{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
376 visninger | Oprettet:

OK
OK
Tilmeldt:
29. jul 2012
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 119

Roskilde begynderjagt {{forumTopicSubject}}

Hej
Havde planer om at starte babyjagten på søndag, men har lige opdaget at min hest ikke er vaccineret og jeg måtte derfor vaccinere ham idag. Han kan derfor ikke nå at få 2. basisvaccinationer til på søndag, desværre. Har derfor overvejet at starte begynderjagten i Roskilde d. 12 April, men vi har ikke redet jagt før og min hest er en islænder. Vi har dog sprunget omkring de 90 før og han er rigtig god. Vi skal også til noget militarykursus om 2 uger, altså inden jagten. Ville bare høre om der var nogen der kendte til jagten eller har redet den før... Tror I det ville være en mulighed for mig, eller ser det helt sort ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Roskilde begynderjagt
  • #1   16. mar 2015 Jeg er til hver en tid fortaler for Roskildes jagter.
    Jeg har startet jagten i Ølstykke som du nævner, og det var det rene kaos, så hvis du kan starte den kan du med garanti også starte ved Roskilde, især de første 2 jagter på Ledreborg plejer at være nogle alle kan være med til.

    På ledreborg er der styr på det, der er rigtig mange garvede jagtryttere som til hver en tid vil hjælpe, tempoet er godt og solidt samt forhindringerne altid er overskuelige, i hvert fald for mig og jeg er ellers en kylling. Hvis du føler der kommer en forhindring der er for stor, kan du altid ride udenom. Så længe du har styr på din hest, så burde det ikke være et problem smiley


  • OK
    OK Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 119
    #2   16. mar 2015 Har jeg hørt lidt om, ja ang. kaos. Men ville bare høre om der var nogen der kunne give mig et overblik over sværhedsgraden smiley

  • #3   16. mar 2015 Jagterne på Ledreborg er forholdsvis lette, især de første her på året. Hvis du kan springe 90 på din hest, så kan du sagtens være med! Det er på ingen måde voldsomme spring eller andet, som en normal ridehest ikke ville kunne klare smiley

  • OK
    OK Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 119
    #4   16. mar 2015 Uh dejligt at høre at den røde stævnejakke alligevel kan findes frem så smiley nogen der kommer der evt. kunne tage mig med som gæst?

  • #5   16. mar 2015 Generelt er jagterne på Ledreborg, især de første, relativt lette i forhold til mange af de andre jagter rundt omkring. Selvfølgelig skal ens hest være i god form, reagere på stopsignal ovs.
    Nu skriver du jo godt nok at du kun har sprunget 90 cm. og der er sørme forskel på at springe et ridebanespring på 90 cm og så en kævle på 90 cm. kævlen virker ofte noget voldsommere, dog er fordelen ved jagter jo, at hvis du selv sørger for at holde din plads i feltet, så vil langt de fleste heste blive hevet med over springene af hestene foran.

    Tag da af sted og giv det et forsøg, finder du så ud af undervejs at det ikke går jamen så rider du jo bare uden om de spring som i ikke magter, værre er det jo ikke smiley


  • OK
    OK Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 119
    #6   16. mar 2015 Ja, vi har dog også sprunget et par væltede træer i naturen og kan jo også træne ham til militarykurset. Men det tror jeg at jeg vil gøre så! Virker også en anelse mere overskueligt og hyggeligt end babyjagten for at være ærlig smiley

  • #7   16. mar 2015 Du kan ikke sammenligne jagter og millitarry og dog, du kan selvfølgelig få trænet kævler og sådan. Fordelen ved jagt er som sagt at ens hest oftest bliver hevet med over forhindringerne af hestene foran. Men det kan altså også være sin sag at holde styr på sin hest i sådan et felt, du skal i hvert fald være obs. på at det er meget vigtigt at holde sin plads i feltet og holde afstand også selvom hesten har meget travlt smiley

    Men ja, jagterne på Ledreborg er ualmindelig gode og hyggelige, jeg har ikke været med siden min hest blev aflivet, men jeg håber da snart (hvis det nogensinde lader sig gøre) at den nye er klar så vi også kan komme til jagt smiley


  • OK
    OK Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 119
    #8   16. mar 2015 Nej selvfølgelig, men det er nu meget godt med lidt træning mht. naturspring smiley Kondition er ikke rigtig et problem da vi jo havde trænet til babyjagten og han er også generelt meget styrbar, men bliver selvfølgelig tændt af feltet smiley

  • OK
    OK Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 119
    #9   16. mar 2015 Er det de 2 forårsjagter i starten af året der er lette? Ved nemlig ikke om jeg kan nå at vaccinere ham inden den kommende...

  • #10   16. mar 2015 forårsjagterne plejer at være lette ja, men ellers er de kommende nu altså også rimelig overskuelig smiley

  • OK
    OK Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 119
    #11   16. mar 2015 Ok det bliver en af de to, det kommer lidt an på om dyrelægen kan komme i ferien smiley

  • #12   17. mar 2015 Tine: Hvor høje er de 2 jagter på Ledreborg? og hvornår ligger de ved du det? smiley

  • #14   17. mar 2015 Lige et indskudt spørgsmål - er det tilladt at ride bidløst til jagter? smiley

  • #15   17. mar 2015 Mener jeg godt du må? i hvert fald i hackamore synes jeg har set et par stykker der har redet med dem smiley

  • #16   17. mar 2015 Maria tears, det må du sagtens, i hvert fald med hackamore, anden bidløs optømning kan jeg ikke svare på, men mon ikke?

Kommentér på:
Roskilde begynderjagt

Annonce