{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Isabell Werth {{forumTopicSubject}}

Jeg har til min hest med KS fået anbefalet at prøve en Wintec Isabell Werth, da den skulle være skånsom mod ryg-følsomme heste.
Men da jeg ikke er meget for designet i stof / ruskind, og ved, at Bates har en Isabell Werth i læder, ville jeg gerne finde ud af om der er forskel på andet end materiale og pris? Altså: er sæde, anlægsflade, støtte osv. det samme? Og ville Bates modellen være lige så skånsom? Begge modeller er med Cair.

Og er der forskel på Isabell Werth og Isabell Werth NEW?

Og et sidste spørgsmål til jer kloge hoveder, der ved noget om denne sadel: er sadlen typisk lang eller kort i anlægsfladen? Jeg spørger nemlig om dette, da jeg har en kort-rygget hest, og en ikke så lille popo (som ellers er på skrump). smiley

Jeg siger mange tak for hjælpen, på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Isabell Werth
  • #1   20. apr 2014 Jeg rider med Wintec Modellen, og kan kun anbefale den!
    Min egen er kort i ryggen, og han har ikke kunnet gå med andet end Bates og Wintec uden det ikke ligger 100% optimalt!

    Jeg kender desværre ikke til Isabell Werth NEW, kun den gamle model, men den skulle være lidt anderledes. Wintec er "bare" en billigere udgave af Bates, kommer fra samme producent og det hele, så der er nok ikke den store forskel smiley


  • #2   20. apr 2014 Bare fantastisk, så kan jeg jo fortsætte med at ride i lædersadel. smiley

  • #4   20. apr 2014 Du skal bare have en sadel med bred kammer, mærke er lige meget.
    Men meget vigtigt sørg for at den har meget bred kammer, ellers får den ondt i ryggen.

    Ved ikke så meget om Isabell Werth sadler ud over at hvis Du begynder at få ondt i ryggen så passer sadel ikke til dig smiley


  • #5   20. apr 2014 Der er dygtig sadelmager indover, og alle eventuelle sadler bliver tjekket før de bliver købt, simpelthen fordi de skal ligge lige i skabet. smiley
    Dyrlægen anbefalede Isabell Werth, fordi hun har god erfaring med den, til heste med rygproblemer: heriblandt også heste med KS. smiley

    Altså er der både hamrende dygtig dyrlæge, og dygtig sadelmager med indover valg af sadel. smiley


  • #6   20. apr 2014 Mine opleveser med Isabell Werth er at de kan lægger godt på hestene og nogle rytter kommer til at sidde ''forkert'' og få dårlig ryg af det... Derfor er jeg ikke så glad for den sadel da jeg har fået skæv ryg af den.. Og min hest fik dårlig gang da dens skulder gik imod et stål cobjern hver gang den gik..

    Så ikke en sadel jeg er fan af, er så helt forelskede i Passir og Amerigo, Dyre men helt fantaktise sadler.

    Men alles smag har ret smiley


  • #7   20. apr 2014 Jeg har heller aldrig selv været til Wintec, men når dyrlægen anbefaler at jeg prøver den, så er jeg villig til at give det et forsøg. Jeg har ellers været rigtig glad for min Clincher sadel, men den ligger bare ikke godt på min hest mere. smiley

Kommentér på:
Isabell Werth

Annonce