{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Er vi klar? Stævne! {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft Lady i 3 måneder nu.
Jeg købte hende d. 1 december, og hun var til stævne d. 25 november med sin tidligere ejer.
Det var på gården hvor hun stod. Men hun er en meget opmærksom pony, så hun ville hverken gøre det ene eller andet, ikke hen til publikum og stejlede eller bukkede hvis der var en der f.eks. stilte sin sodavand på et bord.
Hun fik hende så i gang, men det hele skete 2 m. inden for hovslaget fordi hun ikke ville ud, så som i kan høre er hun altså IKKE stævenvant smiley
Der er så klubstævne her sidst i Marts, og jeg kan ikke helt finde ud af om jeg vil starte, jeg vil virkelig gerne have hende stævnevant. Men jeg er ikke helt sikker på at jeg kan håndtere hende inde på banen.

Men hvad synes i? Skal jeg starte efter jeg har haft hende i 3 mdr.? Eller skal jeg vente?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er vi klar? Stævne!
  • #1   2. mar 2007 jeg havde haft moonligt i 2 måneder da vi startede vores første stævne

  • #2   2. mar 2007 *Moonlight hehe

    vi startede LC1 og LC3 .


  • #3   2. mar 2007 Hvade Grey Boy i 3 DAGE før jeg startede.

  • #4   2. mar 2007 Okay (: Fedt!
    Men det er nu mere, når hun opføre sig sådan smiley hehe.


  • #5   2. mar 2007 - Bambi
    Det var ikke lang tid ! smiley


  • #6   2. mar 2007 Der gik 3 år før jeg startede stævne på Tarzan. Jeg ville ikke gøre det før. Vi skulle stole fuldt ud på hinanden, og det vidste jeg at vi ikke gjorde efter nogle måneder.
    Så nej jeg synes det er for tidligt. Men jeg ved jo hellere ikke hvad for et forhold i har til hinanden!


  • #7   2. mar 2007 Enø !
    Okay, hvornår ville du så begynde at gøre hende stævnevant (altså i de små klasser), når hun er så opmærksom?


  • #8   2. mar 2007 moonlight er også meget opmærksom osv. men det gik rigtig godt, han kiggede meget rundt, men han kunne godt li at gå der og vise sig frem hehe

  • #9   2. mar 2007 jo flere stævner du kommer ud til jo mere rolig bliver hun.. så afsted afsted

  • #10   2. mar 2007 Sanne G
    Ja, ved det godt. Du kan se at der er en der også har skrevet det til mig.
    Men jeg har skam haft en sadelmager ude,da vi skulle købe den, og han sagde det godt kunne gå.
    Den kommer til at lægge sådan efter vi har galoperet.
    Jeg tænkte på at få en anden sadelmager ud, men ellers har min underviser foreslået at vi skulle skifte til et hvidt kopjern, og ligge lammeskind under.

    Så jeg arbejder skam på sagen smiley


  • #11   2. mar 2007 sandie L
    Okay, hehe (:
    Jeg snakker også lige med min underviser, for hun kender jo både hesten og rytteren. Så må vi se hvad hun siger, men jeg kan godt se at det lyder fornuftigt at få hende til at starte en masse stævner så hun kan blive til vant til dem smiley


  • #12   2. mar 2007
    (<>)**MTS**(<> )

    Okay , smiley


  • #13   2. mar 2007 Jeg syntes du skal vente hvis du ikke føler dig helt tryg ved det.. Man skal ikke starte stævne før begge parter er 100 % klar.. Det er dumt og hvis i begge er meget nervøse får i kun en dårlig tur.. Vent til du har elt styr på din pony smiley Så får i også de bedste resultater smiley

  • #14   2. mar 2007 * Team , Nuffi Nuf *
    Næ, men følte mig klar smiley
    Det er op til dig! helt ærgeligt det verste der kan ske er du bliver diset, eller bliver nr. sidst!

    Man overlever vel ?


  • #15   2. mar 2007 Uha, i forvirre mig lidt HG (: hehe .
    Nogle siger jeg skal afsted med det samme og andre siger jeg skal vente smiley
    Men jeg tror jeg snakker med min underviser og hvis hun siger jeg skal starte gør jeg det, og hvis hun siger jeg ikke skal gør jeg ikke smiley hehe.


  • #16   2. mar 2007 Arh, tror nok at jeg ville vente lidt.
    Hvad med at starte med at lave nogle øvelser, så den kunne blive mere stævnevandt, udsæt den for ting den kunne komme ud for til stævner. Plastik - paraplyer - larm - mange heste - osv osv.


  • #17   2. mar 2007 Mit råd vil nok være at du tager hende med, men lader være med at ride nogle klasser. Så bliver du ikke selv spændt, men rid med på opvarmningsbanen, og trak hende med rudnt så hun vender sig tilde ting. Så når hun måske efter et par gange først er tryg og rolig ved det så kan du begynde at starte en klasse fx. fordi at du så ved at dte ikke bliver en hel dårlig oplevelse for hende da hun jo er tryg uden for banen og på opvarmningsbanen (selv. forskelligt fra sted til sted og stævne til stævne, men sådan at hunhar noget a<t støtte sig til)

    ^ Hvis ud forstår ?


  • #18   2. mar 2007 Uha, plastikposer, den var slem smiley Det synes hun virkelig er farligt, haha xD
    Men man rider i et ridehus der er 20x80 eller hvad sådan nogle mål hedder. de er ihvertfald stort, og når ponyerne så er inde bliver den ene ende ''skåret'' af med sådan nogle hvide hegn. Det er nok det jeg er mest nervøs for hvordan hun reagere , smiley men så kan jeg prøve at stille dem frem på et tidspunkt når jeg er alene i ridehuset smiley


  • #19   2. mar 2007 Christina T
    Troede lige du snakkede om min Lady smiley hihi . Okay (:


  • #20   2. mar 2007 Jeg skal starte stævne den 17. og 18. marts og har også kun haft Lutz i tre måneder...

    Vi skal starte ULC og LB til Vejles distriktstævne... så kan du vel også...


  • #21   2. mar 2007 Ditte (: R
    Ja, forstår godt.
    Jeg har redet på opvarmningsbanen og trukket rundt omkring trailerne da der var stævne sidst smiley Men der var hun meget nervøs fordi det var et stævne for hest, og de var temmelig anspændte.


  • #22   2. mar 2007 Jeg synes, at det er vigtigt at hun blivar vant til at gå til stævner, og den eneste måde hun kan det på er ved at tage til stævner så hun bliver tryg ved det. Dog synes jeg, at hvis du ikke er helt sikker på at du kan styre hende på banen at du så skal vente lidt.. Måske prøve at ride hende i nogle uvante situationer, hvor folk larmer osv så hun bliver vænnet til det..:) held og lykke!

  • #23   2. mar 2007 hvis du føler dig klar til at starte og tør tage udfordringen.. men hvis ikke du etr klar selv, så lad være;D det er ligemeget hvor lng tid du har haft din hest, for uanset om du har haft den enuge eller 1 år, så skal du føle dig klar;D

  • #24   2. mar 2007 Når du så tager til stævne, så tror jeg at det er vigtigt at I er i god tid og tager det hele roligt.. skridte hende ordentlig varm og få en god opvarmning og så ellers bare tage det helt roligt. Jeg tror også at det er godt at tage hende med ud og opleve nogle ting og andre steder, f.eks til strævne uden at starte.. eller træn andre steder, f.eks på en anden gård eller rideskole:)

Kommentér på:
Er vi klar? Stævne!

Annonce