{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.331 visninger | Oprettet:

Må man starte fjordheste stævner på en der er halv fjordhest??? {{forumTopicSubject}}

Hej HG:o)

Jeg sidder lidt og tænker over om man må starte hvis ens pony/hest nu er halv fjordhest? Altså vi snakker Fjordheste stævner.

Min skønne dreng er nemlig halv og han bliver dømt ret meget ned pga. Dette:o(
Så derfor ville det jo være fedt hvis ham kunne starte mod sin "famile";o)

Skal lige siges at han er så vidt jeg ved halv fjordhest og halv DV(Dansk Varmbold):o)

På forhånd tak;o)
Tilpas din meddelse!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man starte fjordheste stævner på en der er halv fjordhest???
  • #1   28. sep 2014 Nej, de stævner er kun for renracede fjordheste. Desværre!

  • #2   28. sep 2014 Nej det må du ikke. smiley

  • #3   28. sep 2014
    Nej, ikke når du ved den er halv fjordhest og når den så tydeligt er en blanding.
    Til lokale fjordheste stævner tillader de ofte at man starter på en med grønt pas så længe den ligner en fjordhest - altså i farve, udseende i det hele taget.

    Din hest bliver højest sandsynligt ikke bedømt ned pga. den han er men pga. ridningen. Medmindre du har hørt dommeren direkte sige det, kan du ikke gå ud fra det.


  • #4   28. sep 2014 Krikken: Han bliver dømt ned fordi at hans aftegn fra fjordheste siden viser sig så meget som de nu gør!
    Han har gået DM og været B pony lige ved at blive A pony?! Så kan ikke se hvad du mener med ridningen?:o)


  • #5   28. sep 2014
    Medmindre en dommer direkte har skrevet det eller sagt det til dig, så kan du ikke være sikker på det. Medmindre du har redet hesten til den placering som B pony, så kan det sagtens være ridningen.


  • #6   28. sep 2014 Det er ikke hans ridning det kan jeg lige så godt sige!

  • #7   28. sep 2014
    Igen, medmindre en dommer direkte har skrevet på kritikken eller sagt til dig at det er udseendet vedkommende har dømt på kan du intet konkludere.

    Jeg kan informere dig om at meget få fjordheste bliver dømt ned, dette ved jeg fra trådte mm. i fjordheste gruppen på facebook - tværtimod bliver de ofte godt placeret.


  • #8   28. sep 2014 Han hiver da også den ene roset hjem efter den anden:o)

    Men der står oftest i vores bedømmelse at (og det er noget vi arbejder på) at han godt kan gå mere frem:o) men det er ikke noget med ridningen at gøre han er bare ikke typen der går så meget af sig selv:o)


  • #9   28. sep 2014
    Så er det jo ikke noget med racen, men stadig ridningen med sådan en kommentar.

    Nogle er ikke de mest energiske typer, men de er ofte heller ikke fan af ridebanen og derfor heller ikke oplagte dressurheste.


  • #10   28. sep 2014 Hvis den får masser af placeringer dømmes den vel heller ikke ned.. Og at den ikke er selvgående handler jo netop om træning (nogle kræver det så lidt mere at lære det) men det har da intet med at den er halv fjord at gøre.. Begge mine fjord har været/er meget fremadgående..

  • #11   28. sep 2014 Nu skal du jo også tænke på at han kun er halv og vi ved ikke om hans mor var mere end bare DV;o)

  • #12   28. sep 2014
    Forstår ikke hvad den sidste kommentar kommer af? :o). Hesten er som den rides, hverken mere eller mindre.


  • #13   28. sep 2014 Hvis han har gået PRT og har høstet den ene roset efter den anden, så har det ganske rigtig ikke noget med HANS gang at gøre, men din ridemåde. For hvis andre har kunnet ride PRT og høste på ham, og du ridder LC på ham og bliver dømt ned, så er det jo rytterfejl smiley
    Det kan lige så vel være, at man skal lære hesten bedre at kende, eller lære dens rideteknik smiley

    Men nej, du må desværre ikke starte racebestemte stævner på en blanding. Ellers gik pointen jo også af smiley

    (HUSK at INTET er ondt ment !! )


  • #14   28. sep 2014 Hvis der står i kritikkerne at de ønsker mere fremdrift, så er det jo altså ikke racen men netop den manglende fremdrift der koster point.

