{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Pony i hesteklasser {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 1'er pony som jeg starter D-stævner på i LD-klasser pt. Da jeg er 22, startes han i hesteklasserne.

Han er ikke officielt målt, men er 145 ca.

Til samme stævne - Altså samme dag, skal han startes i en LD klasse med en 13-årig der har part på ham.

Mit spørgsmål er om hun skal starte hest på ham, eller om hun kan starte på lige fod med alle de andre ponyer?


Har fundet dette i fællesbestemmelser, men jeg synes ikke at jeg kan finde et helt 100% svar.

18. OPKLASNING OG NEDKLASNING
E- og D-stævner og E- og D-klasser: Deltagelse i hesteklasser på officielt målte og ikke-officielt målte kategori 1 ponyer er tilladt. Kategori 2. ponyer er tilladt i sværhedsgrad 0-2. Nedenstående bestemmelser i dette afsnit benyttes ikke ved D- og E-stævner.
De resultater som ponyen har opnået ved OUT medfølger ikke i hesteklasserne og omvendt.

18.1. Opklasning – fra pony til hest
En officielt målt kategori 1 pony kan opklasses til hestestatus, således at ponyen starter på lige fod med heste i hesteklasser.
En pony kan opklasses til hest til én eller flere ryttere. Ponyen kan kun opklasses til samme rytter én gang. En pony, der er opklasset til hest, må kun starte hesteklasser med den/de ryttere, den er opklasset til, og må ikke starte ponyklasser med en anden rytter uanset disciplin. Kvalifikationer opnået i ponyklasser følger ikke ponyen i hesteklasser. Når ponyen er opklasset til hest, er ekvipagen omfattet af regler for heste. Ansøgning sker ved skriftlig henvendelse til Dansk Ride Forbunds administration.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pony i hesteklasser
Kommentér på:
Pony i hesteklasser

Annonce