{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

springstævne {{forumTopicSubject}}

hej - jeg skal starte mit første springstævne d. 26/03, skal starte 40-50 på 1èr pony, og har lige et par spørgsmål

- skal man ride omspring?
- må man have logo på udstyret? (underlag, hut og jakke)
- hvor lang må pisken være?
- hvor lange må sporene være?

håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  springstævne
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   17. mar 2016 alt dette står i reglementet under springning på danskrideforbund.dk smiley


  • #2   17. mar 2016 jeg har kigget der og kan ikke rigtig finde svar på det;)

  • #3   17. mar 2016 1, Kommer an på metoden der anvendes - sandsynligvis sløjfespring = ingen omspring
    2. kommer an på hvor stort logo er (se side 9+15 i springreglement)
    3. Pisk: Tilladt. Max. 75 cm – gælder overalt på stævnepladsen.
    4. Ponyryttere: Tilladt. Sporen ikke må være længere end 2 cm målt fra støvle til enden af dornen.

    læs i springreglementet:

    http://www.rideforbund.dk/~/media/rideforbund/Ridesport/Reglementer/2016/Springning%202016.ashx


  • #4   17. mar 2016 Omspring - det kommer an på, hvilken metode du skal ride. Det står på propositionerne for stævnet smiley Metode B0 har ikke omspringning, de andre har.
    Alt det andet står i reglementet smiley


  • #5   17. mar 2016 tæller mærket på dette underlag som logo? og må jeg gerne have logo på min stævnejakke? smiley

    profilbillede
  • #6   17. mar 2016 Logoet tæller med - det er jo reklame for BR. Mål hvor stort logoet er og sammenlign med hvad der står i reglementet.
    Der må gerne være logo på din stævnejakke - men igen, er du i tvivl om, om det er for stort, så mål det og sammenlign med hvad der står i reglementet.

    Når det så er sagt vil det nok være en god ide for dig at bruge lidt mere tid på både fælles reglementet og springreglementet. Det er DIN pligt at kende reglerne, når du kommer ud på stævnepladsen, så kan du ikke finde relativ simple regler som ex det med pisken, så har du altså ikke sat dig nok ind i reglementet.


  • #7   17. mar 2016 - skal man ride omspring?
    Det kommer an på metoden, men når det er så lavt, så er det nok B0, og så skal man ikke.
    Så skal du kun ride en fejlfri runde for at få en rosette.

    - må man have logo på udstyret? (underlag, hut og jakke)
    Ja, det må du gerne, men begrænset

    - hvor lang må pisken være?
    - hvor lange må sporene være

    Det står i reglementet. smiley


  • #8   17. mar 2016 Tusinde tak for svar i har været til stor hjælp smiley

Kommentér på:
springstævne

Annonce