    Masser af fjordheste har masser af dremdrift, ligesom der findes masser af heste af alle mulige andre racer der ikke har ret meget fremdrift. Det har ikke en fløjtende fis med racen at gøre.
    Og hvor er det i øvrigt belastende når folk finder på diverse undskyldninger for hvorfor de ikke får de point de mener de fortjener... erkend nu bare at når man ikke får de point man gerne vil have, så må man hjem og træne, for så er det altså ikke racen, solen der blændede, uro på sidelinien eller hvad man nu ellers kan finde på af undskyldninger. Det er slet og ret et spørgsmål om at hesten ikke gik godt nok/lige så godt som konkurrenterne, og så må man altså hjem at træne


  • #15   28. sep 2014 og hey -jeg starter med en belgier. Jeg har fået masser af kommentarer til hvad der ikke er helt godt nok i dressuren, men manglende fremdrift er absolut ikke en af dem... så lad nu være at give racen skylden

  • #17   29. sep 2014 Wow hvor kan man finde mange gode undskyldninger.Hvis den er A pony med tidligere rytter, så er det næppe hesten den er gal med. Min mangler da også energi og hun er ren New Forest pony. Det skyldes ikke racen, men manglende erfaring..

  • #18   29. sep 2014 Du må ikke starte på din hest, da den ikke ligner en fjordhest af type.

    Man kan sagtens starte en fjordhest uden stamtavle til fjordstævner, bare den ligner en fjordhest 100%. Man kan dog ikke starte mesterskaber, DM, NM, JM, EM osv.

    Men din kan vidst ikke gå ind under fjordhest af type - desværre.


  • #19   29. sep 2014 At hesten mangler fremdrift har jo intet med at den er halv fjordhest, også er det jo ikke fordi den bliver dømt ned.
    Jeg har prøvet at blive dømt ned på race, af en helt bestemt dommer. Lå altdå 5-10% lavere hos hende end hos alle andre dommere, og selvom hesten gik helt afslappet stod der ved næsten alle øvelser "Anspændt" og denne dommer havde fået sagt lidt højt at hun bestemt ikke kunne li arabere fordi de var nogen hysteriske heste som ikke kunne finde ud af andet end at løbe rundt.

    Tilbage til sprøgsmålet: Nej du må ikke starte racestævner på en ikke raceren hest.


  • #20   29. sep 2014 Men hvornår er det lige du er blevet dømt ned? De resultater du har skrevet på hesten profil er da ganske fine og ligger da alle (undtagen 1) mellem 65-68%
    "FUKR
    LC1 67% 3-Plads
    Kommentar: Fin pony rid lidt bedere frem i galoppen og giv bedere tid til hver enkelt øvelse:)

    D4 Horse Show:)
    LC2 68,48% 3-Plads
    Kommentar: Pænt program, men rid gerne lidt bedre ligeudrattet!!:)

    VSRE
    LC2 67,17% 3 plads
    Kommentar: Fin lydig pony. Rid lidt mere frem:)

    VSRE
    LC3 65,00% 5 plads
    Kommentar: Sød og flink pony. Øv dig i at ride øvelserne lidt flottere:)
    (Det var virkelig varmt den dag syntes selv det var nogle rigtig fine procenter vi fik<3)

    HASP
    LC3 66,02% 1. Plads
    Kommentar: Rid lidt mere frem ellers fint!
    Banen var SÅ våd og havde slet ikke suget så tog det stille og roligt! Plus det var en virkelig hård dommer!!!

    HASP
    Klubmesterskab
    LB1 56,05% 1. Plads og klubmester!!
    Kommentar: Bedere frem her super fint men lidt mere energi!
    Dommeren var super hård men så har vi også prøvet det...Vi kunne sagtens have fået 68-69% på det ridt!
    Super stolt af ham!"

    Kan simpelthen ikke se hvor det er du er blevet dømt ned, det er jo ganske fine procenter.


  • #21   29. sep 2014 At dømme ud fra dine resultater så rider du da fint med.

    Jeg ser gentagne gange i dine kritikker at du skal ride mere frem, så det er jo den manglende fremdrift og energi de dømmer ned på, og ikke din ponys race eller farve.

    Så jeg vil mene at det er dig der skal tage ved lære af dommernes kommentare og lære at ride den mere frem og få bedre energi. så er jeg sikker på at du vil ride til højere %


  • #22   29. sep 2014 bare af nysgerrighed hvad karakter får den så i gangarter?

