{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sidepull??
  • #1   23. apr 2014 Min er tilredet i sidepull, og red hende på tur idag i sidepull smiley

    en veninde tilrider hendes med sidepull og skifter senere over til bid. Hun skal til at starte 6års championat på hendes DV


  • #2   24. apr 2014 Er i gang med - i samarbejde med min veninde - at tilride hendes unghest (i sidepull).

    Det første stykke tid foregik med mig på banen, så kom hans mor op nogle gange på banen og så tog hun ham med i skoven - det foregår i både skridt og trav (i går også i galop smiley ) og det går super fint, så vidt jeg kan forstå. Vi har arbejdet MEGET intensivt på at bremserne skule fungere, netop fordi hans ejer primært er motiveret for skovture og det virkede derfor logisk at skovture skulle indgå i hans tilridning.

    Jeg er rigtig glad for at vi har gjort det på denne måde, ejeren er stadig i tvivl om hvorvidt hesten skal gå med bid senere, men <b>jeg</b> synes det er en rigtig god ide at tilride i bidløs. Først og fremmest skal hesten ikke også koncentrere sig om biddet i starten af sin tilridning (og bruge en masse energi på det) - dernæst er det ofte i tilridningen, hvor hesten ikke er så god på signalerne, at man risikerer at komme ud i situationer hvor man kan komme til at hænge i tøjlen (hvis hesten f.eks. bliver forskrægget og løber frem) og så mener jeg altså at det alligevel er mere skånsomt for hesten i f.eks. en sidepull end med et bid i munden.

    Jeg ser intet problem i at man rider i sidepull i naturen <i>så længe man har gjort sit forarbejde grundigt</i> - man skal kunne stå inde for det man laver, det er klart. Den omtalte unghest reagerer for stop signalet så snart man løfter tøjlen og han stopper ALTID - også hvis han gerne vil væk fra noget eller hen til noget andet. Og først da stopsignalet virkede til UG tog hans mulemor ham med ud fra ridebanen (hun havde så også gået rigtigt mange ture med ham smiley )



  • #3   24. apr 2014 Jeg rider ikke i sidepull men i kapsun.
    Jeg synes man skal mærke efter hvad man er til...hvis man har en rolig og blid hånd ser jeg intet forkert i at ride med bid, men jeg synes desværre alt for mange glemmer hvor hård en hånd de har.
    Jeg har et temperament jeg nogle gange ikke kan styrer, jeg har set (væmmelige) billeder af mig selv fra min ungdom hvor har bid på og springer, det var for mig nok til at begynde at ride bidløs.
    Nu har jeg min unge dreng som jeg selv tilrider, så kan jeg jo selv bestemme hvad han vender sig til og det bliver bidløs, i hvert fald ind til videre.

    Men ja, man skal have kontrol uanset om det er med eller uden bid smiley og man skal føle efter hvad der passer til sig.

    Jeg er meget for bidløs, da jeg ikke mener hestemunde er skab til at have metal inden i sig. Well, de er heller ikke skabt til at have et stykke metal over næseryggen eller en rytter på sig, men munden er bare SÅ følsom og betyder så meget for hele hestens krop og hvordan den bedst slapper af. Derfor er jeg meget for bidløs.
    MEN når man så skal ha løftet hesten lidt op i dressur, er et bid nogle gange den bedste hjælp for at få hesten til at bære sig rigtigt smiley


Kommentér på:
sidepull??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce