{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.378 visninger | Oprettet:

At "snakke" med hesten {{forumTopicSubject}}

Forleden dag havde jeg en lidt.. speciel oplevelse med min hest.
Jeg er på efterskole lige nu, hvor vi har haft linjedage de sidste 3 dage. Vi har haft nogle forskellige folk ude og holde foredrag og demonstrere hvad de kunne, blandt andet en kinesiolog som påstod at kunne tale med hestene og kunne mærke, hvis hesten havde ondt osv. Det var så min hest, det skulle testes på.
Jeg kunne spørge om forskellige ting, blandt andet hvorfor han krybbebider. Min hest "fortæller", at han ikke trives i sin boks pga. for meget larm og sådan. Han blev samme dag flyttet i en større og mere fredelig boks, og allerede nu er han begyndt at krybbebide meget mindre!
Fik faktisk en del af vide af min hest, blandt andet hvad den synes om mig, stedet, hvordan den generelt har det, hans fortid, hvad han kunne lide og ikke lide osv. Han "fortalte" at der var en hest han savnede rigtig meget. Det var en hest der havde været ældre end ham og havde lært ham en del, og de havde haft et særligt bånd. Jeg spurgte kinesiologen om hun kunne se, hvad det var for en hest. Hun kunne se et billede af en hvid/skimmel hest der var større end ham, som han gik rundt på folden med. Mens jeg har haft ham, har han aldrig delt fold med en hest beskrevet sådan.
Der stod jeg simpelthen af, det lød virkelig for underligt. En af pigerne fra min efterskole har ejet Diadem før hende vi købte ham af, det er ca. 5 år siden. Jo, der havde han faktisk gået sammen med en skimmel hest, som var både højere og ældre end ham, som han havde været gode venner med!
Min hest "fortalte" også, at han havde ondt oppe i nakken. Senere på dagen kom der en tandlæge ud og holdt et foredrag og undersøgte nogle af hestenes tænder, og det viste sig faktisk at han havde nogle tandspidser der kunne skyldes ondt i nakken.

Jeg synes virkelig det lyder sindssygt, hvis man kan kommunikere med heste på den måde. Det lød utrolig overbevisende, og mange af de ting hun fortalte om min hest, var ting som passede og som hun slet ikke kunne have nogen idé om i forvejen.
Jeg vil rigtig gerne tro på at det er rigtigt - det er da meget fedt at vide at min hest elsker mig, haha smiley Men hvad med jer, tror I på sådan noget? Og har I selv haft oplevelser med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At "snakke" med hesten
  • #1   3. okt 2013 Sådan en må jeg da have ud til Lotte! smiley
    Tror dog bare jeg ville få af vide at jeg var en dum ko, og hun altså hellere vil gå på marken og æde end at blive tvunget ud og ride rundt i en sandkasse. Haha!


  • #2   3. okt 2013 Haha, det var slet ikke sådan nogle ting smiley Det var sådan nogle intelligente svar min hest kom med, som om den havde en menneskelig mening om alt, det var virkelig mærkeligt, haha!

  • #3   3. okt 2013 Har også haft en massør ude til min pony, som også var "hestehvisker". Og imens hun masserede ham første gang, begyndte han efter sigende bare at plapre løs til hende, om alt muligt random. Så hun stod of fortalte om min pony imens han fik massage. Og mange af tingene har bagefter vist sig at være ganske sande, hun kunne fortælle om alle de ting vi var igang med at træne på det tidspunkt, og kom samtidig med nogen brudstykker fra hans fortid smiley

  • #4   3. okt 2013 Jeg gad virkelig godt vide det. Især fordi hun er vildt fanget, og vi ikke ved hendes præcise alder. Mon hun selv kan fortælle os det?
    Hvad koster det egentlig?


  • #5   3. okt 2013 Fedt der er andre end mig der ligesom har oplevet det smiley
    Cille, jeg tror hun sagde 750 eller sådan noget, og det varer en halvanden time - jeg fik det dog gratis da det var noget der var arrangeret med efterskolen smiley


  • #6   3. okt 2013 Det lyder da som en super spændende oplevelse smiley Ja, har mange gange oplevet noget lignende, og det er simpelthen lige spændende hver gang!

  • #7   3. okt 2013 Hvor facinerende! smiley smiley

  • #8   3. okt 2013 meget spændende.. ville sindsygt gerne ha en ud til min.. bare for at høre hvad hun sys om tingene osv.. om der er noget man kan gøre bedre eller anderledes.. smiley
    men pengene er der bare ik pt.. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   3. okt 2013 jeg tror ikke på det..

    et menneske kan ikke tale med en hest, en hest har et sprog vi ikke forstår -,-


  • #10   3. okt 2013 Det var heller ikke et "sprog" på den måde, nærmere en slags tankeoverføring eller hvad man nu siger smiley
    Men fair nok hvis man ikke tror på det, jeg synes også selv det lyder ret vildt smiley


  • #12   3. okt 2013 Helt enig - der var bare mange af de ting hun sagde, som hun ikke kunne have vidst noget om i forvejen, men ja:-)

  • #13   3. okt 2013 Fedt... Jeg har selv haft flere vilde oplevelser med mine heste gennem Winnie Stubkjær... Og de ting hun kunne fortælle, ville hun aldrig kunne have gættet eller fundet på nettet... Det er SÅ vildt og det er SÅ berigende smiley

  • #14   3. okt 2013 Jeg tror på det.
    At sige at man ikke kan tale med en hest, er på sin vis korrekt - men sådan en udtalelse viser jo også, hvor forfærdelig lidt viden man har om det. Man står jo ikke og har en samtale med dem, det er energier og 'billeder' man får i hovedet af det, ikke ord eller sætninger. Der er nogen der har den ekstra sans, og så er der nogen der ikke har - de der ikke har, har ofte en tendens til ikke at tro på det, men det skyldes jo så igen bare uvidenhed. :o) Når man har så lidt viden om noget, så skal man nok bare lade være med at udtale sig. ;o)

    Der er nogen der snyder med det, men der findes også dem, der altså ikke snyder med det. For det er ikke alt man kan snyde med. Hvordan skulle man lige gøre det?


  • #15   4. okt 2013 Fedt med sådan en oplevelse! Jeg har tit overvejet at få nogle ud men bliver altid fanget i at det nærmest er umuligt at skille snyderne fra dem der faktisk kan deres kram. Men det lyder til at i havde fået fat i en af de helt rigtige smiley det bliver spændende og se om du oplever andre forandringer og om krybbebidnig går helt væk - det kunne da være fantastisk! smiley

    Jeg oplever selv tit at stå med en helt fremmed hest som sender alle mule indtryk / impulser til mig. Det kan være alt lige fra billeder af steder eller personer, følelser fra fortiden eller i nuet, tanker omkring den situation hesten står i lige nu, eller beskeder om hvor jeg skal stå i forhold til hesten. Folk må gerne synes jeg er sindssyg - men jeg er ikke i tvivl om hvornår det er noget en hest "sender" til mig og hvornår det er mine egne tanker der tager over. Min pony, Shrek, gør det sindssygt meget især når vi træner. Ham kan jeg slet ikke træne ud fra hvad jeg har lært tidligere ham træner jeg ud fra min intuition og de impulser han sender til mig. Ja man kan vel sagtens sige at det er ham som underviser mig. Nogle folk synes det er sindssygt provokerende når jeg fortæller dette - andre viser interesse og synes det er fantatisk. Jeg aner dog ikke hvordan jeg bruger det - vil gerne lære at 'kontrollere' det, men lige nu er det kun hestene som kan tage initiativ og ikke omvendt.


  • #16   4. okt 2013 Jeg tror på det..
    Jeg mener der er mere mellem himmel og jord end vi lige tror..
    Tror også på ånder, og at man kan snakke med dem..

    Der er flere gange folk der har fået ting afvide om sin hest (som de selv har vidst) som personen bar slet ikke kunne have fundet nogen steder eller fået afvide eller noget..

    Jeg ville sygt gerne have en ud til mine heste men det er bar mange penge desværre


  • #17   4. okt 2013 F&F: Tag fat i Winnie, hun underviser i dette smiley

    www.winn-healing.dk eller www.facebook.dk/WinnHealing


  • #18   4. okt 2013 Pyyyyha, er glad for at i ikke bare tænker jeg er sindssyg men at i rent faktisk også tror på det! smiley

  • #19   4. okt 2013 Jeanette: tak skal du have, lige nu går alle penge desværre til dyrlæge regninger men vil da lige gemme siden! smiley

  • #20   4. okt 2013 Det er ikke noget jeg sådan har tænkt på, men det lyder ret overbevisdene. Det er ret vildt og især det med krybbbebidning! smiley

  • #21   4. okt 2013 Sorry darlings, men jeg tror altså ikke på det. Jeg tror ellers på mange ting, men det der "tale med hestene"-halløj er jo noget fis smiley

  • #22   4. okt 2013 Det var ret vildt, ja, men jeg ved nu stadig ikke, om jeg tror helt på det. Hun kunn jo pynte på det og nogle af tingene kunne hun jo egentlig godt nå at opleve på den tid, hun var der. F.eks. kunne hun jo godt høre, at der larmede, selvom der faktisk ikke var ret mange i stalden. En traktor kom forbi og hende damen med sin dreng, der råbte, kom også forbi. Flere heste vrinskede og man kunne engang i mellem også høre skrig.
    Til gengæld overrasker det med den hvide hest mig - den kan jeg ikke få til at hænge sammen..
    - Men skønt at vide, at det nok kommer til at gå bedre med krybbebidningen. smiley


  • #23   4. okt 2013 Hippie - Hvorfor tror du, at det er noget fis? :o)
    Der har efterhånden været mange beviser på, at nogle folk godt kan 'snakke med hesten', så hvorfor blive ved med at påstå, at det ikke passer? :o)


  • #24   4. okt 2013 F&F, hvor er det FEDT at din evne er SÅ udviklet! Jeg er først lige begyndt på at gå og have små hyggelige samtaler med andres heste helt uden jeg lægger mærke til det. Det er ret hyggeligt faktisk smiley Bortset fra når en hest siger, at den vil væk herfra og der står en mand ved siden af og siger at den er dum, hvorefter den siger til mig, at den i hvert fald ikke er dum. Det er ikke rart, og hvad søren skal jeg gøre ved det smiley

  • #25   14. jan 2014 Holder bare lige oppe her, og krydser fingre for at debatten forstætter? Det er spæææææændende ;P smiley

  • #26   22. jan 2014 Haha, vil faktisk også gerne høre flere "holdninger" Jesseas smiley

  • #27   22. jan 2014 Jeg vil gerne tro på det, men jeg må indrømme at jeg VIRKELIG har svært ved det. Det virker så usandsynligt for mig. Jeg skal se det før jeg tror det, så jeg vil gerne opleve det.



Kommentér på:
At "snakke" med hesten

Annonce