{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
410 visninger | Oprettet:

Ryttermærke? {{forumTopicSubject}}

Hej alle! Jeg har aldrig fået undervisning så jeg er selvlært. Men til sommer skal min hest tilrides og mine planer var jo at gå til undervisning med hende så vi kan blive bedre sammen. MEN jeg vil jo gerne starte nogen stævner i løbet af næste år og det bliver jo så ikke på min egen, men har et par dygtige dressur heste der går LA6 til stævner og sagtens ville kunne gå mere. Men så snakkede jeg med min veninde igår og hun sagde man skulle have ryttermærker for at starte stævne. Hvad er det og hvorfor skal man have det? Hvad koster det?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryttermærke?
  • #1   29. nov 2013 Du skal have Rytterlicens for at starte Distriktsstævner og opefter...

    Hvis du kun skal starte på klubplan er det ikke nødvendigt..

    For at få Rytterlicens skal du ha Rytter mærke 3 og 4 samt tage Klar Parat Start kurset, herefter kan du bestille din rytterlicens.

    Hesten skal være konkurrence registreret.

    Rytter mærker samt Klar parat start kurset, udbydes i de forskellige rideklubber rundt omkring indimellem.

    Du kan på DRF go finde en liste over hvem der tilbyder hvad i dit område samt hvornår. Derudover plejer de forskellige klubber at skrive på deres hjemmesider når der er kurser og lignende.

    Prisener forskellig afhængigt af tilmeldinger, det svinger fra mellem 6-700 og ned til ca 200,- pr kursus.

    Priserne for licens er følgende.

    Priser

    Førstegangslicens
    Junior: 600,00 kr.
    Senior: 700,00 kr.

    Årlig licens
    Junior: 475,00 kr.
    Senior: 575,00 kr.
    Gruppelicens (voltigering): 275,00 kr.

    Generhvervelseslicens
    Junior: 600,00 kr.
    Senior: 700,00 kr.

    Rytterlicens efter den 1. oktober
    Hvis man skal starte med at have rytterlicens indenfor de sidste 3 mdr. af kalenderåret kan dette lade sig gøre til halv pris. Dette gælder KUN for førstegangslicenser og prisen vil være som følger:
    Seniorer 350,00 kr.
    Juniorer 300,00 kr.
    Husk at anføre at startdato den 1. oktober på licensansøgningen.

    Årlig licens - International
    Junior: 1.150,00 kr.
    Senior: 2.000,00 kr.


  • #2   29. nov 2013 Kun hvis du skal ride distrikt stævner. smiley
    Du skal have rytterlicens som er et nummer du skal skrive på tilmeldingen, det er en form for eksamen i at du godt kan finde ud af at have hest med til stævner og at ride og sådan. Det er kun nødvendigt med ryttermærke 3 og 4, + klar parat start prøven.

    Det koster typisk 5-600 kroner pr mærke, og klar parat start prøven har sin egen pris, i vores klub 250-350 kroner.

    Hvis du bare skal ride klub/regionsstævner er det ikke nødvendigt. smiley


  • #3   29. nov 2013 Okay, jeg bor på Bornholm...Så hvis jeg får medlemsskab i vestermarie ride og køre forening, kan jeg ikke starte i nexø uden rytterlicens? smiley

  • #4   29. nov 2013 Og hvordan tilmelder man sin hest så den er konkurrence godkendt? smiley

  • #5   29. nov 2013 Du tilmelder din hest inde på DRF go.

    Der tilmelder man stortset alt efterhånden. smiley

    Og jo altså med klubstævner er det sådan at Man skal være medlem af en klub, og så kan man starte i den når der er stævne, derudover kan man starte i andre klubstævner hvor ens egen klub er inviteret.

    De forskellige klubber åbner stævner op for andre klubber ved invitation.


  • #6   29. nov 2013 Okay smiley Tak for hjælpen! smiley

  • #7   29. nov 2013 så lidt smiley

  • #8   29. nov 2013 smiley

Kommentér på:
Ryttermærke?

Annonce