{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
470 visninger | Oprettet:

Landsbrugsdyr til husdyr {{forumTopicSubject}}

Hej med jer! smiley

Sådan er den at min veninde og jeg har projektuge om 'dyrets betydning for os' også har vi et spørgsmål der hedder Hvordan kan det være at mange dyr er gået landbrugsdyr til husdyr?

Og vi snakker alle dyr

Vi tror det er fordi vi er blevet mere moderne, at vi har fået traktorer til at vende og ordne vores marker i stedet for heste. At vi ikke bruger køer/okser mere til at rykke store ting da vi har fundet ud af at det gør kødet af lavere kvalitet og vi godt kan lide at spise det. At vi ikke så ofte bruger hunde mere til at jagte får da vi ikke har får på store marker mere men oftere og oftere i små stalden.

Evt. andre ideer til hvorfor dyret har ændret sig fra landbrug til husdyr? smiley

Alle dyr er velkomne, hund, kat, kanin, hest, geder, alle foreslag kan vi bruge!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Landsbrugsdyr til husdyr
  • #1   6. mar 2014 Lige et spørgsmål
    Hvordan vil du forklarer forskellen mellem landbrugsdyr og husdyr???
    For mig er det det samme. Et husdyr er et dyr der gennem generationer er blevet til passet mennesket som enten arbejdskraft eller fødekilde. Husdyr kan tit blive forvekslet med kæledyr


  • #3   6. mar 2014 Annette, vi mener at Landbrugsdyr er dem vi stadig bruger aktiv, dyr der ikke er gået over til en hobby, i mens vi syntes at husdyr er heste der er blevet en hobby, hunde, katte, kaniner osv - eller det er i hvert fald sådan vi vil forklare det! smiley

    Og nemlig Lund! smiley
    Det var så flot et syn at kunne se nogle mørke oldenborger lidt svedige så der pels helt skinnede - eller har kun set det i film, men hold da op det ser flot ud xD


  • #5   6. mar 2014 Ufff! Må da helt klart se de film! smiley
    Og lige belgiere, jeg ved ikke, men der er altså noget over dem når man ser dem arbejde i stedet for når bare går på en mark, der kommer på en måde noget ''stolthed'' over dem xD


  • #7   6. mar 2014 ÅRGHHHH!!!! smiley

    Er helt vild med sådan nogle billeder! Syntes det er så fedt da ja, jeg syntes der er noget stolt og næret ære i at se på sådan nogle, at alt ikke kun går op i varm blodsracer xD Syntes der er mere, ær og respekt over sådan nogle xD



  • #9   6. mar 2014 Hold da op! smiley

    Og egetnlig ret fedt at du har sådan nogle billeder - og at du har hesteglad familie så lang tilbage smiley


  • #10   6. mar 2014 Beg mener også at det hænger meget sammen med økonomi. Førhen havde man ikke råd til at putte foder i dyr bare for hygge s skyld. Børn skulle tjene til føden og det skulle dyrene også kunne ellers kunne man ikke købe mad og dermed ikke have dem. Det er en luksus man først har fået råd til senere.

  • #11   6. mar 2014 Når ja! Tak Bonni! Vi havde overhovedet ikke tænkt på økonomi!:-D

Kommentér på:
Landsbrugsdyr til husdyr

Annonce