{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bruger du halesløjfer?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   19. nov 2014 Du er god til st få markedsføre din hjemmeside smiley

  • #2   19. nov 2014 Også det smiley

    Nej, jeg synes de her sløjfer er så smarte, for jeg oplever tit (for ofte) at ryttere med sparkeheste bliver sure over man ikke tager hensyn, til trods for de ikke selv har gjort opmærksom på det via sløjfe. Og det er faktisk gået op for mig hvor få der faktisk ved hvad diverse sløjfer står for.


  • #3   19. nov 2014 Jeg gad ikke betale for en sløjfe, når jeg kan gå i skuffen og finde noget rødt snor/stof værk. Eller gå i supermarkedet og købe en rød rulle et-eller-andet til 10 kr, hvor der er nok til evigheder. Så nej, jeg bruger ikke viste sløjfer. Men jeg kommer en hjemmelavet sløjfe i hans hale, så folk holder afstand. Rider hingst, og folk er da godt nok idioter til at holde afstand :-).

  • #4   19. nov 2014 Jeg bruger ikke halesløjfe nej, fordi det aldrig har været nødvendigt.
    Jeg har aldrig været afsted med en der sparker, hing, tilsalg, ovs smiley


  • #5   19. nov 2014 Bruger det ikke.

  • #7   19. nov 2014 Jeg finder bare nået rødt snor el. lignende, når jeg skal til stævner/jagter så folk kan se at min pony sparker smiley Hun losser bare til så derfor sys jeg det er vigtigt så folk kan se det smiley

  • #8   19. nov 2014 Men har aldrig fundet ud af hvad de andre farver betyder smiley

  • #10   19. nov 2014 Rød: sparker

    Gul/blå: Hingst

    Hvid: Til salg

    Grøn: Er ung, ny i byen, nybegynder generelt bare ny enten hest elle rytter.

    Er jeg den eneste der godt kunne finde på at købe den røde fordi sådan en sløjfe er pænere xD


  • #11   19. nov 2014 jeg har fundet disse to, og de er lidt ueninge om hvilken farve der er til hingst xD

    profilbillede
  • #12   19. nov 2014 .

    profilbillede
  • #13   19. nov 2014 Jeg kan godt finde på at give min rødsløjfe i, ikke fordi den sparker, men fordi folk lige holder den ekstra afstand smiley

  • #14   19. nov 2014 Jeg har også da jeg red stævner, uden at vide hvad det betød, puttet en rød sløjfe i fordi det så jeg andre havde xD
    Og så kan jeg huske at jeg følte at det var vildt underligt at folk red så tæt på de andre men ikke mig? jeg troede jeg red for langsomt xD


  • #15   19. nov 2014 Jeg har nogle gange gjort som DItte E.. Jeg har af og til redet rundt på min gamle stabile, søde hest, med en rød sløjfe i halen, af den eneste årsag at folk virkelig er dårlige til at holde afstand på opvarmningsbanen, og generelt ikke rider langt nok uden om, når man skal forbi hinanden ved hovslaget..

  • #16   19. nov 2014 Min får rød sløjfe på, men det er sgu en jeg binder selv af noget tilfældigt snor. Gider ikke betale en formuge for en sløjfe xD

  • #17   19. nov 2014 Jeg rider ikke stævner, men hvis jeg gjorde, ville jeg bruge den røde sløfje, da min godt kan have løse bagben i perioder. Desuden synes jeg ofte, at jeg ser, at folk generelt er lidt for dårlige til at holde afstand. Selvom det er pålidelige heste, uden uheldige tendenser, så kan det være farligt at ride for tæt. Det er levende dyr og der kan opstå uventede situationer for enhver ekvipage.

  • #18   19. nov 2014 Tja, sløjferne mister jo effekt, når folk bruger dem for at få lidt ekstra afstand (men altså på heste der ikke sparker). Det læser man ganske ofte herinde... og resultatet bliver jo bare at folk ikke forventer at hesten rent faktisk sparker og derfor alligevel rider tæt på.