  • #23   29. sep 2014 Mette: Han får som regel 6-8 i gangster og 7 i lydighed:o) Så det ligger godt der op af:o)

  • #24   29. sep 2014 Jeg har en hel gul "fjordhest" uden stamtavle, som dagligt kun bruges til hygge ture. Men sidste år striglede vi ham pænt, og datteren tog ham med til klub mesterskaberne i dressur ( hendes egen gider ikke gå dressur ), og han vandt over alle de fine og er erfarende, som ikke lignede fjordheste. med kommentarerne dejlig udstråling god fremdrift, men husk at tegne hjørnerne lidt beder. ( ps dommeren er DV avler ) så race eller farven har ingen skyld i dine kareter.
    Men husk på at af alle de fejl en hest/pony begår, er 90% af dem rytterfejl.


  • #25   29. sep 2014 Hvordan kan den være B-pony og næsten a pony når den ikke har nogle resultater?

  • #26   29. sep 2014 Katrine: han har ikke været B pony ved mig:o) Jeg har kun haft han i 5 måneder:o)

  • #27   29. sep 2014 Men stadig burde man se resultaterne smiley

  • #28   29. sep 2014 Hvad mener du?

  • #29   29. sep 2014 Selvom hesten skifter ejer, så kan man stadig se dens resultater, men jeg kan ikke se eller finde hans ..

  • #30   29. sep 2014 Nå det kan jeg altså godt!

  • #31   29. sep 2014 Katrine:
    Du skal stave navnet med dobbelt A i stedet for Å eller kun søge på Ricki smiley


  • #32   29. sep 2014 Når okay smiley Stavede det bare som hende pigen havde skrevet det smiley

  • #33   29. sep 2014 hvor ser han lækker ud smiley

  • #34   29. sep 2014 Hvorfor skubber så mange fjordheste ryttere deres fejl over på hesten??

  • #35   29. sep 2014 DD - det er ikke til at sige. Men om det er en Dv eller fjordhest, så er fejlene altid ryttersm

  • #37   29. sep 2014 DD -det er jo en nem måde at bilde sig selv ind at et dårligt resultat i hvert fald ikke har noget med en selv at gøre.

    Jeg har hørt mange sjove forklaringer på et dårligt resultat. Jeg var ude at tage billeder til et springstævne engang. En hest stoppede på et dobbeltspring (et ganske "kedeligt" et af slagsen, ingen fyld eller andet "farligt").
    Da rytter kom ud, advarede hun lige sin rytterveninde om at hun skulle passe på på det dobbeltspring, for solen skinnede altså lige ind i bommene, så hendes hest var blevet blændet og derfor var den stoppet... nemlig smiley

    Det er, tror jeg, den bedste jeg har hørt til dato hehe... Og jeg betragter "dømt ned pga race" som helt det samme... Jo, der kan nok være dommere der ikke er helt pjattede med en bestemt race eller farve. Men de skal dømme det de ser, og det er altså osse mit indtryk at det er det de gør.
    Dressur er en subjektiv sport og helhedsindtryk tæller, men race eller farve kan altså ikke forklare et dårligt resultat. Højst et point eller to, fordi dommerens helhedsindtryk ikke var så godt


  • #38   29. sep 2014 Altså det er jo klart at hvis en fjordheste konkurrer mod fx varmblod, så får fjordhesten ikke lige så høj karakter på fx. gangarter som de store gang maskiner, og det skal den jo selv sagt heller ikke.
    Men jeg er træ af at høre folk sige at det er fordi den er en fjordhest at den før en lavere karakter.
    Nej det er fordi at der er rigtig mange varmblods heste som er meget bedre gående end fx. fjordheste.

    Nu har jeg set samtlige 3 profiler hvor den pågældende hest er oprettet her inde. og på de andre profiler ser det altså nok ud til at hesten kan flytte stængerne, så jeg vil mene at det er TS der selv skal ligge sig i selen og blive en dygtigere rytter, for ponyen kan godt lader det til.


  • #39   29. sep 2014 Det var da godt nok noget af det mest fornægtende jeg nogensinde har hørt - den mangler fremdrift, ergo det bare være en skjult kommentar om, at den dømmes ned fordi den er halvt fjordhest smiley Men det har åbenbart ikke noget med ridningen at gøre, for han hiver rosetter hjem og har været B-pony med tidligere rytter? Hvordan søren ved du at den er blevet dømt ned fordi at dens aftegn "viser sig så meget som de nu gør"? Du må da selv kunne høre, at det lyder lidt skørt smiley

  • #40   29. sep 2014 Fünke: Det lyder på ingen måde dumt! Jeg har tit fået af vide at han ligner en fjordhest og tre gange hvor dommeren er kommet hen til mig og sagt at han ligner lidt en fjordhest men vi nok skal komme langt!

