{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.361 visninger | Oprettet:

Nogen der vil låne penge ud? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaringer med at låne penge af (fremmede) privatpersoner?

Jeg står i en rimelig stor gæld, og det er meget vigtigt at den kommer ud af verden nu (skriv pb for hele historien), men jeg kan ikke låne i banken, og heller ikke hos de online udbydere.

Så jeg tænkte om det måske var muligt at låne af en eller flere privatpersoner? Man har jo hørt om det før... Og jeg har en udemærket indtægt, så afdragene bliver intet problem..
Selvf. på kontrakt, og evt. med mine elskede heste som "pant" for ekstra sikkerhed. Selvf. kan jeg også "bare" sælge dem, men det vil jeg helst være fri for, og det kan jo også tage tid hvis jeg skal have det for dem, som jeg synes de er værd.

Tror i det kan lade sig gøre på denne måde?
Jeg er bare ved at være ret desperat efterhånden.

Ellers modtages forslag med stor glæde - det er IKKE muligt for mig "bare at lære af mine fejl" eller "bare afbetal min gæld hurtigt istedet for at låne mere". Det er en gæld der SKAL ud af verden NU, desværre smiley

- Tak for hjælpen.


Andre forumemner med "Nogen der vil"
Nogen der vil?
Er der nogen som vil starte en fototime? :)
Skrevet af: Natasha og Stjernehesten - 21. feb 2016
Nogen der vil
Nogen der vil lave et eller andet
Skrevet af: Amigo Ferrari My Best Friend <3 - 29. mar 2015
Nogen der vil
Lave en fototime
Skrevet af: Amigo Ferrari My Best Friend <3 - 25. mar 2015

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der vil låne penge ud?
  • #1   2. apr 2013 Altså der var da en dame for ikke så længe siden, der lånte ca. 150.000 af fremmed personer, hvor 100.000 kom fra en enkelt person, som hun i forvejen ikke kendte.

    Så det kan lade sig gøre - det er dog ikke et "projekt", som jeg selv vil støtte smiley

    Men nu hvor du har så god indtægt - hvorfor så ikke bruge de penge, på at betale din gæld af??


  • #3   2. apr 2013 Hvis man ikke kan låne af sin bank og ikke kan låne via. alle de hurtiglån der kan laves på ingen tid, ja så er der jo nok en grund til det.
    Så tror det er svært at få nogle private til det med mindre de kender dig.

    Personligt ville jeg ikke låne penge ud til en der ikke er kreditværdig i et finans selvskab. Men det er bare min holdning.

    Håber det løser sig på bedste vis for dig.


  • #4   2. apr 2013 tror måske grunden til at hun vil låne penge, er at hun vil have sine "små" lån ud af verden, da renten derpå er 100000000000% pr dag.. :S Så de står bare og vokser og vokser og vokser..
    men det er mit bud?


  • #5   2. apr 2013 Det er da nok muligt, men det undre mig at du skriver du har en god indtægt og alligevel kan du ikke låne pengene ved en bank...

  • #6   2. apr 2013 Christina: Den gæld jeg har nu, skal udbetales nu, ikke afbetales..

    Sandra: Ja, selvf har gælden samme str. Men den gæld jeg har nu er for det første 3 forskellige steder, så jeg vil gerne have den samlet.. og for det andet, er det meste af det noget der IKKE kan vente med at blive betalt..

    Hjortkjær: Den eneste grund til at jeg ikke er kreditværdig i banken osv, er fordi jeg ikke har været ansat i mit nye job i et halvt år endnu..


  • #7   2. apr 2013 Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke kan afdrage den gæld du har, hvis ikke det er "et problem med afdragene", som du selv skriver.

    Det at du ikke kan låne nogen steder tyder jo på at du har/har haft et betalingsproblem og nu sidder du i saksen.

    Det næste er at det jo i længden vil blive dyre for dig at lave et nyt lån, da der jo skal betales oprettelsesgebyr, skrivelse, renter osv...

    Synes du skal finde en fornuftig aftale med dem du skylder penge. Det er både lettest og billigst.


  • #8   2. apr 2013 Fumle: Den her gæld skal ud af verden. Hvis nogen vil hjælpe, kan de få historien i pb. Jeg har tidligere skrevet hvorfor jeg ikke kan låne, det er IKKE fordi jeg ikke betaler tilbage.



  • #9   2. apr 2013 Hvordan med at søge legater, der er mange hvor man kan søge til tilskud til dagen og vejen, så kan du måske få lidt den vej igennem..?

    Jeg vil personligt ikke selv låne penge ud til fremmede, men ja, man har hørt om folk der har slået deres problemstillig op på FB og den vej igennem fået en masse penge.


  • #10   2. apr 2013 Når/hvis du finder en privat som vil låne dig pengene, skal du være meget opmærksom på vilkårene/betingelserne for ikke at havne i en "fælde". Måske lad din bankrådgiver kigge på lånekontrakten.

  • #11   2. apr 2013 Jamen jeg har skam forstået at du skal have din gæld ud af verden og jeg har også forstået at du ikke har alle pengene nu, men tro mig, jeg ved bedre end mange ændre at dem du skylder penge, hellere vil hæve lidt end ingenting.
    Det er ved gud bedre at ligge kortene på bordet og sige: "Jeg har ikke alle pengene og jeg kan ikke låne, men jeg kan undvære X kr. indtil det er betalt ud".

