{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
386 visninger | Oprettet:

Storehestedag {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har meldt mig til storehestedag med min shetlænder, der har været ved min side i 4 år. Vi skal mønstres dernede og til agility.
Men nu mit spørgsmål er, at hende der skal kører mig derned, er min veninde på 20 år, der har trailer og trailer kørekort. '
Men hun hørte fra en at hun ikke måtte kører med fremmede heste, kan det passe?
Et andet spørgsmål er: når shetlænderen står i traileren; kan den jo gå under forbommen, i traileren. Nogle der har nogle gode idér til hvordan man kan sætte noget for eller noget?

SVAR MEGET GERNE HURTIGT smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Storehestedag
  • #1   31. aug 2014 hvis du er med i bilen bør det da ikke være noget problem? smiley
    Men det må du hellere få svar på fra en der har lidt mere styr på de regler der smiley

    Men da vi kørte med en bette pony kunne den også kravle under forbommen, jeg satte halmballe foran, de skal selvfølgelig sættes i spænd, så de ikke kan rutsje rundt smiley


  • #2   31. aug 2014 Jep smiley Vi har også brugt halmballer når vi har kørt med mindre heste...
    Tror det er noget med at man gerne må køre med andres hest, bare man har papire på heste... Noget i den stil, men er faktisk ikke sikker smiley smiley
    Du må nok få det tjekket hos nogen der er sikre på det smiley smiley


  • #3   31. aug 2014 Er ret sikker på at hvis hun har passet med, så må hun gerne smiley

  • #4   31. aug 2014 Super tak. Ringer lige til storeheste dag i morgen. Men tak for hurtigt svar og gode idéer smiley

  • #5   31. aug 2014 Det var så lidt smiley
    Håber det kan hjælpe smiley smiley


  • #6   31. aug 2014 Vi har også altid brugt en halm- eller høballe til at stille så den ikke kan komme under forbommen smiley

    Men det lyder meget mærkeligt hvis hun ikke må køre med en "fremmed" hest, der er mange forskellige der har kørt med mine heste igennem tiden. Så længe du er med, og har hestens pas med, burde det ikke være et problem smiley


  • #7   31. aug 2014 Hun må godt køre med den hvis du er med i bilen smiley
    Og husk at du kan få en bøde hvis halmballen ikke er "sømmet" fast. Med det mener jeg bare at den skal sidde fast. Ligesom stævneskabe smiley


  • #8   31. aug 2014 Man må gerne køre med andres heste så længe der ikke er penge imellem, ellers er det vidst noget med det går indunder erhverv. Så vil der være andre regler.

    Ja bind en halmballe eller 2 fast foran ved bommen, så skulle det da ikke være et problem


  • #9   31. aug 2014 Nej, det må hun ikke. Hun må kun køre med din hest, hvis hun har sin egen hest med, og din "bare er med, fordi hun alligevel skal samme sted hen med sin hest". Det er nogle underlige regler, og de kan være svære at forstå. Jeg synes ikke selv at reglerne giver mening, men det har noget med erhvervs drivende at gøre.

    Jeg tror ikke at mange kender meget til reglerne, så jeg tror ikke at i vil blive stoppet, eller få en større bøde for det smiley

    Vi har selv kørt med en shetlænder, der kunne gå under bommen, men den stod stille, så det var intet problem. Ellers lyder en halmballe, som en god idé (den skal self. være super godt spændt fast).


  • #10   31. aug 2014 Må hun gerne. Bare din hest ikke stiger væsentligt i værdi eller du giver hende penge for at køre. Og så skal man hvad jeg kunne læse mig lave en kørselsplan for ruten, så man kan dokumentere hvor langt man køre. Kan ikke huske km. Men der noget med overstiger man et vist antal km. Er man ude igen i noget rod. Frygtelige regler, har dog tidligere læst op på dem. Og diverse måder de kunne tolkes. Men det med folk siger nej du må ikke lade noget køre din hest. Er noget jeg simpelhen ikke ved hvor kommer fra. For virkelig ikke fedt, at ingen tør hjælpe hinanden mere, fordi dette har fået grobund. Man må gerne tage en venindes hest ud og køre. Vi kan jo ikke alle både eje heste trailorer og ikke mindst biler som kan trække også. Så igen, naturligvis må man hjælpe hinanden. Bare der ikke er penge, og værdi stigning af hesten.

Kommentér på:
Storehestedag

Annonce