{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dm?
  • #1   19. okt 2013 Masser tid, træning opbakning penge sponsore.

  • #3   19. okt 2013 Ja okay, så langt kommer jeg sgu nok ikke så...:-/

  • #4   19. okt 2013 Spring, er okay højt oppe nu, og har en 1'er pony med god teknik. Springer på LB - LA

  • #5   19. okt 2013 Og masser er højt humør af både rytter og hest. smiley mist du nu ikke modet, du kan jo altid gøre et forsøg!

  • #6   19. okt 2013 Hvis du virkelig vil skal det nok lade sig gøre !!!

  • idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 59
    #7   19. okt 2013 Prøv at gå ind og læs på DRF's hjemmeside, jeg tror der står noget om hvad man skal kunne/have, for at kvalificere sig smiley

  • #9   19. okt 2013 Holder humøret højt oppe, for jeg vil nå det.
    Det er noget jeg virkelig vil, det vil betyde alt mellem himmel og jord.
    Det er en drøm der er nødt til at gå i opfyldelse.:-)


  • #10   19. okt 2013 Ja og min far han arbejder jo meget så han har ikke altid tid, men det behøves heller ikke at være endu, bare det ka komme til at ske.:-)

  • #11   19. okt 2013 Du skal have redte to MA 'er lige meget om det er et stjernet eller to stjernet

  • #12   19. okt 2013 Ja okay.:-)

  • #13   19. okt 2013 Ja, men altså som sagt det skal jo heller ikkevære endnu, bare jeg ved lidt om det, så jeg har nogle mål at få efter, så ved jeg at jeg nok skal nå det engang.:-)

  • idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 59
    #14   19. okt 2013 Ja, desværre handler hesteverdenen mest om penge... Man kan ikke meget hvis man ikke har penge smiley

  • #15   19. okt 2013 Altså jeg har på "blot" 3 år uddannet min pony fra LD1 til 53% til nu at ride PRI på C-plan. - Det første år uden undervisning, vel og mærke.
    Ponyen var redet i 2 måneder, og jeg kom lige fra en rideskole pony.
    Jeg har klaret dette uden hverken forældre opbakning og masser af penge.
    Blot fordi, jeg kan hvad jeg vil! Intet er umuligt, hvis blot man kæmper for det! smiley


  • #16   19. okt 2013 For at ride udendørs individuel DM på en 1'er skal du have gennemført S* eller højere mindst to gange til landsstævne.

    For at ride indendørs individuel DM skal du have gennemført MA* eller højere med max 8 fejl til landsstævne.

    For at ride hold DM skal du gennemføre MA* eller højere til landsstævne smiley


  • idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 59
    #17   19. okt 2013 Signe - Ja, men hvis man vil ride på internationalt plan eller "store" stævner, så skal man jo også have lidt penge smiley
    Men mega flot at du har uddannet din pony så meget på 3 år! smiley


  • #18   19. okt 2013 Det kræver at dine forældre har pengene til at købe en helt super pony, som er mega forsigtig smiley

  • #19   19. okt 2013 Har ikke tænkt mig at gøre det på min pony, hun skal ikke meget længere op, men har en veninde jeg skal ride en hest for i spring og hun har en to års so. Jeg har snakket lidt om, men jeg vil være sikker på at den vil kunne uddanne sig efter mine krav.
    Jeg vil i hvert fald gerne der op af med hende bare højere op i klaserne så jeg i hvert fald er parat til den højde, men kunne ikke finde på at starte DM på min 1'er pony.:-)


  • #20   19. okt 2013 Hvis ponyen har det i sig, og du har viljen og støtten (det kræver i mine øjne stor opbakning - for der skal bruges tid og penge på at køre ud til stævner, som en del af uddannelsen af både hest og rytter - og selvfølgelig for at kvalificere sig) - så kan det altså lade sig gøre! smiley Også uden at man behøver at være millionær - men det kræver selvfølgelig at ponyen har det i sig - og så er det nødvendigt med en engageret træner, som kan hjælpe med at lægge en god plan (så er man i hvert fald hjulpet godt på vej).

    Vi købte en pony ved en hestehandler for under 20.000 kr, som min søster selv har uddannet. Min søster red i sommers både DM og NM på denne pony. Dette havde vi sådan set aldrig turde drømme om - men det blev en realitet, og det har været en fantastisk rejse!

    Men et godt råd er at starte med mindre delmål - det er super at have et mål med sin ridning, men sørg hele tiden for at sætte små, realistiske delmål - for ellers kan vejen synes meeget lang - og med mindre mål, så kommer der hele tiden små succesoplevelser. Fx første mål = at gennemføre en LA, hvor rytmen er god (ikke tænk for meget i nulrunder). Næste mål = at gennemføre en MB.. osv smiley

    Held og lykke - og husk at det ikke er målet der tæller, men vejen dertil smiley
    - Og så kan jeg anbefale dig at se Rasmus Baggers DVD 'powerriders', samt hans kurser.


