{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
144 visninger | Oprettet:

B-vit og balance med andre vit/min. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Nu har jeg altid fået at høre at der ingen fare var hvis hesten fik for meget af de forskellige B-vitaminer da det blev udskilt med urinen det der var overflødigt. Nu er der jo mange B-vitaminer... Min hest får 1dl ølgær dagligt, smeden mener at jeg kan give ham resten af min omega olie i foderet hvis jeg mener hans hove er tørre eller give ham Linustar. (hørfrø). Men hvad med balancen med de andre vit/min...Er man sikker på at han ikke kommer i ubalance og kommer i underskud af noget? Og hvad evt. er det mest sandsynlig hestene så kommer i underskud af?? (hvis min tidligere viden ikke passer)

Mvh TT der tænker for meget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  B-vit og balance med andre vit/min.
  • #1   29. jul 2014 Det der er problemet ved at give enkelt B-vitamin feks. biotin er at det skal gives sammen med de andre B-vitaminer, da der ellers vil komme et underskud i disse.
    Jeg mener nu ikke de har indflydelse på andre vitaminer/mineraler


  • #2   29. jul 2014 Din antagelse er ganske korrekt. B-vitamin er vandopløseligt, og et eventuelt overskud vil derfor udskilles via urinen. Det vil med andre ord kun gå ud over din pengepung, hvis du giver hesten lidt for meget smiley

    Hvis det handler om hovvækst, så er det dog ikke helt lige meget, hvilket B-vitamin du giver. Det er biotin (B7), der hjælper med dannelsen af hovvæv.


  • #3   29. jul 2014 Mimre - Han får ølgær der er fyldt med B7 ++, hans hove vokser rigtig godt nu..Det var mere så de ikke var tørre så her anbefaler smeden olje med B-vit. Og jeg har Omega der er fyldt med B-vit...Der var mere til om det nu passet med min tidligere lærdom eller om der var kommet ny viden jeg ikke havde fået med mig smiley

Kommentér på:
B-vit og balance med andre vit/min.

Annonce