{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Kursus i læringsteoretisk horsemanship {{forumTopicSubject}}

Kunne du tænke dig en bedre kommunikation og et mere udbytterigt samarbejde med din hest? Så er dette kursus noget for dig.
Tine Sørensen kommer til Hillerød og holder kursus i jordarbejde og horsemanship efter læringsteoretiske principper. Man kan læse mere om Tine på www.horsemind.dk eller se videoer med hendes træningsmetoder på www.epona.tv.

Kurset afholdes
d. 27. – 28. august 2011
på Nordhøjvej i Hillerød.

På kurset vil man lære mere om hvordan man bedst muligt kan træne sin hest på en positiv og effektiv måde, således at man undgår konfliktadfærd og opnår en rolig, veltilpas og afbalanceret hest. Mulighed for at få hjælp til evt. problemadfærd samt inspiration til sjove og brugbare øvelser fra jorden.

Der er mulighed for opstaldning på stedet.

For mere info og tilmelding til kurset, kontakt da Tine på tlf. 22 15 44 99 eller mail tinebronholt@hotmail.com

For info omkring opstaldning og praktiske oplysninger, kontakt da Dorthe på tlf. 25 67 95 90 eller mail dorthethygesen@hotmail.com


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kursus i læringsteoretisk horsemanship
  • #1   11. jun 2011 det er da trist at det er helt der over

  • #2   12. jun 2011
    Må der være hingste? smiley

    Min egen har stået skadet siden januar i år med et brækket ben - og nu en ledbåndsskade efter et spark.
    Jeg ved endnu ikke, om hun vil være klar til dette arrangement, men jeg kunne rigtigt godt tænke mig at få hende med, da jeg har lidt problemer med hende.

    Men hvis nu jeg melder til med hende, og hun så IKKE når at blive klar, må jeg eventuelt låne William med i stedet - han er min venindes avlshingst som jeg også rider og træner en del.
    Jeg er bare nødt til at vide, om det kunne være en mulighed, hvis min egen ikke bliver rask til det, da det ellers er for mange penge ud af vinduet smiley


  • #3   13. jun 2011 Hej Tine smiley

    Hvad vil prisen ligge på hvis det er en shetlænder der skal med i 2 dage smiley ?


  • #4   14. jun 2011 Hej Beck.

    Som udgangspunkt må der ikke komme hingste med. Dette skyldes at der skal være flere heste på banen og modtage undervisning på en gang, og det er set før at mange folk ikke har styr på deres hingst, hvilket kan resultere i farlige episoder hvis den får revet sig løs eller ryger efter en af de andre heste.
    Nu ved jeg jo ikke hvad det er for en hingst (er det en shetter eller en shire?), hvor gammel den er og hvor flink og veltrænet den er.
    Hvis den er vant til at komme i byen, og ellers er veltrænet og ikke meget hingstet, og den kan være i nærheden af hopper uden problemer, så vil jeg gerne have den med. Dog med det forbehold at skulle det vise sig at dens hormoner tager overhånd under kurset, kan den ikke være på banen sammen med de andre heste.

    Det lyder ikke rart med din hoppe, og der kunne da være dejligt hvis hun nåede at blive klar. Jeg vil lige gøre dig opmærksom på at det er meget begrænset hvad der vil blive forlangt af hestene fysisk under dette kursus. Det er intet problem hvis hesten kun kan skridte f.eks., man kan stadig deltage i alle øvelser. Selvfølgelig skal hesten ikke have ondt hvis den skal deltage.

    NHG: Prisen er 1500 kr. pr. hest for de to dage. Derudover kommer så betaling til opstaldning. Prisen er den samme om det er en shetter eller en stor hest.

    I er velkommen til at spørge løs hvis i har flere spørgsmål smiley

    Mange hilsner fra
    Tine


  • #5   14. jun 2011
    Hej Tine.

    OK det lyder godt - så kommer det mest an på, om min egen når at blive klar i hovedet til at komme med udenbys - ligenu kan jeg knap trække hende styrbart rundt på rideskolen område pga. overskudsenergi - men det skulle gerne være anderledes i August. smiley

    Angående hingsten - han er en haflinger avlshingst på 150 cm. Han er vant til at være i byen - til kåringer da han var yngre, og pt. går han stævner mindst 2 weekender om måneden uden problemer.
    Han er en MEGET styrbar og velopdragen hingst - han kan snuse til hopper osv uden andet end måske en lille brummen. Han er højest lige oppe på mærkerne de første 5 minutter på et nyt sted som regel smiley
    Han kan sagtens være på banen med andre heste - han går ofte undervisningstimer med 9-10 heste i ridehallen, og der er absolut intet..


  • #6   14. jun 2011
    Forresten - jeg har en video på min profil, hvor hingsten snakker med min hoppe - der ses det ret tydeligt, hvor velafbalanceret og styrbar han er smiley


  • #7   15. jun 2011 Hej Beck.

    Haha, ja det er da i hvert fald ikke ham der skaber problemer på den video!

    Han er meget velkommen på kurset. Jeg er sikker på det ikke vil give problemer med sådan en flink dreng. Men det ville da være rart hvis din hoppe kunne nå at blive klar, så det vil jeg krydse fingre for.

    Du er meget velkommen til at melde til nu, også selvom du endnu ikke ved hvilken hest det bliver med. Hvis du vil tilmelde dig skal du sende mig en mail på tinebronholt@hotmail.com. Pladserne bliver hurtigt fyldt op.

    Mvh. Tine


  • #8   15. jun 2011
    Det lyder rigtigt godt smiley
    Jeg skal lige finde ud af, om pengene er til det, men ellers må jeg nøjes med at komme med som tilskuer - men nu er mulighederne da åbne smiley


Kommentér på:
Kursus i læringsteoretisk horsemanship

Annonce