  • #41   29. sep 2014 Ricki -jo det lyder dumt. Ikke at han ligner en fjordhest, for ja det gør han ganske rigtigt. Men at den lighed skulle være skyld i dårlige resultater det lyder dumt.
    Hvis det var tilfældet var de tidligere ryttere jo ikke nået så langt med ham.



  • #42   29. sep 2014 Michelle: siger jo heller ikke at det er derfor?! Men han er lidt tung og de fleste dommere vil gerne se en let lille fin hyp! Og ham her ligger nok mere til de kraftige ponyer!

  • #43   29. sep 2014 Ricki -du siger jo det er derfor. Du lægger ud med at skrive at du bliver dømt ned pga hans race.

    Men hvis dommeren skriver at der mangler fremdrift, så har du jo fået svar på hvad det er der kostede point. Det var ikke racen/typen, men den manglende fremdrift.

    Og hesten har ved tidligere ejere gået op til PRM, så dommerne kan jo ikke have været SÅ utilfredse med hesten, hvis den har placeringer i de klasser...

    istedet for at finde alle mulige indbildte årsager til at du ikke får de point du fortjener, så læs kritikken og gå udfra at det de skriver rent faktisk er det de mener... så når der står manglende fremdrift så ER det det der gjorde at du ikke fik de point du håbede på...


  • #44   29. sep 2014 Nu modsiger du altså lidt dig selv smiley
    "Jeg har tit fået af vide at han ligner en fjordhest" - er vel ikke grundlag for at han bliver dømt ned.

    "og tre gange hvor dommeren er kommet hen til mig og sagt at han ligner lidt en fjordhest men vi nok skal komme langt"
    Hvis du netop har fået at vide, at han lidt ligner en fjordhest, men at i nok skal komme langt - kan du så ikke se, at det lyder lidt skørt, at du siger at han bliver dømt ned på baggrund af at han ligner en fjordhest, hvis du slet ikke har oplevet det? smiley

    Tror du ikke måske, at det er dig selv, der spænder ben for jer? Det lyder som om, at du er rigtig stolt at din hest, men prøver at finde undskyldninger. At dommeren har sagt, at han lidt ligner en fjordhest, eller skrevet at han mangler fremdrift, betyder altså ikke, at de dømmer ham ned pga. aftegnene fra fjordhesten smiley


  • #45   29. sep 2014
    Synes det er ærgerligt at folk via denne ene tråd får indtrykket at folk med fjordheste klynker over deres resultater og kommer med dårlige undskyldninger.

    Hesten er ikke en fjordhest, så det er for det første forkert at sammenligne den med en. Der udover, så er det egentligt slet ikke tilfældet af fjordheste folk brokker sig over resultater - tværtimod, så er facebook siden ofte fyldt med glade mennesker der deler deres resultater og fortæller at folk kommer hen og giver komplimenter.

    De emner der ind imellem er herinde, er ikke fra de mest seriøse fjordheste folk men nærmere piger på 12-14 år der er usikre pga. deres alder.


  • #46   29. sep 2014 Krikken -jeg har nu ikke indtryk af at det specielt er fjordhestefolk der klynker. Jeg synes generelt at folk er gode til at finde undskyldninger for hvorfor dommeren dømmer dem nede, ligefra at dommere ikke kan lide brogede heste, fjordheste, koldblodsheste, plettede heste, friesere osv.

    Så jeg tror ikke du behøver være bekymret for at tråde som denne giver et dårligt indtryk af fjord-folk... det er jo et generelt "problem" og ikke forbeholdt dem med fjordhest.


  • #47   29. sep 2014 Jeg beklager det lød sådan, men oftest høre jeg kun fra fjordheste at de bliver dømt ned pga RACEN. Høre aldrig en med, en f.eks araber sige 'blev også bare dømt ned pga racen'.
    Jeg høre dårlige undskyldninger over alt hvor folk giver hesten skylden, men lige mhs til at dømme en race ned er det oftest fra fjordfolk (eller fjordblandinger) jeg høre dette. Og dermed har jeg ikke sagt det er alle, for tværtimod. Det er bare blot dem der gør det der komisk nok altid har sådan en smiley


  • #48   29. sep 2014
    Så synes jeg du skal tage og følge med i Fjordhesten Danmark DD, det giver et helt andet indtryk af fjordhesten og deres mennesker end 12 årige der er lillepige sure efter en dårlig procent til stævne :o)



  • #49   29. sep 2014 Som sagt tror jeg slet ikke det er alle der er sådan. Jeg med min halve fjolle er da heller ikke sådan smiley
    Jeg siger blot at når det endelig er, er det komisk nok altid unge med den race / blanding.