  • #21   19. okt 2013 Du kunne evt købe en Plag de er billige nu smiley du kan få en super god en til under 20.000. der ville gå noget tid før den kan starte DM men så ville du også have en god en som du selv har trænet smiley
    Og så få en underviser som selv har redet DM, EM, VM el OL. Så kan det godt lade sig gøre smiley Men tager tid, Men så har du også hesten smiley


  • #22   19. okt 2013 Ja, selvfølgelig koster det penge. Og det er også rimelig dyrt ja, men så må man skaffe sig et fritidsjob så man selv kan betale. Det gør jeg da smiley
    Internationalt er jeg faktisk rimelig sikker på, at DRF betaler startgebyret smiley


  • #23   19. okt 2013 Tusinde tak,det hjælper med mange råd.:-)
    Men hvor mange penge er der tale om til DM osv? smiley


  • #24   19. okt 2013 Men jeg er jo så også kun 12 år men, vi har snakket om til min konfirmation at jeg skulle nok have heste i stedet.:-)

  • idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 59
    #25   19. okt 2013 Signe - Nå, det vidste jeg ikke smiley Det var da dejligt smiley Ej, jeg skal ikke til internationale stævner... Ikke lige foreløbig... Det koster jo også en hel del penge at få hesten fragtet til udlandet smiley

  • #26   19. okt 2013 Jeg vil ikke til udlandet før om et par år, bare her ved ikke så langt ved sommersted og der omkring.

  • #27   19. okt 2013 Selve DM er sådan set ikke så meget dyrere at starte end normale landsstævner - men det koster selvfølgelig at skulle starte stævner ofte, for det er jo som sagt nødvendigt for uddannelsen af hest og rytter. Vi er af sted til stævne 1-3 gange (alt efter om det er 1-dags eller 3-dages) hver måned med samme hest/pony.

    Så det koster i startgebyr, opstaldning (hvis det er nødvendigt) og benzin.. smiley


  • idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 59
    #28   19. okt 2013 Hvis man rider hest, så tror jeg der lidt mere konkurrence, da man jo så konkurrerer mod ældre ryttere (ikke gamle, men ældre end ponyryttere smiley )

  • idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 59
    #29   19. okt 2013 Ikke fordi alder spiller nogen rolle, men de kan jo have nået at få mere erfaring med "store heste" end fx dig, der "kun" er 12 år smiley

  • #30   19. okt 2013 Jaja, og det er jeg klar over, men en ældre og en yngre kan have den samme teknik, så en yngre kan sagtens være lige så god som en ældre.
    Men jeg er heller ikke klar endnu, men jeg starter lidt stævner på en hest næste år.
    Og jeg rider jo heller ikke de store stævner endnu, men jeg vil derop og det skal ske.:)


  • Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 446
    #31   19. okt 2013 At ville DM er på ingen måde en umulig drøm, men den kræver tid, træning, engagement, vilje og opbakning. Der er mange med samme drøm som dig, og du skal være bedre end alle dem. Der udover kræver det forældre der vil bakke dig op, en dygtig træner, den rette hest og så også lidt held i posen, men jo det kan lade sig gøre. Du skal nok bare være opmærksom på at det kræver træning, en vilje til at gøre tingene igen og igen, samt at du skal give afkald på mange ting, som andre sikkert synes er en ganske almindelig del af et teenageliv. Jeg gjorde det, og ville gøre det hele om igen in a heartbeat - de oplevelser jeg fik ville jeg aldrig være foruden smiley

  • #32   19. okt 2013 For hest er det jo inddelt i children, junior, young rider og senior - men vil nok mene at på hest spiller pengene nok desværre lidt mere ind ved køb af selve hesten. Heste er i mine øjne lidt mere gennemavlede til sporten end ponyer - så det er ''sværere'' at finde en usleben diamant, som kan nå hele vejen til billige penge smiley Men det er jo selvfølgelig også alt efter hvor dygtig en rytter man er til selv at uddanne fra bunden. For man kan jo sagtens købe en plag, og så håbe at den har det i sig - og så selv stå for uddannelsen.

  • #33   19. okt 2013 Ja og jeg er villig til at gøre alt for at komme den vej.
    Jeg er villig til at slide for det og arbejde hårdt.:-)


  • #34   19. okt 2013 Men hvor kan man søge henne for at finde informationer.

  • #35   19. okt 2013 Så når jeg har redet 2 nulrunder i MA til landstævne så kan jeg tilmelde mig til DM?:-) så har jeg ikke langt!!!:D

  • idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 59
    #36   19. okt 2013 Drf (Dansk Rideforbund) Deres hjemmeside... Ved det ikke, men kunne forestille mig at der stod noget der smiley

  • #37   19. okt 2013 Kan ikke rigtig finde det? :1)

  • #38   19. okt 2013 Kan du ikke sende link? smiley

  • idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 59
    #39   19. okt 2013 Her er hjemmesiden: http://www.rideforbund.dk/da.aspx

    smiley


  • idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 59
    #40   19. okt 2013 Der står noget om Danmarks Mesterskaber, men jeg ved ikke hvor meget der står smiley Du kan prøve at kigge smiley

  • #41   19. okt 2013 Mai Büll
    Nej du skal gennemføre S til landsstævne to gange (som ekvipage) for at starte udendørs DM og gennemføre MA med max 8 fejl til landsstævne for at starte indendørs DM.
    For at starte hold DM skal du gennemføre MA til landsstævne smiley


  • #42   19. okt 2013 Okay.

Kommentér på:
Dm?

Annonce