    Man kan ikke rykke håret af en skaldet...


  • #12   2. apr 2013 Fumle: Yes, men det er ikke en mulighed. Gælden her skal ud af verden nu, ellers kommer det til at gå ud over folk jeg holder af.. Det er en længere historie, og desværre er dit forslag ikke en mulighed på nogen måde..

  • #13   2. apr 2013 Du får det lidt til at lyde som om du skyldes penge til de forkerte som til gøre dine nærmeste fortræd hvis du ikke betaler?
    I det tilfælde kan jeg i hvert fald bedre forstå din situation..
    Men hvad med at prøve at ligge din historie ud på facebook, måske nogen vil få medlidenhed og hjælpe dig?


  • #14   2. apr 2013 Det lyder mystisk...

    Hvorfor er det at din gæld rammer andre? Snakker vi økonomisk eller fysisk?


  • #15   2. apr 2013 TeamNordhuset: Nej nej dog ikke helt så slemt, bare rolig smiley

    Fumle: Well, økonomisk og psykisk er nok mere passende..



  • #16   2. apr 2013 Jeg går så ud fra at der er andre der kommer til at betale din gæld..?
    I så fald - kunne du så ikke afdrage til dem?


  • #17   2. apr 2013 Fumle: Det er heller ikke helt sådan det hænger sammen..


  • #18   2. apr 2013 Ja, så har jeg ikke flere ideer.
    Kan kun på det kraftigste advarer imod at låne privat!!! Så kan man nemlig før alvor komme til at sidde i lort til halsen.


  • #19   2. apr 2013 Hvad med at ligge din historie ud her, så er det en del nemmere for os at hjælpe dig smiley

  • #20   2. apr 2013 Jeg har ikke lyst til at skrive historien her, offentligt..

    smiley


  • #21   11. maj 2013 Hvis du låner af private vil jeg få en advokat (eller anden kyndig) til at "godkende" eller hjælpe med at lave en kontrakt på aftalen, man kan så nemt glemme at få noget med. Dog er en mundtlig aftale lige så bindene og gyldig, men hvem har ret når begge siger noget forskelligt fordi man er blevet uvenner? så få aftalen skrevet ned hvor i begge skriver under på et eksemplar til hver, så der ikke er noget at misforstå.. Men som de andre skriver lyder din situation lidt mærkelig, og hvis man fik lidt baggrund for din historie var det måske nemmere at komme med et løsningsforslag.. Men forstår også godt hvis det er for personligt til offentligheden..

  • #25   23. apr 2014 Du kan ikke låne af dine forældre, bedsteforældre eller noget? Måske du kan lave en afdrags ordning med dine forældre.

  • Patric L
    Patric L Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #27   12. maj 2015 Måske du kan finde et lidt større lån og så bruge det til at afvikle al anden gæld og på den måde få nedsat dine låneomkostninger. Prøv evt. at se på disse samlelån:
    http://quick-laan.dk/samle-laan/ - http://lommelaan.dk - http://www.mikonomi.dk


  • #28   12. maj 2015 Du må gerne skrive hele historien til mig! smiley

  • Adil A
    Adil A Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #29   21. dec 2015 Jeg vil gerne låne penge hvis der var nogen. Med kontrakt og alt så låneren er tryg. Sidder selv i en knibe. Og max 1 år med en go rente procent.

  • anders H
    anders H Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 11 Svar: 1
    #30   22. feb 2016 sidst jeg lånte kiggede jeg her for og sammenligne hvor det var bedst og låne http://laannu.pe.hu/

  • #31   22. feb 2016 Tråden er fra 2013, såååå

  • #33   23. okt 2017 Jeg håber da ikke at TS Stadigvæk er på røven.. smiley tråden er over 4år gammel..

    Mvh TT


  • Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #34   9. jun 2018 Du bør som udgangspunkt ikke låne penge, når du er registreret i RKI. Først og fremmest har du jo rod i din økonomi, siden at du ikke betaler dine regninger til tiden.

    Derudover vil de fleste pengeinstitutter ikke mene, at det er ansvarligt at give dig et lån, som du har erfaret. Men har du så spurgt sig selv, for hvilken pris skal pengeinstitutterne give dig et lån? En meget høj pris er svaret

    Du kan dog læse mere om lån uden sikkerhed, hvor du har lille chance for at du kan få lov til at optage et lån: https://www.pengepungen.dk/minilaan/


    Snak med din egen bank i stedet. Held og lykke med det


  • #35   9. jun 2018 #34 har du overhoved læsten tråden - og set hvad flere skriver igennem årene - det er en tråd tilbage fra 2013 smiley

    Mvh Charlotte


  • #36   9. jun 2018 Mon ikke Kasper T har noget med hjemmesiden at gøre og/eller måske medejer af Seofy ApS som står bag den. Så det er vist bare reklame...
    Eller en meget flink mand som besluttede sig for at oprette en profil på Hestegalleri for at dele gratis finanseringsråd ud smiley


Kommentér på:
Nogen der vil låne penge ud?

Annonce