{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Omsrpingning?! Jeg er helt forvirret.. {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg vil gerne ud og starte stævner, men jeg vil selvfølgelig gerne gave styr på alt først, så jeg ikke står det midt i det hele og ikke aner hvad jeg skal stille op. Lige nu er jeg ved at finde ud af det med omspringning, og jeg troede det var ret nemt for mig at fatte, men det var det så ikke alligevel. Jeg har læst en masse på google, og fundet ud af hvad alle de der B metoder betyder (sådan cirka, jeg forstår ikke B4 overhovedet)
Jeg så så en video herinde med en pige der sprang LA, og hun red direkte videre i omspringning, efter sidste spring, men jeg syntes ikke det lignede præcis den samme bane hun red. Var det det? Er det den samme bane eller skal man lære 2?
Hun red et par klasser, den sidste klasse var MA hvor hun åbenbart fik en fejl, men hun rev ikke ned? Hvad får man ellers fejl for? (udover tidsfejl)

Og skal man selv holde øje med hvor mange fejl man får mens man rider? Altså for at man ved om man skal ride direkte til omspringning eller om man skal ud af banen?

Er der en spring guide for dummies et sted? Jeg er helt lost..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omsrpingning?! Jeg er helt forvirret..
  • #1   6. jan 2014 Omspringningen er ikke samme serie spring som hovedrunden.

    Omspringningen består af en udvalgt serie af de spring som hovedrunden bestod af.


  • #2   6. jan 2014 Hvornår får man dem af vide? smiley

  • #3   6. jan 2014 I B4 er der 12-14 spring og de er delt i 2 fase hovederunden er 7-8 spring og omspringning 4-5 spring. Hvis du er fejlfri rider du direkte videre har du fået fejl stopper du efter 1. Fase. De dytter to gange hvis du ikke er fejlfri smiley

  • #4   6. jan 2014 Du skal ikke holde øje med hvor mange fejl du får? det er gør banepersonalet og dommerene som regel og hvis du har fejl så for det meste kan du hører du tager en bom ellers ved du du har fået et stop

    du får fejl ved nedrivning, stop og tidsfejl - i omspringning rider du først en hovede-runde og hvis den er fejlfri skal du ride omspringningen som er en ny kortere banen hvor det bare gælder om at få nul fejl og en hurtig tid smiley
    omspringnen er forskellige efter hvad for en metoder du rider smiley


  • #5   6. jan 2014 Du går bane inden klassen starter og der står tal samt der hænger bane skitser. smiley

    Find en god ven som er vand til at ride stævner tag han/hende i hånden og meld ril stævne. Tag hende med ud til stævner og lad hende hjælpe dig med det hele. Det er meget nemt og enkelt smiley


  • #6   6. jan 2014 du kan få fejl ved at tage en bom, tids fejl, få et stop eller ride over dit eget spor smiley

  • #7   6. jan 2014 A - tidsspringning kun med en hovedrunde, her gælder det om at ride hurtigst og med færrest fejl

    B0 - Her er det kun et spørgsmål om fejl, rider du 0 får man en roset (0 runde roset)

    B3 - efter sidste spring i hovedrunden ca. 8 spring, har du 45 sekunder til at starte omspringningen hvis du har været fejlfri i hovedrunden. Omspringningen står på baneskitsen og er nogle af de spring du har sprunget i hovedrunden, dog ikke sikkert de er i numerisk rækkefølge.

    B4 - efter hovedrunden fortsætter du direkte i omspringningen hvis du er fejlfri i hovedrunden. Der er tit 8 spring i hovedrunden og omspringningen er så nr, 9- ?? alt efter hvor mange spring der er.

    Nævnt her er de mest brugte metoder indenfor springningen, har forsøgt at formulere det så let læseligt og forståeligt som muligt.. Hvis ikke, spørger du igen eller ser hvad de andre svare så kan det være du kan sætte det sammen.

    Kig på bane skitsen, så kan du også se det.. Starter hovedrunden og omspringenen begge med spring nr. 1 er det typisk en B3, starter den med et fortløbende tal efter sidste spring i hovedrunden er det typisk en B4.

    Håber dette kunne hjælpe dig lidt på vej og held og lykke med stævne verdenen..


  • #8   6. jan 2014 Tak for alle svar! smiley

    Er bane skitsen nem at forstå? Og kommer omsprigningen (hvis der er en) altid lige efter hovedrunden? Så enten skal man ud af banen og så er man færdig, eller også skal man ride videre?

    Ved metode B3 laver man så en volte i de 45 sekunder eller rider man bare direkte videre til første ompspringningspring, og så har man 45 sekunder der ikke bliver talt med, til at nå derned? smiley


  • #9   7. jan 2014 De vigtigste metoder at huske medmindre du vil springe over LB, er b0 og s3 smiley

  • #10   7. jan 2014 Er de nye springregler ikke trådt i kraft? For hvis de er det så er der kun metode B0 og S4 i alle klasser under LB smiley

    Jeg synes baneskitser er nemme.. Men der er selvfølgelig nemmere når du kommer ind og går banen rundt.
    Enten rider du direkte omspring, eller du rider ud og venter til alle har klaret første runde. Hvis der så er et par stykker der er fejlfrie så rider i igen ind på banen og klarer omspring. Kan ikke helt huske metodens navn?
    Hvorned? Hvor skal du hen? smiley . Så snart du passerer start nulstiller de uret og tager tid for din runde. De 45 sekunder du har derinde kan du næsten bruge som du har lyst til. Du kan ride direkte videre eller du kan Stoppe hesten og lige gennemgå banen i hovedet. Hvis de er klar efter de første 10 sekunder, så rider man bare videre der. Alle 45 skal ikke bruges. Ligesom når man kommer ind på banen til at starte med - alt den tid skal heller ikke bruges.


  • #11   7. jan 2014 Kig på DRF, der står alle de nye regler...

Kommentér på:
Omsrpingning?! Jeg er helt forvirret..

Annonce