  • #50   30. sep 2014 Folk der dømmer fjordhesten ned pga af race kender tydeligvis ikke racen.

    Der er heldigvis sket en hel del inden for de sidste år. Jeg kan ikke andet end at grine af nogle af jeres kommentarer. smiley
    Jeg synes det er ekstra fedt at fjordhest faktisk mange steder er kommet højt op i klasserne (M-niveau) og tilmed kan slå nogle af de store brune smiley


  • #51   30. sep 2014 øøøh klostermarken -hvor ser du nogen her skrive at fjordhesten ikke kan være med? Folk skriver jo netop at det IKKE er racen den dømmes ned på.... hvis hun ikke får så høje procenter må det hænge sammen med ridningen...
    Så tror da du har misforstået et eller andet.

    Og mange steder tror jeg er at stramme den lidt. Jeg har intet imod fjordheste, men der er altså et stykke imellem dem der rigtigt kan være med mellem varmblodshestene (i ponyklasserne ser jeg dog sjældent et problem).
    Ikke fordi de er dårligere heste, men fordi de oftest ikke har så store/lette bevægelser som varmblodshestene, og det er nu engang oftest det dommerne gerne vil se.
    Men de findes da helt bestemt, de fjordheste der kan flytter fusserne og være med på høæjt niveau. Men alene det at de, selv i køresporten hvor det jo ellers har vrimlet med dem, er nær ved "uddød" på højere niveau, siger vel lidt om at det altså ikke vrimler med fjordheste der kan gøre sig blandt de store. Til dette års DM var der EN fjordhest med... Den gik pænt, og jeg kunne rigtig godt lide den. Men der var altså, udaf jeg ved ikke hvor mange heste, kun EN fjordhest der deltog i en sport hvor de ellers har været på hjemmebane i rigtigt mange år.

    Mange af dem der tidligere har kørt fjordhest og været glade for det (og lavet gode resultater med dem), har måttet skifte dem ud for at kunne komme videre på et højere niveau. Dels fordi det kniber lidt med gang og lethed, nu hvor de store gangmaskiner osse har fundet indpas i køresporten, og dels fordi marathonen er hård ved dem


  • #52   30. sep 2014 Michelle:

    Jeg citere blot Mette S' kommentar:

    "Altså det er jo klart at hvis en fjordheste konkurrer mod fx varmblod, så får fjordhesten ikke lige så høj karakter på fx. gangarter som de store gang maskiner, og det skal den jo selv sagt heller ikke.
    Men jeg er træ af at høre folk sige at det er fordi den er en fjordhest at den før en lavere karakter.
    Nej det er fordi at der er rigtig mange varmblods heste som er meget bedre gående end fx. fjordheste."

    Det jeg vil sige er bare, at man bestemt ikke skal dømme hesten ude "bare fordi" det er en fjordhest - de er ved at komme godt frem i sporten..


  • #53   30. sep 2014 Det er jo også det jeg skriver. at den ikke bliver dømt ned fordi det er en fjordhest. men fordi at de heste den konkurerre mod er meget bedre gående. hvis man ønsker at ride dressur på højeste neveau og kunne tage placeringer hjem, så kan man det ikke på en fjordhest. altså ikke hvis man skal konkurerre imod fx. varmblods heste.
    til Race stævnerne kan man jo godt.


  • #54   30. sep 2014 Mette: så det du siger er altså at en fjordhest ikke kan få gode procenter til et "normalt" stævne?! Det giver virkelig igen mening! Fjordheste hiver derimod rigtig fine procenter og placeringer med hjem!

  • #55   30. sep 2014 Klostermarken -det er jo ikke forkert... Ja, man kan være heldig at finde en enkelt fjordhest i ny og næ, som gangmæssigt kan være med. Men der er dælme langt imellem dem... MEGET langt.

