{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Stævne nervøs - hjælp.. :( {{forumTopicSubject}}

Heej alle smiley

Sagen er den at jeg rigtig gerne vil ud og starte stævner med min pony her i det nye år smiley

Jeg er bare virkelig nervøs for stævner smiley

For at alt går galt, Wonder ikke gå ordentligt, jeg ikke rider ordentligt og alt bare ender galt! smiley

Og så også bare at alle er bedre end mig, og at jeg ender som nummer sidst smiley

Er ikke bange for at jeg glemmer programmet, for det kan jeg sagtens huske smiley

Men det er bare at alle kigger på en, og det bryder jeg mig ikke om smiley

Havde bare tænkt mig at starte LC klasser i dressur smiley

Så det er ikke fordi det er så langt tid og så svært og sådan, men stadig.. smiley

Har I nogle gode råd ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne nervøs - hjælp.. :(
  • #1   29. dec 2013 Jeg kan godt forstå du bliver nervøs, men det synes jeg ikke du skal være, medmindre du har problemer med programmerne. Hvis du selv synes det går godt når du øver programmer, så meld dig til start smiley For så kan I jo godt, I skal bare ride programmet et nyt sted smiley
    Har din pony startet stævner før?
    Og har du? smiley


  • #2   29. dec 2013 I stedet for at tænke på alt det der kan gå galt, så tænk på alt det der kunne gå godt. Forestil dig hvordan du gerne vil have det bliver, for så lægger man fokus der i stedet for, og kan på den måde slappe lidt af.

    Og så bare forestil dig du rider programmet derhjemme, selvom det er et nyt sted. Hvis du er meget nervøs, så går det jo lige ned i din pony, og så bliver den nervøs. Så prøv at bevare overblikket og virk rolig - også for ponyens skyld smiley Dybe vejrtrækninger og god forberedelse er også gode ideer.

    Og så tillad dig selv at sige, at de første par gange ikke behøver være perfekt. Det gør ikke noget din pony kigger lidt eller at du er lidt nervøs. Man er jo alle nødt til at øve sig og ingen er perfekte. Så det kommer med tiden - jo flere stævner du starter, og mindre nervøs er du og til sidst tænker du slet ikke over det. Jeg har startet et utal af stævner og er slet ikke nervøs mere. Uanset om det er på udebane eller hjemmebane og hvilken hest jeg rider på. Tro mig - hesten kan mærke det og opfører sig efter hvordan "førehesten", altså dig, har det smiley


  • #4   29. dec 2013 Ud og start. Sådan havde jeg det også i starten, men man skal bare ud og starte en MASSE så går det over.
    Nu har jeg ingen nerver overhovedet. Du skal bare have mere erfaring og selvtillid på banen smiley


  • #5   29. dec 2013 Jeg kigger bare ned i mellem ponyens øre og kun tænker på mig og ponyen og virkelig gør alt hvad jeg kan og har lært smiley og det plejer at hjælpe smiley

  • #7   29. dec 2013 Tak for alle jeres tips! Det betyder virkelig meget for mig smiley

    Har fået mod og vil ud og starte! smiley

    Helena&Golden: Min pony har startet virkelig mange stævner med tidligere ejer op til LA4 - Jeg vil dog kun starte LC lige nu smiley

    Jeg har startet ca. 6 i alt, men de fleste har været da jeg var fra 5-9 års alderen (er 13 år nu )

    Har startet et stævne med Wonder (min nuværende pony) i efteråret 2012, som gik godt smiley

    Vi startet en LC2, og red til 68,18 % Og fik dermed en 3 plads i klubmesterskabet på hjemmebane smiley

    Hun var rigtig sød der, og gjorde INTET forket - det var mere mig der var nervøs osv. smiley




Kommentér på:
Stævne nervøs - hjælp.. :(

Annonce