{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Kan gammel hest tilrides? {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er<3

Jeg er en pige på 16 år som altid har ønsket mig min egen hest! Jeg har redet ligesiden jeg var hest lille, men nu skulle drømmen altså gå i opfyldelse. Min mor siger at der kunne være en chance for jeg rimlig hurtig bliver træt af ansvaret, så jeg køber en gammel hest til at starte med af nogle venner som sælger deres gård. Hvis jeg ikke købte hesten ville den blive aflivet. Det er en gammel avlshoppe, som er 18 år gammel. Hun har et meget stille og rolig sind, og er efter 2 uger allerede vandt til at være i hænder, og har haft sadel på for første gang.
Jeg er ikke konkurrence rytter, men vil bare hyggeride og nyde hende.

Kunne der være nogle forhindringer i at begynde at tilride sådan en gammel hest?

Håber i kan hjælpe! Også men nogle gode metoder smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af opvaskemaskine 800 kr.
  • Fixe dør til haveskur 900 kr.
  • Klipning af ca. 35 m hæk inkl. bortkørsel 2.815 kr.
  • Rengøring af lejlighed ved flytning 1.250 kr.
  • Loftisolering 15.000 kr.
  • Udskiftning af udehane, 2 balofix og afmontering af armatur. 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan gammel hest tilrides?
  • #1   21. jun 2012 Vis jeg skal være helt ærligt så syntes jeg ikke du skal købe den hest. Det er en for stor mundfuld at tilride en hest og virkelig farligt når man ikke har forstand på det.
    Køb istedet en hest som kan tingene og du faktisk kan lære noget af.

• #2   21. jun 2012 det burde man da kunne smiley

Ligesom man fange vildheste og rider til, det er jo ikke altid 3-4 års heste smiley

• #3   21. jun 2012 Hvis du har modet, og hjælpen til det, ville det da godt kunne lade sig gøre:) Og mest af alt viljen:-D

• #5   21. jun 2012 synes det ville være bedst for den hest at blive aflivet, og du så fandt dig en hest der kan lære dig noget smiley

• #7   21. jun 2012 Jeg har tilredet MANGE heste i alderen 8-12 år og enkelte over den alder...

Har aldrig haft problemer med disse heste;-)
    Den ene er ham her:
    (link fjernet)
    Frieser vallak på 10 år... efter 5 uger kunne han rides i alle gangarter og på tur:-D

Så med din ældre dame.... Bare tag det i et roligt tempo og så skal det nok gå...

• #8   21. jun 2012 Find dig en med erfaringen til at hjælpe dig, ellers er det en umulig opgave smiley

• #9   21. jun 2012 Det er bestemt ikke umuligt, men jeg ser det måske som en smule unødvendigt. Det behov du har kan sagtens stilles af en hest der allerede er ældre og tilredet til meget billige penge,men hvis du gerne vil kan jeg ikke se hvad skal bremse dig. Men hvis jeg var dig ville jeg forslå at købe en ældre der var tilredet i og med at du ikke er sikker på om du bliver træt af ansvaret. Tilridningen er en stor opave og hvis man mister modet til ansvaret pga af dét ville jeg da sys at det var lidt ærgeligt!!

Men er det HESTEN for netop DIG - Go for it!! =)

• #10   22. jun 2012 Hvis du må få hest , hvorfor så ikke starte med at købe drømmehesten ?;)

Jeg har tilredet en 12 års der havde gået som avlshoppe, det var noget af en opgave og hesten havde ikke temp til at blive ridehest smiley også et dårligt eksempel så smiley

• #11   22. jun 2012 Hvis du bare vil hyggeride, hvorfor så ikke finde en ældre skovturshest, evt en traver? De koster ikke mange kr. Og kan være en ganske fin hest til dit brug.

En gammel avlshoppe havde jeg ikke gået i gang med hvis jeg var dig. Jeg har selv en gående på 19 år, hende ville jeg syntes det var synd og tilride, hun er i hvert fald ikke så smidig længere som hun har været.

• #12   23. jun 2012 Synes ikke du skal købe den hest, den er 18 år og hvis du ikke mister interessen er det sørgerligt når den ikke er der længere altså i har jo ikke 15 år sammen.. Og det er en stor opgave at tilride en hest har selv prøvet at tilride en og er altså kun 12 år gammel det gik fint nok men den var altså også kun 4 år jeg synes du skulle købe en mellem 10-13 år.. Du vil få meget mere ud af den (Synes jeg) Det bare min mening men hvis du er villig så skal du da have lov, synes bare tit der mange der mister modet med heste igen når de skal tilride heste enten hvis de falder af på en lidt voldsom måde. Det sådan en skam selv at tilride en hest hvis man ikke er erfaren nu vil jeg så sige jeg er okay erfaren men selv (Jeg) er ikke super tilrider synes bare det er en meget dårlig idé og synes du skal se frem til noget andet hvis du absolut selv vil tilride (Din) hest så køb en pony så falder du ikke så langt! smiley ej men det da godt tænkt smiley //Jasmin & Josefine

Kommentér på:
Kan gammel hest tilrides?

Annonce