{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.145 visninger | Oprettet:

Carsten Gandrup sætter nordisk rekord {{forumTopicSubject}}

Carsten Gandrup sætter nordisk rekord


03.03.2007: Den danske springrytter carsten Gandrup satte i går nordisk rekord i højdespringning på hesten Liwe Star. 2.30 meter var forhindringen som ekvipagen klarede, og det er altså ny nordisk rekord. Rekord forsøget fandt sted ved det trestjernede CSI stævne i Vestfold i Norge, og det var i forbindelse med afviklingen af en Puisiance, (højdespringning) at forsøget blev godkendt.



”Jeg var egentlig ret sikker på at den ville komme over, så jeg havde ikke de store betænkeligheder, ved at skulle ride på den høje forhindring. Liwe Star havde en meget lille nedrivning, første gang vi red til på 2.30 meter, men i andet forsøg var den fint over. Det er kun anden gang, vi prøver at være med i en højdespringning. Første gang var for 3 uger siden ved JBK Horse Show på Vilhelmsborg, hvor vi stoppede på 2.20 meter, og den gang var jeg nervøs. Jeg har startet nogle S-klasser og Grand Prix’er på den tidligere, men det her er helt sikkert noget den er god til”, siger en meget tilfreds Carsten Gandrup.



Tilfreds har han også grund til at være, for det giver godt når man sætter højdespringsrekord, 20.000 kr. for at komme over 2.10 meter og yderlige 50.000 kr. for at passer 2.30 meter.

Carsten Gandrup og Liwe Star var over muren fem gange, først på 1.70 meter, så 1.90 meter, 2.10 meter og til slut to gange på 2.30 meter.



Klassen blev vundet af danske Christian Lønberg og nordmanden Morten Djupvik på højden 2.10. Men herefter forsøgte Michael Aabo og Karsten Gandrup altså at sætte nordisk rekord, og det lykkedes som sagt for Liwe Star og Carsten Gandrup.



Også en del andre danskere har vundet klasser ved stævnet. Charlotte Lund og Misbehaven vandt en 1.40 klasse, Jennifer Fogh Pedersen vandt en klasse for 7års heste og Cecilie Tofte vandt en 1.30 klasse for juniorer.



01.03.2007: Ikke mindre end 27 ryttere er meldt til start ved Vestfold Horse Show i Norge i denne weekend. Stævnet er både for junior, ungrytter og senior. Blandt deltagerne er Linnea Ericsson, der sidste år havde stor succes ved stævnet, og vandt højdespringningen.

”Her er lidt sjasket, vådt og koldt, men det er et fint stævne og rart at være tilbage. Vi er mange danskere heroppe, og det er meget hyggeligt. Jeg deltager ikke i højdespringningen i år, men jeg håber da på gode resultater i de store klasser. Både Pero-Z Hillock og PGL Cornus viser gode takter”, siger Linnea Ericsson – der bland andet bruger stævnet som forberedelse inden det sidste World Cup stævne i s’Hertogenbosch i slutningen af måneden.



wauw siger jeg bare. hva synes i



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Carsten Gandrup sætter nordisk rekord
Kommentér på:
Carsten Gandrup sætter nordisk rekord

Annonce