{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Ryttermærker {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker at det snart er på tide at jeg får kvalificeret mig til c-stævner/rytterlicens, men jeg synes det er lidt uoverskueligt.

Jeg har for længe siden taget klar parat start (måske 2-4 år siden) kan det udløbe?

Jeg har fundet en fb-gruppe med ryttermærker på sjælland, er der andre steder jeg kan søge på klubber der afholder det?

Jeg kan fornemmer at man på et tidspunkt skal tage en rideprøve - knytter den sig til et af de to mærker eller kan man tage den efter mærkerne, men før man køber licens eller kan man tage den i forbindelse med at man går til ryttermærkeprøverne?

Da det med trailer/bil/chauffør-mangel ikke er sådan lige til at transportere hesten rundt, vil jeg gerne vide hvornår man skal "bruge" sin egen hest. Er det kun til den ene eller begge eksaminer eller kun til rideprøven eller også til "undervisning"

Skal man være medlem af en klub under DRF for at tage ryttermærker?

Kan man tage ryttermærker i et hvilket som helst distrikt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryttermærker
  • #1   25. dec 2014 Svare på dem jeg kan.
    I ryttermærke 3 skal din hest med til selve prøven du skal vise skridt, trav, galop, parade og en skråt igennem.
    I ryttermærke 4 skal du ride et stævne inden prøven og få dommeren til og udfylde et ark du finder på drf. Du skal dog også her have den med til prøven da i skal ride nogle agility øvelser (Dommeren vælger 4 øvelser ud af 6) Hvis du ikke lige kommer til et stævne kan det rides for drf dommeren på selve dagen. Det skal være Lc og op af.

    Ryttermærke kan forefindes i alle distrikter, dog er det ikke sikkert der er nogen klub der afholder det.


  • #3   25. dec 2014 Men hvis jeg går ind under Kurser/møder - ryttermærker/licens er der kun klar parat start

  • #4   25. dec 2014 Det eneste sted mig bekendt du kan finde det er på Facebook "Dansk ride forbund - Klub" I højre side ligger det et felt hvor der står apps hvor ryttermærke lægger midterst der ankommer af og til afholdelse af ryttermærker. Dog er der ingen oppe lige pt. Da de fleste er gået op i prøven her i December men de kommer nok til foråret igen.

  • #5   25. dec 2014 ok tak for tippet smiley

  • #6   25. dec 2014 Jeg vil anbefale, at du ringer til en dommer i dit distrikt. Dommeren vil kunne fortælle, hvor der er planlagte prøver - altså i hvilke rideklubber.
    Mvh.
    Ryttermærkedommer i distrikt 8


Kommentér på:
Ryttermærker

Annonce