{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Bidløst dressurstævne i går! {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen smiley

Igår var der bidløse testklasser i dressur på Brøndby Ny Rideklub - og mig og hesten min skulle selvfølgelig være med! Jeg vil rigtig gerne støtte princippet - selvom jeg ikke nåede at træne ret meget smiley Det blev alligevel til en 1. plads med 68,6% i LB3 - og vi red også LA2 til 67,4%

Vil bare lige fortælle at DRF er igang med at teste om det fungerer - så hvis en klub i nærheden afholder dem så meldt til - eller kom og kig for at støtte op om det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidløst dressurstævne i går!
  • #1   27. nov 2016 Tillykke med de fine resultater!
    Det er så godt et initiativ, håber virkelig at det kommer længere end "testfasen" (y)


  • #3   27. nov 2016 Godt gået! smiley
    Dejligt når folk kommer og viser frem hvad de kan. Særligt at bidløst er på vej til at blive godkendt!


  • #4   27. nov 2016 Er der nogen krav til hvilken form for bidløs system man rider med? smiley

  • #5   27. nov 2016 Stort tillykke med de flotte resultater! smiley Jeg håber det kommer til Jylland, så skal jeg også være med!

    Isabella, jeg har set at man må ride med sidepull, hackamore og kapsun smiley Er vitterligt begejstret for at man må ride med kapsun! Well done DRF (y)


  • #6   27. nov 2016 Jeg rider med cavemore. Blandning af kapsun og hackamore. Det kunne være yderst underholdende hvis jeg kunne stille op smiley

  • #7   27. nov 2016 Håber snart der kommer et dressurstævne til omkring der hvor jeg bor smiley
    Og tillykke med de rigtig fine resultater!
    Go bidløse smiley


  • #8   27. nov 2016 Vi var (som jeg skrev på dit opslag i hesteland, mig der var i tvivl om trensen) ude for at tjekke det hele ud, og støtte op!
    Vi nåede desværre ikke at melde til, men skal klart starte næste gang!
    Og så tillykke endnu engang smiley


  • #9   27. nov 2016 Isabella, så vidt jeg har forstået skal det være enten-eller smiley Men det er et forsøg værd at prøve, eller bare forhøre sig om smiley

  • #10   27. nov 2016 Hmm man må forhøre sig nærmere. smiley

  • #11   27. nov 2016 Fantastisk at du stiller op og støtter dette smiley smiley var der mange? smiley Jeg håber virkelig at min lokale rideklub ville afholde bidløse klasser så jeg kunne være med smiley kan nemlig ikke køre nogle steder.. smiley
    Tillykke med de fantastiske resultater smiley

    Mvh TT


  • #12   28. nov 2016 Tak for jeres kommentarer, det er fedt at læse at vi ikke er alene smiley

    Vores det kunne have interesse er der her video fra LB3 som vi red til 68,6%. I er selvfølgelig frie til at kommentere alt det i vil - men please hold det i en pæn tone smiley Vi er laaangt fra fejlfrie, og der er så uendelig meget vi stadig mangler at rette op på, men vi er stadig 'work in progress' smiley Og så før i går i spåner over lammet afslører når trensen drejer/jeg tager i tøjlen så husk lige på at det er fordi jeg lige præcis ikke har spændt næsen så stramt ind på ham at trensen KAN dreje rundt smiley Og så sidder jeg her og slår mig over fingrene fordi jeg igennem hele programmet har klaverhænder, mine skuldrer og lænd låser i volter og når jeg vil rette ham ind - så bare rolig det ved jeg også godt smiley Hvis i også vil se LA2 programmet må i lige sige til (y)

    https://www.youtube.com/watch?v=8EYvDisR-dc&feature=youtu.be


  • #13   28. nov 2016 Nu så jeg jeres ridt live, og det var generelt rigtig pænt. Men som du selv nævner, ville det være godt med roligere hænder smiley
    (Og det er bare så nemt at være barriererytter, jeg havde skidt grønne grise hvis det var mig)


  • #14   28. nov 2016 Jeg bliver så nervøs til hvert dressurstævne at jeg spænder op i hele rygradden som giver mig et uroligt sæde lige fra hofte til fingerspidserne smiley Men det ville da også være kedeligt hvis der ikke var noget at rette op på smiley

    Men ja - det er nemt at være barriere rytter! Kender det selv fra når jeg hjælper andre til stævner smiley "Du skal bare liiige gøre sådan...."


  • #15   28. nov 2016 Syntes det er et super fedt koncept! Har selv redet høje dressurstævner for pony, og har intet imod at ride med bid. Men syntes det kunne have været vildt sjovt at teste hvor god man var uden bid, og ride mere for sæde og ben. Syntes nemlig tit folk er tilbøjelig til at misbruge biddet. Efter min mening er bidløs dressur lige så godt som dressur med bid i smiley Og ja det kommer fra en dressurstævnerytter der har redet PRI på C-plan for pony og LA4 for hest smiley

  • #16   28. nov 2016 Super flot ridt, som jeg også skrev på YT smiley

  • #17   28. nov 2016 super flot, og dejligt at DRF har taget ( tester ) denne form for ridning.
    Vil glæde mig til at se de højere klasser uden kandar, jeg kunne faktisk fristet til at få interessen for at se dressurstævner, så mangler de bare lige at fjerne spore. så det bliver, efter eget valg, og ikke tvunget som nu.
    Så kan man komme til at se hvem der virkelig kan ride deres heste, og ikke bare krøller dem sammen ved skarpe bid, og driver dem frem via spore.

    Nu lyder jeg måske lidt frelst smiley med bidløs og uden spore.
    Men sandheden skal jo frem ! Jeg ville ikke turde prøve at ride bidløs på min bulderhovede af et ridedyr, han går faktisk meget let for tøjlen, men dertil at turde riden uden, er der uopnåelig langt imellem. ( finder han ud af jeg ikke har en nødbremse, så vil han uden tvivl blive fristet af at vise hvad han evner, uden at piloten får et ord at indføre smiley
    Men jeg har dybt respekt til jer der evner dette. God stil.. smiley


  • #18   28. nov 2016 Det er nemlig så nemt at være barriererytter smiley jeg er så utrolig ked af vi ikke havde mulighed for at starte pga for mange tilmeldte for det havde virkelig været fedt!!

  • #19   28. nov 2016 SÅ fedt at høre der var for mange tilmeldinger smiley smiley så er der måske håb forude smiley

    Mvh TT


  • #20   28. nov 2016 De lukkede for tilmelding 6 dage før sidste egentlige tilmeldingsfrist - det sker vist ikke lige så tit! smiley

  • #21   28. nov 2016 Fantastisk smiley håber det bliver skrevet om i diverse store medier smiley

    Mvh TT


  • #22   30. nov 2016 Er så glad... smiley Håber at jeg kan starte bidløst næste år da jeg kun rider bidløst dressur smiley

  • #23   3. dec 2016 Glæder mig til at der kommer flere af sådan nogle stævner og syntes det er helt fantastisk at DRF endelig har taget sig sammen smiley

    - Bare lige en lille note til dig ( ja ved det er nemt at være barriere rytter) Pas på at du ikke kommer til at prikke for meget i siderne smiley og som du selv siger husk hænderne.

    Et godt tip til at slappe mere af ved stævner (kender det selv alt for godt) Tag ud andre steder i dagligdagen og rid for at vende dig til at det er nyt sted med nye mennesker og så træk vejret helt ned i maven inden du skal på banen og bare focuser på dig og hesten og jeres harmoni og ikke så meget på de andre der er omkring dig smiley Ved det er nemmere sagt end gjord smiley

    Ellers super flot ridt smiley


Kommentér på:
Bidløst dressurstævne i går!

Annonce