{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
434 visninger | Oprettet:

Bid? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg rider med med et tredelt-bid på min pony, men men er altså for stærk, og tager bidet fra mig, og han regere egenlig ikke i starten af vores ridetur, kun når han er ved at blive træt.

Da vi købte ham havde ha for det meste bare sprunget, og der var brugt rimelige hårde bid, og den smule dressur han var redet i, var der brugt 3-rings bid.

Jeg har nu redet med almindeligt trense bid i 3-delt ca 2 år, men synes bare ikke det er blevet bedre, og han er stadig utrolig hård i munde, og tror desværre ikke det bliver anderledes. Han åbner også munden nogen gange, er det fordi biddet genere, eller er det bare noget han skal vænnes af med? (han har lige fået ordnet tænder)

Mit spørgsmål er så, hvad for et bid skal jeg vælge?
Det skal ikke være meget hårdere, men gerne lidt, da det ville gøre min ridning lidt lettere?

Håber at i kan hjælpe smiley




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid?
  • #2   19. feb 2012 Min pony har også gået med 3 delt muffebid indtil for et lille stykke tid siden, hvor jeg prøvede et nyt bid. Det skal også lige siges at han også tidligere har været springpony og sprunget med pelham. Han kan også godt have det med at have lidt travlt i dressuren, så jeg prøvede at lægge et to-delt muffebid med ophæng (søg evt. på google smiley på ham, og det virker simpelthen fantastisk. Jeg har meget bedre styr på ham nu, uden på nogen som helst måde at ride med stærk bid smiley Kan i hvert fald anbefale det. Det findes vist også i tre-delt hos Herman Sprenger, men dog til en lidt anden pris så smiley


  • #3   1. jan 2013 Jeg har et KK ultra dynamic ( tror jeg nok det hedder )
    Det er et rigtig godt bid, da det ligger stabilt i munden på hesten og når du tager i tøjlen hiver du ikke bidet ud af munden smiley

    (link fjernet)


    (link fjernet)

    det er et utrolig godt bid smiley


Kommentér på:
Bid?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce