{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
478 visninger | Oprettet:

Love om plastikkirugi på mindreårige? {{forumTopicSubject}}

Findes der en lovsamling eller andet, hvor der står hvem der er egnet til plastikkirugi? Jeg syntes det er svært at finde ud af, om det er ulovligt at blive opereret, hvis man er under 18. Nogle steder står der man ikke må, mens der andre steder står at det er op til det enkelte hospital, så længe man har forældre tilladelse.
Nogen der kender reglerne for det? Har taler vi ikke om det er dumt, bare om det er lovligt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Love om plastikkirugi på mindreårige?
  • #1   19. apr 2014 Aner det ikke! Men det håber jeg for guds skyld det er! smiley

  • #2   19. apr 2014 det kommer da helt an på hvad det er...

    hvis man har flyveøre så er det da helt ok at ville have dem opereret ind. men hvis man er lidt utilfreds med sin næse ect. så synes jeg godt det kan vendte til man er over 18 år...

    alt med måde. det kan være et problem for nogle mens det er ligegyldigt for andre smiley


  • #3   19. apr 2014 Brystløft.

  • #4   19. apr 2014 Selvfølgelig kan man få opereret sin flyveører e.l. hvis man er under 18 år. Forældrene skal bare være med ind over! smiley Så er det jo intet galt i det (som regel). Jeg troede emnet var ment som uden forældres viden/samtykke?! smiley

  • #5   19. apr 2014 Jeg tror og håber det er ulovligt at blive kosmetisk opereret (andet end flyveøre), hvis man er under 18. Tror ikke man kan få brystløft under man er 18, hvis forældrene giver god for det, da kroppen ikke er vokset fuldt ud.
    Derudover synes jeg man skal tænke sig godt om, og muligheden for, at skrabe pengene sammen, er nok også størst, når man er 18+ smiley


  • #6   19. apr 2014 Hm, der skal ikke indsættes implantater, så jeg tænkte at det måske kunne ændre lidt på om man må? smiley

  • #7   19. apr 2014 Det ulovligt når du under 18. Desuden tror jeg ikk du kender konsekvenserne af det. Vent dog til du er 18, dine bryster hænger næppe nede på gulvet... hvis du træner dine bryst muskler (ligesom fyre kan) kan du stramme op på den måde

  • #8   19. apr 2014 Det tror jeg ikke. Som en anden også siger, så hænger en 16 årig piges bryster næppe så meget. Vent til du er over 18, har pengene og tænkt tingene godt igennem. Der er risici ved sådanne operationer, og ved fuld narkose.

  • #9   19. apr 2014 Er det helt sikkert det er ulovligt? Kunne nemlig også gerne tænke mig en 'halv' ansigtsløftning da den ene side af mit ansigt er skævt hvilket er ekstremt tydeligt på billeder, og genere mig når jeg er træt. Skævt på den måde at den ene sider 'hænger' mere end den anden.. Det er rigtig irreterende..

  • #10   19. apr 2014 Jeg må skrive til nogle kiruger, for at finde helt ud af det smiley
    - Jeg har pengene.


  • #11   19. apr 2014 ellers tag til sverige ligsom Linse smiley

    ej joke
    jeg sten sikker man skal være over 18 eller have både læge og forældre erklæring på det nødvendigt smiley

    man kan ikke få fortaget noget før det er færdig udvokset da det jo kan nå at ændre sig smiley



  • #12   19. apr 2014 Tag ikke til sverige, den plastikkirug Linse bruger, har ikke nogle fantastiske rygter bag sig smiley

    Hvis du endelig får det gjort, så tage til forundersøgelse et par steder, og vurder hvem du føler lyder mest kompetent til det arbejde der skal laves, og samtidig lyder ærlig og pålidelig.
    Søg også gerne på nettet.


  • #13   19. apr 2014 Om det er dumt eller ej gider jeg ikke komme ind på.

    Men tror ikke på at du findet en ordentlig kirurg som vil lave det. Ordentlige kirurger vil typisk fraråde det, medmindre vi taler om noget der er sundhedsskadeligt da kroppe ikke færdig udviklet og du derfor heller ikke ville kunne bedømme hvordan det færdige resultat bliver.

    Så personligt ville jeg holde mig væk til jeg var et stykke over 18, mener nemlig også det frarådes omring 18 års alderen fordi kroppen faktisk stadig ikke er færdig udviklet her.


  • Simone E
    Simone E Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 42
    #15   19. apr 2014 Altså så vidt jeg har lært, så er kroppen først færdig udviklet når man er omkring de 21? men det kan godt være at jeg har lært noget forkert ;-).
    Men som andre piger, tror ikke en ordenlig kirurg ville gøre det på en under 18, hvad hvis de så er skæve om 2 år fordi de er vokset?? smiley Vil du så have dem lavet igen igen? smiley


  • #16   19. apr 2014 om det er smart at ville have gjort tja det er der meget delte meninger om men vent dog til kroppen er færdig med at vokse, og det er den først i starten af tyverne.

    Lovmæssigt, kan du få dine forældres samtykke samt en læges samtykke så ja så må de gerne lave kosmetiske operationer på mindreårige, men det kræver forældrenes samlede samtykke, ergo er det begge forældre der skal sige ja ikke kun den ene.


  • #17   19. apr 2014 Du kunne jo tage til Polen ligesom Mie og Joy smiley

  • #18   19. apr 2014 Hej gå ind og kig på Aros privat hospital hvis du trænger til at kigge lidt rundt smiley
    Med mindre du har rigtigt meget fylde , så betyder et brystløft for de fleste også at der kommer implantater og fjernelse af hud.

    Jeg syns du skal tage en snak med din læge om dine muligheder, hvis du er rigtigt rigtigt ked over det, kan lægen henvise dig , har kommune hospitalet for lang ventetid efter du har fået ok fra mange mennesker, bliver du henvist til privathospital..

    Jeg ville dog til hver en tid vælge at betale af egen lomme og få lige den kirurg som du ønsker og mener du kan stole på og laver det pæneste arbejde smiley

    Vil du vide mere er du velkommen til at skrive en besked til mig smiley


  • #19   20. apr 2014 ---- Jeg har fået fuld tilladelse fra mine forældre, så skal vi bare finde et sted der vil operere mig! Jeg tænkte lidt på at tage til Lithauen, men risikoen for at noget går galt, og vi ikke kan få hjælp bagefter er simpelthen for stor, også selvom det er billiegere smiley

  • #20   21. apr 2014 Puha, hold dig væk fra udlandet!! Når du bliver opereret i DK, er du dækket af sygesikringen, hvis noget skulle gå galt. Får du foretaget operationen i udlandet, er det bare sur r*v, hvis noget går galt smiley

Kommentér på:
Love om plastikkirugi på mindreårige?

Annonce