{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Hjææælp - nye/gamle regler {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne vide noget mere om alle de nye/gamle regler. da jeg ikke har startet stævner i mange år, og ikk har holdt mig opdateret. Evt nr. eller mail på DRF.
Eler kan i hjælpe mig.
-Hvis man er over 18 må man selv bestemme om man vil ha hjelm på??
-Skal man ha springvest på til stævner?
-Hva skal der til før man må få sin egen hest med til stævne.,? Pas/Licens? osv-.?
-hvad skal man ha for at starte stævner? Licens osv?
Håber i kan hjælpe ,mig lidt her. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjææælp - nye/gamle regler
  • #2   23. jan 2008 a hva for noget med overskrift??
    Der står Hjææælp:D Og jeg har jo brug for hjælp.. ikk smiley


  • #3   23. jan 2008 ok undskyld da !

  • #4   23. jan 2008 ok., sorry.. smiley

  • #5   23. jan 2008 utrolig så sure folk kan lyde herinde, hvis man gør noget forkert.... :S

  • #6   23. jan 2008 www.rideforbund.dk

  • #7   23. jan 2008 Camilla:

    Tusinde tak for de ååhh så søde ord,.
    Men du kan sq a godt fortælle det på en pænere måde, der er bare nogle få ting jeg har overset, og har undskyldt for dem, sååh kold vand i blodet!!


  • #8   23. jan 2008 Pauline:

    Tark for det:)


  • #9   23. jan 2008 Ok.. siger det igen. UNDSKYLD JEG SKREV OVERSKRIFTEN FORKERT.... men gider ikk folk skal skændes herinde, for sååh sletter jeg den sq bare, og sååh får jeg jo ikk svar på noget a det jeg ville ha svar på.. smiley

  • #10   23. jan 2008 Jeg kan anbefale dig at læse reglementet, eller i hvert tilfælde lige skimme det igennem. så er du da sikker på hvad der er rigtigt. der er en del herinde der svarer uden at have læst reglementet igennem med de seneste rettelser.

    -Hvis man er over 18 må man selv bestemme om man vil ha hjelm på?? til stævner skal man bære hjelm, til dressurstævner er det dog tilladt at bære bowler eller høj hat for hest (man gør det normalt først i Mb og op) i spring skal den være godkendt jævnfør reglementet.

    -Skal man ha springvest på til stævner? kun til springstævner for pony, samt til military terrændelen.

    -Hva skal der til før man må få sin egen hest med til stævne.,? Pas/Licens? osv-.? det kommer jo lidt an på hvad det er for nogle stævner. til d-stævner skal man 'bare' have et vaccinationskort og hesten skal naturligvis være vaccineret efter reglerne. dvs først en basis og siden en gangom året.
    til c-stævner skal man have et konkurrencepas. det får man en bessigtiger ud og laver.
    internationalt skal hesten have FEI-pas.

    -hvad skal man ha for at starte stævner? Licens osv? til klubstævner skal du være medlem af en inviteret klub.
    til c-stævner og op skal du have rytterlicens. det kræver enten 1+2 i de gamle ridemærker samt en licensprøve. eller 3+4 i de nye ryttermærker samt en licensprøve.


  • #11   23. jan 2008 Hvis man er over 18 må man selv bestemme om man vil ha hjelm på??
    Nej, weller du kan vælge at ride med hat i dressur.

    -Skal man ha springvest på til stævner?
    hvis du er over 18 skal du ikke.
    I dressur skal du slet ikke uanset alder smiley

    -Hva skal der til før man må få sin egen hest med til stævne.,? Pas/Licens? osv-.?
    Til d-stævner (klubstævner), behøver du hverken pas eller licens. Så snart du skal ride c-stævner (distriktsstævner) og over skal du både have hestepas til pågældende hest og et licensnr.

    -hvad skal man ha for at starte stævner? Licens osv? Et hestepas og licensnr hvis det er distriktsstævner eller derover.


  • #12   23. jan 2008 tusinde tak for hjælpen alle sammen.. smiley

Kommentér på:
Hjææælp - nye/gamle regler

Annonce