    Det betyder ikke så meget i L-klasserne. hvis bare de kan deres øvelser og er velredne, så er det ikke afgørende om de har lidt mere eller mindre gang (en alm velgående fjordhest, burde altså ingen hindringer have for at være med).
    I M kan det måske osse liiige gå an. Men i de store klasser kommer de altså til kort -uanset hvor gpodt gående de måtte være for racen, så er der langt fra en velgående fjordhest til en velgående varmblod.
    Jeg kan godt lide fjordheste, så det er ikke et spørgsmål om at nedgøre racen. Men realistisk set, så får en fjordhest bare ikke samme elasticitet, lethed osv som en varmblod.

    Efter MIN mening kan dressuren være nøjagtig lige så god, osse uden gigantisk gang. Men Dommerne ønsker altså at se stort gående heste og det er fjordheste ikke (igen: sammenlignet med de gode varmblods)

    Ricki -nej det er ikke det der bliver sagt. Fjordheste kan være med et godt stykke af vejen... Meget få af dem kan osse være med (næsten) hele vejen... Men åben øjnene: hvis fjordhestene vitterligt kunne være med på topplan, hvor er de så henne? Alle de der der hiver placeringer hjem i PSG mm?

    De er dejlige heste, men de har altså begrænsninger.Det erder intet galt med, men det ville altså klde folk at være lidt realistiske oí deres forventninger til hesten...


  • #56   30. sep 2014 her er en video om en FANTASTISK god fjordhest, er selv fan er Jolanda og Super Guus
    https://m.youtube.com/watch?v=y3JGvRKPOkA


  • #57   30. sep 2014 Det ville være rart hvis i ville holde jer til emnet smiley

  • #58   30. sep 2014 PP: Guus er ikke 100% fjordhest, men lækker, det er han da smiley

  • #59   30. sep 2014 Ricki -emnet? Har du ikke fået svar på det: nej, du kan ikke starte fjordstævner på en hest der ikke er fjordhest.

    PP -det ER da osse et dejligt par smiley Men selvom han er veluddannet, så er han jo heller ikke ret stort gående og ville aldrig kunne klare sig til konkurrencer mod varmblodsheste på højt niveau. Hest og ejer er super dygtige til det de laver, har set nogen videoer af deres shows og det er da skønt at se på -men på konkurrencebanerne ville den komme til kort, den er jo langt fra ret stærk gangmæssigt


  • #60   30. sep 2014 Jeg tror i misforstår mig.

    Jeg mener bestemt ikke fjordhesten bliver set ned på til stævner.. Jeg ville blot gøre jer opmærksom på at der netop er fjordheste som går højt niveau både i dressur og spring her i DK.

    Derfor mener jeg også, at trådstarter måske ser det forkerte sted - jeg mener ikke det har noget at gøre med hesten/racen, men måske noget trådstarter selv føler.
    Jeg har ikke oplevet at blive set ned på, eller bedømt dårligere af dommere når jeg kommer på en fjordhest.


  • #61   30. sep 2014 Ricki: kan sagtens se at man skal holde sig til emnet, men det er jo rimelig selvmodsigende når emnet handler om, at du mener at fjordheste bliver dømt ned, og derefter siger, at "Fjordheste hiver derimod rigtig fine procenter og placeringer med hjem" smiley

  • #62   30. sep 2014 Jo det kan den da sagtens, hvis den ellers har lige så gode gangarter som dem den stiller op imod.

    Men nu er der jo også forskel på hvad der dømmes på i de forskellige dressur programmer.
    nogle dømmer de gangarter højt, og andre er det præcisition og stærkhed i øvelserne der lægges vægt på.


  • #64   6. okt 2014 altså hvis den har været B-pony og næsten A-pony med en anden rytter, så kan den jo umuligt være dømt ned pga race....

    ja undskyld men så er det jo rytteren... du ved den kan. da den jo har gjort det med anden rytter.. så hvis der som du siger er ingen rytterfejl, hvorfor rider du så ik B-stævner?? hesten kan jo tydeligvis godt gå dem...

    rider selv fjordhest, og bliver ikke dømt ned pga dette. og kender en der starter LA på sine 2 fjordheste og får altid gode procenter og høster den ene 1. plads efter den anden, og det er til alm stævner med alle racer, og i Heste klasser. da hun startede lc og lb fik hun altid over 70%... så man kan ik sige racen bliver dømt ned..


  • #65   6. okt 2014 .

Kommentér på:
Må man starte fjordheste stævner på en der er halv fjordhest???

Annonce