    Ser dog ingen grund til andre end den røde sløjfe


  • #19   19. nov 2014 Michelle w: hvorfor ride for tæt i første omgang? smiley de beviser jo netop at de kan ride med afstand til de andre, men ikke gør det for at være "træls" smiley

  • #20   19. nov 2014 nej fordi de færreste alligevel ikke tager hensyn. Jeg siger det bare istedet for hvis jeg ser nogen slet ingen afstand tager.
    Men hernede i Spanien er der nu ikke nole problem, alle heste, fremmede este kan ride i røven på hinanden, flere hingste eller hingste og hopper sammen og ingen gør noget smiley


  • #21   19. nov 2014 jeg bruger rødsløjfe når jeg er ude blandt andre der ikke kender min hest, og det er uanset om den sparker eller ej, men jeg kunne ikke i min vildeste fantasi finde på at købe en sløjfe til formålet, dagligvare butikkerne har udmærket "silke"bånd til formålet, til en overkommelig pris

  • #22   19. nov 2014 Ja, jeg rider med rød sløjfe i hverdagen, når der er folk udefra. Min er ung, og kan godt give et spark hvis hun syntes jeg kræver for meget af hende.

  • #23   19. nov 2014 Ditte -på en opvarmningsbane kan der altså være temmeligt trangt, så jeg tvivler altså på at folk gør det for at være trælse, men nærmere for at udnytte den plads der er.
    Det er self uheldigt hvis man kommer voldsomt tæt på, men det kan ske -det er osse sket for mig, uden at jeg mente noget ondt med det, og uden at det har været med vilje.
    Er der en med sløjfe, må jeg så holde ekstra fokus på den og prøve at undgå den. Men hvis det halve af deltagerne har sløjfe i, i håb om at det så giver plads, så ryger effekten, for du kan ganske enkelt ikke tage særhensyn til 20 heste på en gang når pladsen er så trang som den til tider er.

    Jeg har en sød og rar hest der ellers affinder sig med det meste, men selv han kan da synes det er ubehageligt når han bliver "omringet" af heste der kommer meget meget tæt på -men det er vilkårene på en stævneplads. Selvom vi self alle skal prøve at vise hensyn, så sker den slags, og det er sgu ærgerligt hvis dem der faktisk HAR heste der sparker, ikke får effekt af en sløjfe fordi resten af deltagerne bruger den uden grund


  • #25   19. nov 2014 Hold dog afstand

  • #26   19. nov 2014 Annette -men 40 mennesker i en ridehal, kan det der med afstand altså være svært. Self skal man vise hensyn i det omfang det er muligt, men come on, til større stævner hvor rigtigt mange ryttere skal være på meget lidt plads, der må man altså leve med der rides tæt.

    Og jeg har altså meget sjældent oplevet problemer med det -jeg har da oplevet stævner hvor der har være godt og vel 50 ryttere i en alm ridehal, og ja, det var tæt pakket, men folk fandt da ud af det.
    Det vigtigste er, synes jeg, at dem der skridter holder deres plads (og altså ikke skridter rundt på kryds og tværs af hallen) om om nødvendigt, at man alle rider samme volte -det sidste er jo så ikke så nødvendigt ved 10 ryttere, men ved 50 kan det altså gøre en gevaldig forskel


  • #27   19. nov 2014 Min får et rødt bånd i halen til stævner. Men kunne ikke drømme om at ride rundt med sådan en sløjfe i halen.

  • #28   19. nov 2014 Jeg rider med rød sløjfe som vi selv laver fordi Beauty kan godt sparke ud hvis de kommer for tæt på. Vi red med det i weekenden men ingen tog afstand så min mor måtte fortælle en anden mor, at hendes barn skulle holde afstand. Hun fræsede rundt på sin pony og helt tæt på mig på hver volte.

  • #29   19. nov 2014 Næ, folk må holde afstand - lige som man gør når man træner hjemme i ridehallen.


Kommentér på:
Bruger du halesløjfer?

Annonce