{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil det være godt for hende og ride en halv time hverdag, nu når hun har gået på sommergræs?
  • #1   15. aug 2012 Det kommer jo an på flere ting. Dels hvor længe den har været på græs og hvilken form for træning du tænker.

  • #2   15. aug 2012 Hvis det blot er skridtture er det intet problem med 30 min - men er det dressur spring ville jeg nok starte lidt mere stille op

  • #3   15. aug 2012 Det er både ligt spring og dressur, men jeg er jo bange for og starte for hurtigt op! :d.
    Men jeg håber i kan hjælpe mig lidt med og skriv nogle fif! :)))).
    Og hun har været på sommergræs 1,½ månede..


  • #4   15. aug 2012 Når jeg starter min op gørjeg sådan her.
    2 dage hvor hun bare går/skridter lang tur
    1 dag fri
    2 dage i longe, let i skridt, trav og galop
    1 dag fri
    2 dage hvor jeg skridter/trave let evt. på tur
    1 dag fri
    2 dage dressur, let
    1 dag fra
    2-3 dage dressur/tur
    1 dag fri
    og så kører vi over i normal ridning igen som vi pjeler...


  • #6   15. aug 2012 start langsomt op igen, og så sørg for at bygge musklerne ordentlig før du begynder at springe eller ride dressur sådan rigtigt!
    Jeg plejer at give min hest let arbejde (meget let) Den første dag, så får han fri, og så skridter jeg nogle ture, men lidt trav, så pulsen kommer op, og så får han fri, og sådan bliver man ved, indtil, man syntes det er nok smiley

    Ellers skriv og spørg (ellers ring) til din dyrelæge, og få en genoptrænings skema, det er jeg næsten sikker på han/hun gerne vil give dig smiley


  • jette L
    jette L Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   15. aug 2012 rolig nu, hesten har vel ikke være skadet, hvis du stille og roligt starter den op og så huske at lytte til din hests signaler er jeg sikker på det nok skal gå.

    fordi en hest er på sommerfold betyder det jo ikke at den ikke rører sig


  • #8   15. aug 2012 en anden ting er har den været redet imens den har stået på sommergræs? fordi nogle betegner bare sommergræs som at den står på græs men hvor den stadig bliver redet dagligt imens andre mener sommergræs er hvor den i 1-2 måneder måske mere bare står på en mark og laver ingenting...

    så hvordan har du gjort, så kan vi bedre hjælpe dig


Kommentér på:
Vil det være godt for hende og ride en halv time hverdag, nu når hun har gået på sommergræs?

Annonce