{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Spørgeskema: Dyrevelfærd i industrien... {{forumTopicSubject}}

Hej skønne HG'ere.

Jeg går i 1g på gymnasiet og har som eksamensopgave i Kommunikation og IT fået til opgave at påvirke forbrugernes holdning til dyrevelfærd i industrien. for at indsnævre opgaven lidt, fokuserer jeg på grisenes velfærd. Jeg kunne dog rigtig godt bruge nogle forskellige bud på hvad jeg skal påvirke forbrugerne til.
Jeg har derfor lavet et spørgeskema, som jeg virkelig håber nogle af jer vil besvare. I ville gøre mig en kæmpe tjeneste!

På forhånd tak! Hvis jeg kan hjælpe jer med noget, gør jeg selvfølgelig gerne det smiley
Her kommer det:

Hvilket køn er du?
Dreng/mand / pige/kvinde

Kommer du fra et landbrug eller har kendskab til landbrug?
Ja/Nej

Tænker du over hvordan svin/grise har det i industrien?
Ja/Nej

Synes du svin/grise i industrien har det:
godt/mindre godt/ skidt

Synes du vi burde tænke mere på landmændene i forbindelse med de konstante tilpasninger der er indenfor velfærd i industrien?
Ja/Nej - Begrund gerne dit svar.

Mener du at landmændene er ligeglade med hvordan grisene har det, så længe de bare tjener deres penge?
Ja/Nej - Begrund gerne dit svar.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgeskema: Dyrevelfærd i industrien...
  • #2   17. apr 2014 Tusind tak Linette!! smiley

  • #3   17. apr 2014 Hvilket køn er du?
    Pige ^^

    Kommer du fra et landbrug eller har kendskab til landbrug?
    Jeg har kendskab til landbrug - men jeg bor i byen smiley

    Tænker du over hvordan svin/grise har det i industrien?
    Jep - dog ikke noget der er rart at tænke på!

    Synes du svin/grise i industrien har det:
    Skidt - nogle har det dog bedre end andre.

    Synes du vi burde tænke mere på landmændene i forbindelse med de konstante tilpasninger der er indenfor velfærd i industrien?
    Ja det bør vi. Landmændene er en vigtig del af det, så selvfølgelig skal de tænkes ind i det. smiley

    Mener du at landmændene er ligeglade med hvordan grisene har det, så længe de bare tjener deres penge?
    Bøh - Den var svær.. Nej jeg tror ikke de er ligeglade, men de har måske et andet forhold til det end os andre! smiley


  • #4   17. apr 2014 Hvilket køn er du?
    pige/kvinde

    Kommer du fra et landbrug eller har kendskab til landbrug?
    Ja

    Tænker du over hvordan svin/grise har det i industrien?
    Ja

    Synes du svin/grise i industrien har det:
    mindre godt

    Synes du vi burde tænke mere på landmændene i forbindelse med de konstante tilpasninger der er indenfor velfærd i industrien?
    Ja - Ingen landmænd ingen kød? Så ja, helt klart!

    Mener du at landmændene er ligeglade med hvordan grisene har det, så længe de bare tjener deres penge?
    Ja/Nej - Grunden til mit ja og nej, er fordi jeg ser vidt forskellige ting! En landmand er desværre nogen gange tvunget til ikke at give grisene det de gerne vil. En gris skal have meget plads på en mark, MEGET plads. Og det koster meget mere at have grise til at gå ''frit'' uden dørs. De tjener ikke nok penge på det, så derfor kommer grisene ind og stå fast...


  • #6   18. apr 2014 Tusind tak for jeres super brugbare svar!! smiley

  • #7   18. apr 2014 Hvilket køn er du?
    Pige

    Kommer du fra et landbrug eller har kendskab til landbrug?
    Ja- udlært Landbrugs ass. med kvæg

    Tænker du over hvordan svin/grise har det i industrien?
    Ja

    Synes du svin/grise i industrien har det:
    mindre godt

    Synes du vi burde tænke mere på landmændene i forbindelse med de konstante tilpasninger der er indenfor velfærd i industrien?
    Ja- Ja mange har ikke råd til de nye bygninger som loven ønsker og hvis mange går neden om og hjem så skal vi til at få kød fra lande med mindre dyrvelfærd.

    Mener du at landmændene er ligeglade med hvordan grisene har det, så længe de bare tjener deres penge?
    Nej- hvis dyrene har det skidt så får han ikke penge ved f.eks. hvis svinene ikke bliver godkendt til slagt så taber de penge og de ønsker de ikke, Men de ønsker så heller ikke at bruge alle deres penge på ombygning til bedre stalde for dyrene da der ikke er penge til det og landmands løn samtidig. Så ond cirkel


Kommentér på:
Spørgeskema: Dyrevelfærd i industrien...

Annonce