste historie først: Jeg har ikke redet så meget det sidste år, så den ligger helt tilbage i efteråret. Jeg havde lyst til at ride ponyen det sted jeg red dengang. Den blev ikke redet fast, og meget sjældent. Den er næsten idiotsikker, den bider kun og er ikke så glad for lastbiler. Men skidt pyt da med det. Det går nok. Så jeg satte en tøjle i grimen, satte mig op på hesten uden sadel og red afsted. Ud på den trafikerede vej. Jeg ville ikke ride så langt og hesten var styrbar så det gik nok.
Mens vi skridter afsted ude langs vejen sker det forfærdelige så. Vejret er fint, hesten og jeg er afslappede, og der er ikke en lyd at høre. Pludselig kommer der en cykel bagfra. Den er helt stille og manden har ikke givet lyd fra sig, så jeg har ikke haft en chance for at blive forberedt på hvad der kunne ske. Så da cyklisten kommer ind i mit synsfelt bliver jeg simpelthen så forskrækket at jeg nær var hoppet af hesten og ned i grøften! Jeg havde jo kun hestens hår at holde ved. Mit hjerte bankede hurtigt i flere minutter bagefter.
Og hesten; ja, den gik stille og roligt videre som om der ingenting var sket.

I går var den så gal igen. Jeg red på en ny pony, som jeg ikke kender helt så godt, men den er også nærmest idiotsikker. Denne gang både med hovedtøj og sadel på. Jeg red igen langs en asfalteret vej, sådan en der er så smal at biler skal ud i grøftekanten for at passere hinanden. Lige på den vej er der nærmest ingen trafik, og man kan høre det hele i god tid. Så igen slapper jeg helt af mens vi skridter. Nu kommer løberen så. Lige som cyklisten kommer løberen bagfra. Helt lydløst. Da hun er lige skråt bag mig, siger hun meget højt til mig: "Nu bliver hesten ikke forskrækket når jeg løber forbi, vel?". Igen var jeg nær hoppet af hesten, og takkede mig selv for at jeg havde lagt sadel på, så jeg kunne holde mig fast i den. Hold da ferie jeg blev forskrækket!
Og denne hest? Den var også fuldstændig ligeglad. Vi har været lige ved at ride en hare ned, hvor jeg tænkte "Shit! Nu hopper hesten! Arhg!". Den fortsatte ligeud, og var helt ligeglad. Så der var jeg også næsten røjet af fordi jeg var klart til at hoppe alle andre steder hen end ligeud i samme tempo...

Jeg får dårlige nerver af cyklister, harer og løbere. Hvad i alverden gør man? Og er der andre der er udsat for det samme? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De lydløse farer
  • #2   22. jul 2013 Sidespejle til heste, det lyder smart! Men de er nok lidt svære at montere.

Det er så spild af tid for mig at kikke bagud. For det er virkelig sjældent at jeg møder nogen der ikke har motor på. Det gør bare også at jeg bliver mere forskrækket.

• #3   22. jul 2013 Har oplevet det samme, bare ikke hvor hesten tog det helt roligt.

Det var en vinterdag, og jeg red tur med min træner. Jeg red hendes unghest, og hun red sin store (lille arbejdshest) hest. På et tidspunkt, lige inden et sving hvor man intet kan se (og vejen var lidt glat der), kommer der en store flok cykelryttere. Lige da de er bag ved os, råber en "rytter bagfra" og både vi og hestene bliver så forbandet forskrækkede! Ham jeg red satte i vild galop - ud midt på vejen - og bag mig kom min træner, også ude midt på vejen. Vi råber flere gange om de ikke kan stoppe, så vi kan få styr på hestene, men de fatter ikke en skid, og fortsætter efter os. Hestene er klart nok oppe at køre over at blive jagtet sådan, så de fortsætter nogle hundrede meter. Jeg rider forrest, og får min ind på en mark, hvor jeg får ham stoppet. Min træner forsøgte flere gange at ride ind på en mark, på den anden side af vejen, men hver gang hun var ved at få drejet hesten, fik den øje på cykelrytterne, og blev bange igen. Hun fik den så ind på samme mark som mig, men hesten vil ikke stopper, før den er lige ved at løbe ind i et stort grantræ. Cykelrytterne fortsatte (uden at undskylde) og både vi og hestene var lidt oppe at køre resten af turen.

Puha da, jeg hader også cykelryttere!

• #5   22. jul 2013 Ååååh, jeg nærer også et indre had til de der landevejs cykelryttere, som absolut mener at de er fantastiske og derfor har ret til vejen - ihvertfald 10 gange mere ret til den end vi ryttere har, hmpf.
    Jeg red engang langs landevejen på min enormt rolige og trafiksikre olde-hoppe, da en flok cykelryttere cykler hurtigt forbi så tæt at hvis jeg havde vippet foden ud, så havde jeg væltet hele bunken. Behøver jeg at sige at jeg havde umådeligt lyst til det?
    Hesten var heldigvis nogenlunde ligeglad, og heldigvis kendte min far ´navnet på den cykelklub der cykler derude, så i skrev en klage hvori episoden og hvorfor den var farlig blev forklaret. Jeg fik min undskyldning, men det synes jeg egentlig også var på sin plads!

• #6   22. jul 2013 De der wannabe Tour de amatør ryttere der kører rundt på landevejene kan få mit pis i kog!
    Min hest er flere gange blevet utryg over de er kommet MEGET tæt på selvom man forsøger at trække ind da man ved hun er utryg! Jamen de følger jo bare med og trækker også ind selvom der ingen biler er ! ARGH!!

Og slet ikke at tale om når jeg så er bilist! Jeg overvejer hver gang hvor stor en straf jeg ville få i DK ved at smadre ind i flokken da de NÆGTER at rykke sig ind når man kommer, de skal da køre 4 og 4.... ARGH!!!

Men tilbage til emnet så er jeg også typen der bliver pisse forskrækket over åndsvage ting hvor hesten slet ikke reagerer smiley

• #7   22. jul 2013 Nygaard - Det der med at få dem til at flytte sig, når man kører bagved, det løses nemt ved at holde hornet HELT i bund, til de rykker ind smiley

• #8   22. jul 2013 CTS: Ved ikke om jeg bare er uheldig eller de wannabies bare er nedern her men det virker ikke o.O

• #9   22. jul 2013 Jeg red engang min tidligere isbuk i skoven tæt ved en kaserne hvor soldaterne en dag trænede "krig" i fuld mundering. Min hest får øje på en overordnet der står i mellem nogle træer og krikken springer 3 meter sidelæns over i modsatte side af vejen. Desværre ligger her 8-10 soldater i de visne blade fordi de er "blevet skudt". Min hest hopper og springer for at kommer fri af de her soldater og mændene ruller og trimler omkring for at undgå at blive jogget på. Imens det her virvar foregår står den overordnede stadig på den anden side af skovvejen. Han er total blåviolet i hovedet og råber og skriger: LIG STILLE FOR HELVEDE, I ER DØDE!!!!
    Flot tacklet siger jeg bare. Jeg havde i den grad øjnene på stilke i fremtiden i den skov

• #11   22. jul 2013 Tine: åh kunne ikke lade være med at grine, det lyder som en amerikansk komedie smiley men suk militær dudes med høj rang har ofte ingen sans for den slags smiley

Åh så enig mette!!

• #12   22. jul 2013 nøj, jeg kender det kun med mine heste.
    Har da oplevet at blive smidt af, pga en cykelist. Og at få en laaang galoptur (4km) pga en cykelist... det burde virkelig lære at sige 'hey' helt automatisk når de ser en hest. -om den så er under rytter eller ej!

• #13   22. jul 2013 Nygaard - Her virker det ihvertfald at køre helt tæt på, og holde hornet i bund smiley
    Måske ikke med det samme, men de plejer at fatte den lette hentydning, hvis man også stikker hovedet ud af vinduet og råber at de godt kan tage at flytte deres store røve fra vejen. smiley

Mette - Tour de France sluttede i går. smiley

• #14   22. jul 2013 CTS: Haha ja okay smiley Det med hovedet må jeg lige prøve så smiley
    Guuud det er den bedste nyhed jeg har hørt hele året! Halleluja! smiley Jep hader Tour de France så ser det ikke smiley undgår tv2 hele Juli måned smiley

• #15   22. jul 2013 Nygaard - Har det lidt på samme måde smiley men min kæreste er sports freak, så han elsker også cykling. Jeg har efterhånden vendt mig til det, og kan også godt følge lidt med, men kun hvis min favorit klarer sig godt smiley

• #16   22. jul 2013 jeg hader cyklister og løbere! der er ingen af dem der giver udtryk for at de skal forbi -.-' min pony er heldigvis ved at være vant til det nu, men i starten spjættede hun en del med benene når de kom!

• #17   23. jul 2013 CTS: Min familie ser det også men heldigvis er min kæreste ikke interesseret så nu er jeg fri for at have det kørende smiley

• #18   19. aug 2013 CST - Fuck hvor havde jeg skreget at de skulle stoppe.
    Jeg var blevet så gal ! !

De tror bare de ejer hele vejen, og vi har ikke ret til at ride på vejen, derfor må vi indordne os deres behov.

Hvor kunne jeg brække mig over deres ævl.
    Bare fordi de har købt et par MEGET stramme cykle bukser til 299 ,- tror de fanme at de køre tour de france.
    Uhhh hvor kunne jeg bare flippe over sådan noget.

Jeg var også engang ude at skridte en tur på min tideligere låne hest (Haflinger)
    Hun var lidt uerfaren, men van til biler og sådan.
    Derfor ville jeg ride lille en tur på hende alene. Bare ned af vejen også tilbage. Min veninde gik ved siden af og holdte i hende når der kom en stor bil forbi.

Pludselig kom der to cyklelister forbi og de skænkede slet ikke farten.
    Min haflinger gik amok og satte i spurt. Hun var lige ved at løbe min veninde ned.
    Jeg fik hende heldigvis over på en mark der lå på den anden side af vejen.
    Jeg sagde ikke noget til dem, men begyndte at berolige min hest (Da hun var stoppet)

Da de så kørte forbi råbte de "Så hurtigt kørte vi fanme ikke"
    Bagefter råbte den anden cykellist, "Du skal fanme ikke tage din hest med ud i trafikken hvis du ikke kan styre den."

Jeg har også flere gange oplevet at cykellister har stoppet op og råbt af mig og sagt at jeg skal gå ude på marken fordi at jeg ikke må gå på vejen. (Selvfølgelig i siden af vejen)
    Og jeg må fanme gerne gå på vejen.
    Loven siger sådan at hvis man rider i trafikken skal man ride på cyklestien, og hvis der ikke er en cyklesti må vi ride i siden af vejen.
    Og ride på marken må vi i hvertfald slet ikke.
    Man kan få en kæmpe bøde af det.

Urrg hvor kan jeg bare blive sur over sådan en omgang pis de fyrer af!

Undskyld min lidt negative kommentar smiley
    Blev lige lidt ophidset. smiley

• #19   19. aug 2013 Sofie - Det gjorde vi også - altså skreg at de skulle stoppe - men det hjalp ikke. smiley

• #20   19. aug 2013 Nøj hvor var jeg steget af mand! (Altså ikke hoppet af hesten, men flippet ud) smiley

• #21   20. aug 2013 Sofie - Det ville jo nok ikke rigtig gøre hestene mere rolig. smiley
    Desuden havde vi nok at gøre med, med at holde hestene fra at glide på vejen, til at flippe. Da vi endelig havde fået styr på hestene, var cykelrytterne væk. smiley

• #22   20. aug 2013 Ja okay, det har du vist ret i. smiley

Kommentér på:
De lydløse farer

Annonce