{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

god stævne start... Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hejjj:) jeg skal snart ud at ride en masse stævner men jeg har aldrig prøvet det før og da jeg er en meget nervøs rytter hvad det angår vil jeg virkelig gerne have noget hjælp til de mange spørgsmål jeg har så jeg kan deltage i udestævner med ro i maven!!:)
- jeg sidder nu her og er ved at point frigøre min pony og der står der LICENS NR... hvad er det? Jeg tror ikke at jeg har et men vil lige være sikker. Jeg er oprettet på DRF GO!
- på den samme sedl om point frigørelse står der KLUB... jeg rider på LIND i silkeborg men kan jeg godt bare skrive LIND eller skal jeg snakke med ejeren af rideskolen??
- når jeg så er taget ud til et udestævne skal jeg så bare køre hesten derop, strigle og sadle op, ride... Eller skal jeg vise mit hestepas + pointfrigørelsen til secreteriet?

Ja undskyld mine lange og mange spørgsmål men vil virkelig gerne have svar så jeg kan få en god start smiley
Hvis der er nogen som kan give mig en lang forklaring på sådan en stævnedag på 'på ude bane' vil det være enormt dejligt!!!

Tak på forhånd:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  god stævne start... Hjælp
  • #1   20. jan 2014 Du skal have rytterlicens der tager du ryttermærke 3 og 4 og derefter klar parat start du skal derefter betale dit licens en eller to gange om året. Hvis du har en pony skal den ponymåles. Der skal laves konkurrence pas på hesten.
    Når du kører ud til stævner sørge du for og have alle hestens papirer med når du ankommer til stedet går du op og viser dit pas så de kan se at hesten er vaccineret for de gællende regler. Der efter sadler du hesten op strigl gerne hjemmefra og giv hesten et tæppe på i trailer så du "kun" skal strigle den over og lægge udstyr på! Sæt en halvtime minimum af til opvarmning. Hav muligvis en super sød ride veninde med som kan hjælpe dig og skridt den af hvis du skal til præmie overrækkelse.
    Når det er stævnestart mener du så du aldrig har startet stævner? smiley


  • #2   20. jan 2014 -Hvis du ikke har Licens, kan du ikke skrive det! (behøves ikke til klubstævner)

    -Ja du skriver bare LIND

    -Altså du skal vide pas, og melde din ankomst til sekretariatet senest 30 min før din klasse starter.(Jeg ville nok gøre det når jeg ankommer til stævnepladsen) og så derefter strigle, sadle op og varme op

    Håber det var nok svar smiley :) smiley


  • #3   20. jan 2014 Lene - man behøver da ikke rytterlicens til klubstævner? gør man? smiley :) nu bliver jeg helt i tvivl.. smiley

  • #4   20. jan 2014 Hvis jeg bare skal starte D stævne så behøver jeg ikke licence?:) men hvis jeg så skal ride højere melder jeg mig bare til ryttermærke prøverne?:) nej har aldrig startet ude stævner før smiley super tak:)

  • #5   20. jan 2014 Katrine. nej det behøves ikke det er på diskrektplan! smiley

  • #6   20. jan 2014 Du kan under ryttermærker tage mærket med undervisning der mødes man et bestemt antal timer og får undervisning i dette....Du kan tave selv studie hvor du selv læser det! Jeg har givet 700 kr. for mine 2 første og 500 kr. for de 2 sidste...Med undervisnings forløbet. Det sted jeg tager dem tager de 450 kr. for selv studie. smiley


  • #9   20. jan 2014 Dig over jeg springer desværre ikke men kan det ikke findes over drf? smiley
    (link fjernet)


  • #11   20. jan 2014 Deres forklaringer er også lidt indviklet ind imellem det kan jeg kun giver dig ret i! smiley

  • #13   20. jan 2014 Den klub jeg rider på er de rimelig dårlige til og skrive sådan noget ud.....! smiley men ved der er nogle klubber der er gode til det! smiley

  • #14   20. jan 2014 Strigl hesten hjemmefra. Så er det nemmere hvis hesten bliver nervøs over at komme et nyt sted hen. Kør afsted i god tid. Tiden går altid vildt hurtig synes jeg. Når du ankommer til stævnepladsen går du i sekretariater og melder til start (siger dit navn og at du nu er ankommet) og viser hestepas. De kan også forlange at se bevis for betalt kontingent i din klub, så husk girokort eller andet bevis. Ofte vil de dog slet ikke se noget.
    Hvis din hest kan stå stille i traileren og slappe af, er det tit godt at se nogle andre ride.
    Så er det bare sadle op og opvarmning.
    Husk at tjekke regler for pisk og sporer hvis du bruger det.
    Husk du IKKE må lade andre ride/sidde på hesten på stævnepladsen. Det gir disk.
    Hvis du rider dressur kan kritikken hentes efter klassen er slut.
    Husk at tjekke om klubben kræver stævnenr. Altså at du skal ride med dit nr. på underlag eller på trensen. Nummeret kan du finde i programmet. Ofte skal man ikke ride med nr. til klubstævner, men tjek for en sikkerheds skyld. Det står i propositionerne hvis det kræves.

    Hvis du er så heldig at være placeret, så husk at man skal møde reglementeret påklædt. Dvs, stævnejakke, støvler, hjelm mv. og ofte gerne til hest.

    Held og lykke


  • trine j
    trine j Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 27
    #15   21. jan 2014 Det er forskelligt hvilke højder der bruges til Show klasserne. I vores klub er meget bredt og med stor variation. Har set 30-80 m og B0. Hvis du starter showklasserne, må du starte 2 gange, men ikke samme højde. I øvrigt må du kun starte to gange pr. dag.
    Held og lykke med stævnerne smiley
    Er det spring eller dressur du satser på?


  • #16   21. jan 2014 Tak alle sammen glæder mig allerede:) ja det er dressur smiley

Kommentér på:
god stævne start... Hjælp

Annonce