1.257 visninger
|
Oprettet:
Tilridning. Hvad kræver det? Jeres mening. {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Hvor meget erfaring og hvor mange år synes I man skal have redet/haft med heste at gøre før man bør tilride? Hvad kræver det, og hvad indebærer det?
Er lidt i en splittet situation lige nu, så har brug for så mange meninger og oplysninger som muligt. Tak på forhånd
nov 2008
Følger: 264 Følgere: 1260 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.423
Sådan tænker jeg.
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.434
den kan få nogle alvorlige skavanker, hvis man laver fejl mens den er ung. Derfor er det vigtigt at have en erfaren i ryggen, som har haft med ungheste af gøre i mange år!
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 2.416
Det er meget vigtigt at rytteren ved hvad hun gør, samt tør stole på sig selv. Det er også vigtigt at der er en person på jorden til at hjælpe.
Jeg har efterhånden tilredet i 6-7 år, og jeg har stadig behov for folk på jorden til at rette mig, for at hesten får det så nemmest som muligt fremadrettet.
aug 2012
Følger: 44 Følgere: 41 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 308
jan 2009
Følger: 73 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.087
Det kræver erfaring, masser af tålmodighed, og ikke mindst tillid.
Det var min første hest, godt nok havde jeg passet flere som min egen.
Jeg føler at vi vokser med hinandens fejl, og var har et fantastisk parterskab. Men det kræver utrolig meget, og hvis jeg kunne vælge igen, så er jeg helt ærlig ikke sikker på at jeg ville have valgt en unghest.
Han havde haft rytter på, og var redet i skridt rundt i longe.
Alt herefter står jeg selv med.
Så ja, det kræver meget, men er samtiddig det mest fantastiske i verden, og det bånd man kan bygge op, det er bare ubeskrivelig fantastisk!
mar 2011
Følger: 144 Følgere: 1637 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.427
Jeg har redet i mange år men har aldrig lært mere end grundridningen. Men da jeg har erfaring med ungheste og er dygtig til at læse heste og ikke mindst er rolig og tålmodig så var jeg ikke i tvivl om at jeg kunne klare opgaven. Og jeg glæder mig til at komme i gang med min egen:-)
okt 2008
Følger: 247 Følgere: 214 Heste: 8 Emner: 129 Svar: 1.412
Du skal vide hvad du har med at gøre - hvis hesten bliver tilredet forkert har det hårde konsekvenser for fremtiden..
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.728
En hest som jeg skal have som halvpart. Eller jeg ved ikke, om man kan kalde det at tilride den. Den er ved at lære at lægge rigtige anspring til galop, og schenkelvigninger, så jeg vil betragte den som næsten tilredet
Desuden går hun i lod det meste af tiden, noget hun selv vælger, jeg tvinger hende ikke. Jeg var som start lidt betænkelig ved at ride unghest, men indtil nu går det egentlig meget godt. Har også kendt hende, siden hun var føl. Og jeg håber lidt, at hun er blevet bedre til at lægge anspring, når jeg får part på hende i juli. Hun er meget rolig og nem at have med at gøre, ellers havde jeg aldrig sagt ja til at have part
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.434
Så er du nærmere med til at uddanne hesten, det er lidt noget andet
Jeg tilred selv min første hest, da jeg var 15 og havde redet i 10 år. Jeg gik fra at være elevrytter til at blive ponyejer i godt 3 år, og min første hest, skulle jeg selv tilride. Selvfølgelig med alt den hjælp, jeg kunne få. Men det var da også hårdt og set i bakspejlet ville jeg daklart have været langt bedre rustet, hvis jeg havde haft nogle år til først og fremmest at vænne mig til at ride på hest og ellers bare have fået lidt mere erfaring på området
mar 2006
Følger: 135 Følgere: 141 Heste: 4 Emner: 316 Svar: 3.183
Tilridning. Hvad kræver det? Jeres mening.